ג'ודו: אורי ששון הבטיח את מדליית ארד

הג'ודואי בחצי הגמר אחרי 3 נצחונות. כסף לקניון באליפות אירופה עד 23

היום השני של תחרות הגראנד פרי בג'ודו שנערכת באמסטרדם האירה פנים לאורי ששון (עד 100 ק"ג). ששון פתח את הקרב הראשון בתחרות בניצחון על המדורג 16 בעולם באיפון תוך 40 שניות, לוסיאנו קוררה הברזילאי. קוררה הוא אלוף העולם משנת 2007, והג'ודוקא שהצליח להדיח את אריק זאבי במשחקים האולימפים בבייג'ין 2008.


ששון המשיך במומנטום גם בסיבוב השני כשגבר בו על רורדה ברנד ההולנדי, בתוך 1:20 דקות באיפון ועלה לרבע הגמר. ברבע ניצח ששון את פיטרס דימיטרי הגרמני באיפון מרשים, ולמעשה הבטיח לעצמו את מדליית הארד. בחצי הגמר הוא פגש את סגן האלוף האולימפי, הנק חרול, שנחשב לאחד מהג'ודאים הטובים בעולם. ששון נלחם ולא היה רחוק מלהדהים את ההולנדי שקיבל תמיכה רבה מהמקומיים. 17 שניות לסיום השיג חרול ווזארי וסגר את הסיפור. ששון סיים עם המחמאות.


אסף זוהר (100+ ק"ג) הודח בקרב הראשון על ידי ג'ודוקא מצרפת וסיים את חלקו באליפות. אריק זאבי (עד 100 ק"ג), המדליסט האולימפי מבייג'ין, לא לוקח חלק באליפות ונשאר בישראל עקב פציעה. 


עונת 2011/2012 בג'ודו החלה בחודש ספטמבר. באוגסט האחרון נערכה אליפות העולם בג'ודו, בה נבחרת ישראל לא הצליחה לחזור עם הישגים. לכל הספורטאים היה זמן ארוך ללא כל תחרויות, והתחרות באמסטרדם היא התחרות הראשונה של העונה עבורם. תחרות הגראנד פרי היא התחרות הרביעית בגודלה בסבב העולמי לאחר אליפות עולם ותחרות המאסטרס, ומעניקה נקודות דירוג חשובות בדירוג העולמי שקובע מי יכנס לסגל לונדון 2012.

הישג נפלא נרשם היום גם בג'ודו הנשים: עמרי קניון זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 23. קניון בת ה-21, המתחרה במשקל של 78 ק"ג, גברה על שלוש יריבות באיפונים והראתה רמה ויציבות באליפות. בגמר היא נכנעה ויצאה עם המקום השני. מאמנה של עמרי הוא פבל מוסין, מאמנה של אליס שלזינגר, הג'ודוקא הבכירה של ישראל.


"אני מודה לכולם על הפירגון", אמרה הג'ודוקא הנרגשת לאתר ערוץ הספורט. "ההרגשה מדהימה, המון זמן לא הייתי על הפודיום, כך שלזכות במדלית כסף בכזה אירוע ענק זה עוד יותר מרגש. אני מרגישה קצת החמצה שזה לא זהב, אבל גם מקום שני זה מכובד. תודה לכל המאמנים שמלווים אותי: פאבל המאמן האישי, מאמני הנבחרת, שני הרשקו, ותודה לעומר יצחקי  שהיה לצידי בתחרות, דחף אותי והרים אותי במשך כל היום הקשה הזה".