צוברי: "אני והמדינה הפסדנו מדליה"

משיח הגיב: "שחר הראה מי הוא". מסתמן: משיח ייענש בניקוד

יממה לאחר שאיגוד השייט הבינלאומי קיבל את ערעורו של שחר צוברי בתקרית החסימה באליפות אירופה, הכדור עובר לאיגוד השייט הישראלי. מסתמן כי האיגוד נוטה שלא להעניש את נמרוד משיח, אך השייט יסתכן בהורדת נקודות. ההחלטה בכל מקרה תתקבל במהלך הימים הקרובים.

ההערכה היא שמשיח, שמסתכן בהרחקה לשנתיים (העונש המקסימלי), ייצא בזול. כרגע מוביל צוברי על משיח ביתרון של 4 נקודות ולו היה זוכה במדלית הארד באליפות אירופה היה פותח פער משמעותי על השייט של גל פרידמן. בכל מקרה אליפות העולם שתתקיים בעוד חודש באוסטרליה אמורה להכריע מי ייסע ללונדון ומי ישאר בבית.


כזכור, באמצע חודש ספטמבר נפגשו צוברי ומשיח באליפות אירופה. התחרות היוותה את יריית הפתיחה למאבק על הכרטיס למשחקים האולימפיים. האליפות היתה הראשונה מבין 4 תחרויות בהן מי ששיג את המאזן הטוב ביותר ישיג מקום ללונדון.


צוברי כבר היה קרוב מאוד למדליה, לעומת משיח שאיבד סיכוי להגיע אלי. אלא שמתוך מחשבה טקטית לעתיד משיח ומאמנו גל פרידמן החליטו בשיוט המדליות האחרון לחסום את דרכו של צוברי לפודיום. מבחינת משיח מדובר היה במהלך שצמצם את הפער מצוברי במירוץ ללונדון והוא זכה לתשבוחות על כך בקרב גולשים בעולם. צוברי הבין שהמהלך ספורטיבי, אך לא ראה אותו כאתי והחליט להשיב מלחמה, גם הרבה אחרי. 


היום חזרו השניים להתעמת מילולית בכלי התקשורת. "חודש לפני התחרות עשיתי הכל באור חיובי, ואמרתי לצוברי 'בוא נתראיין ביחד ונדבר רק במים'", אמר משיח לחדשות ערוץ 2, "בהזדמנות הראשונה שהייתה לו באליפות אירופה הוא הראה שהוא לא בן אדם כזה. קיבלתי פידבקים משייטים שאמרו לי כל הכבוד ושכל אחד היה עושה את זה במקומי. שחר חיפש ומצא פירצה ואני לא מופתע מזה".


צוברי מיהר להגיב על דברי משיח, ואמר לחדשות ערוץ 2: "בסופו של דבר הפסדתי מדליה וגם המדינה הפסידה. הייתי בדרך הבטוחה למדליה, וגולש ישראלי מנע ממני את זה. זו זכותי המלאה לערער. ברור שדבר כזה לא יכול לקרות שוב".