הנהלת אליפות אירופה: משיח נהג כראוי

שופטי התחרות מסרו במכתב כי לא ראו את חסימת צוברי. משיח יזוכה?

ביום שלישי האחרון קבעה הוועדה הלאומית של איגוד השייט כי נמרוד משיח ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על יריבו שחר צוברי באליפות אירופה האחרונה, עבירה שמנעה מצוברי את מדליית הארד. פסק הדין קבע באופן חד משמעי כי משיח חסם את הרוח מצוברי על מנת לשמור על פער נקודות קטן בין השניים במאבק על הכרטיס האולימפי הבודד למשחקים בלונדון. הוועדה קבעה שהמהלך היה לא ספורטיבי, זאת לאחר שצוברי ערער על משיח לוועדה פנימית בישראל.

היום (שבת) נחשף לראשונה מסמך ובו טוענת הנהלת התחרות באליפות אירופה שצוברי לא ניצל את זכותו לערער במהלך התחרות עצמה (נהוג לערער רק במים). בסיום התחרות ניגש המדליסט האולימפי אל השופטים ושאל אותם האם ראו את המהלך של משיח, השופטים השיבו כי לא ראו שום דבר שאינו חוקי ומאחר שלא ערער על כך במהלך השיוט עצמו, מבחינתם הנושא תקין וסגור.


אז איך משיח נמצא אשם בהתנהגות בלתי ספורטיבית? הוועדה הסתמכה על נתוני GPS, ובהם נראה שמשיח אכן ביצע מהלך לא חוקי. אולם ה-GPS הראה כי צוברי עצמו לא הקיף את אחד המצופים. בפועל צוברי אכן הקיף את המצוף המדובר, דבר שמצביע על אמינות לקויה של מכשיר ה-GPS. על הבסיס הזה ינסה משיח לערער כדי לא לספוג עונש.


יש לציין כי למשיח וצוברי הייתה הזדמנות להשמיע את טענותיהם במהלך הדיון של הוועדה הלאומית, אך מנהליו המקצועיים של משיח בחרו שלא לחשוף את המכתב מהנהלת התחרות בבורגאס. ככל הנראה, נציגיו של משיח יעלו את המכתב בפני יו"ר איגוד השייט, יהודה מעיין, שאחראי לקבוע את העונש ויעשה זאת בשבוע הקרוב. היו"ר נוטה שלא לתת למשיח עונש של השעייה, אלא לתת לצוברי את הניקוד לו היה זוכה אילו היה מסיים במקום השלישי באליפות אירופה. בכל מקרה, משיח יוכל לערער תוך שלושה ימים. טענותיו של משיח יוכלו להתבסס על כך שע"פ ה-GPS צוברי בעצמו עבר על החוק ויצטרך להיענש גם הוא. מה שיוכל ליצור תמונה של שני עונשים לכל כיוון.