ג'ודו: ארשנסקי סיים חמישי בהולנד

שלזינגר וג'רבי הודחו בסיבוב השני, יריב מצרי לא לחץ את ידו של גולן פולק

תחרות הגראנד פרי היוקרתית באמסטרדם בג'ודו נפתחה הבוקר (שבת), ואנשי המשלחת הישראלית מקווים להשיג כמה שיותר נקודות דירוג על מנת להתקרב להופעה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. ההישג הבולט ביותר היום היה של טומי ארשנסקי שסיים במקום החמישי במשקל עד 60 ק"ג והפסיד בקרב על המדליה.

עד 63 ק"ג, נשים
עיקר העניין של המשלחת הישראלית להולנד הופנה לאליס שלזינגר וירדן ג'רבי שנאבקות על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בלונדון בקטגוריה הזו. אולם, שתיהן לא ירצו לזכור את היום הזה באמסטרדם. ג'רבי גברה בסיבוב הראשון באיפון ו-ווזארי על פיית' פיטמן הבריטית, אך הודחה כבר בקרב השני. ג'רבי ספגה איפון מהמונגולית צדבסורן אחרי 1:53 דקות. ומה עם שלזינגר? 57 שניות בדיוק הספיקו לישראלית, שעלתה אוטומטית לשמינית הגמר, כדי לחטוף איפון ממרתה לבזינה הרוסייה.


עד 48 ק"ג, נשים
רוני שוורץ, שזכתה לאחרונה במדליית ארד בתחרות גביע העולם בסמואה, קיוותה להמשיך במומנטום החיובי. שוורץ עלתה לסיבוב השני לאחר שניצחה בווזארי את ליאנדרה פרייטאס הפורטוגלית. בשמינית הגמר הפסידה הישראלית לאאויאנה בלאנקו מספרד וסיימה את דרכה בתחרות.


גברים: זמן הצעירים
עד 60 ק"ג
טומי ארשנסקי וגולן פולק (עד 66 ק"ג) נחשבים לעתיד של ישראל בג'ודו. כרגע נראה שהעתיד הזה כבר כאן. ארשנסקי פתח עם איפון נהדר על קוסאייב מקזחסטן ועלה לשמינית. שם הוא המשיך את היכולת הטובה עם איפון נוסף על ג'רואן מורן מהולנד ועלה לרבע הגמר. ארשנסקי פגש את בסלאן מורדנוב, המדורג 7 בעולם לקרב על המדליה. אולם כבר אחרי פחות מ-2 דקות הישראלי נפסל.


עד 66 ק"ג
גולן פולק נקלע בעל כורחו לשערורייה קטנה, כאשר יריבו המצרי בסיבוב הראשון אחמד עוואד, סירב ללחוץ את ידו של הישראלי לאחר שנפסל. פולק העפיל לשמינית הגמר שם נכנע לרוק דראקשיץ' הסלובני ביוקו אחד. יוסף פללאשווילי (עד 73 ק"ג) הודח בקרב השני שלו על ידי מנסור איסאייב הרוסי, שזכה בסופו של דבר במדליית הכסף. סוסו ניצח בקרב הראשון יריב מאסטוניה.