טאקוואנדו: זהב למוטי לוגסי באליפות ישראל

לוגסי ניצל יציאה מהמזרן של אטיאס. גם בת אל גטרר ואניה מירקין ניצחו

אליפות ישראל בטאקוואנדו נערכה היום (שישי) באולם הספורט בבאר יעקב לעיני 500 צופים וסיפקה דרמה לא קטנה. בגמר במשקל עד 58 ק"ג לגברים ניצח מוטי לוגסי, מדליסט הארד מאליפות אירופה האחרונה, את רון אטיאס, בזכות החלטת שיפוט שנויה במחלוקת.

אטיאס כבר הוליך 15:23 ונראה היה בדרך הבטוחה לאליפות, אולם שתי שניות לסיום הוא יצא מהמזרן, קיבל אזהרה רביעית, נפסל ולמעשה העניק את הכתר ללוגסי. קודם לכן בחצי הגמר גבר לוגסי על האלוף האולימפי לנוער גילי חיימוביץ'.  אטיאס הדיח את אור חזות. לירן מלאכי ואילן ברגינסקי ניצחו בקטגוריות עד 63 ו-68 ק"ג בהתאמה.


אצל הנשים לא נרשמו הפתעות מיוחדות. בת אל גטרר טיילה למדליית הזהב במשקל עד 57 ק"ג. האתגר האמיתי של גטרר, שעדיין לא הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, יהיה בתחרות המיון האירופית בינואר הקרוב ברוסיה. שם היא וישראלים אחרים יוכלו להשיג את הכרטיס המיוחל ללונדון.


גם אניה מירקין, שחולמת על הופעה במשחקים האולימפיים, הוכתרה היום כאלופת ישראל. מירקין זכתה במדליית הזהב בקטגוריה עד 46 ק"ג.


אחת מהכוכבות העולות של הענף היא יסמין ול, שזכתה בזהב במשקל עד 53 ק"ג. ול כבר הייתה בפיגור 8:5 מול יובל לוסטיגר מהפועל כפר סבא, אך 30 שניות לסיום השלימה מהפך גדול וניצחה 8:9. זוכים נוספים: אלון אלבוחר (עד 74 ק"ג); רומן רוסינוב (עד 80 ק"ג); רון גרשנוק (עד 87 ק"ג); ארז אהרוני (87+). אצל הנשים: עדן שפריר (עד 62 ק"ג); שיא בן דוד (עד 67 ק"ג); דניאלה קנדל (73 ק"ג).