נמרוד משיח עלול להיות מורחק מלונדון

הגולש לא שכח את אליפות אירופה, יריבו עשוי לספוג השעיה של שנתיים

חשבתם שכבר ראיתם הכל במאבק בין שחר צוברי לנמרוד משיח על הכרטיס למשחקים האולמפיים בלונדון 2012? חישבו שוב. איגוד השייט הבינלאומי קיבל הערב (שלישי) את ערעורו של שחר צוברי והרשיע את משיח בעבירה של 'שייט לא הוגן'. כעת הגולש צפוי לספוג עונש שיכול לנוע בין נזיפה להרחקה של שנתיים.

מיותר לציין כי עונש הרחקה כלשהו מעשית יבטל את סיכוייו של משיח להגיע למשחקים האולימפיים בלונדון בעוד פחות משנה. השניים מצויים במאבק צמוד על הכרטיס הבודד למשחקים ואם יורחק משיח גם לתקופה של חודשים בודדים צוברי יוכל לצבור ניקוד שיציב אותו ביתרון ברור ובלתי הפיך בקרב על המקום במשלחת הישראלית.


"רציתי להוכיח שנלקחה ממני מדליה במהלך לא ספורטיבי", אמר צוברי לאחר קבלת ההחלטה לאתר עורץ הספורט, "לא נתנו לי להגיש ערעור במקום אז הגשתי אחרי. הוא נמצא אשם וזה מוכיח שהוא נהג באופן לא ספורטיבי. אני רוצה שהאיגוד הישראלי יחזיר לי את הנקודות האלה במאבק הפנימי בינינו".


יו"ר האיגוד, יהודה מעיין, שהוסמך על ידי האיגוד הבינלאומי לדון בנושא ולגזור את עונשו של משיח, אמר: "היה תהליך של שימוע שתחילתו בתלונה של שחר. נערך שימוע בפני שלושה שופטים שקיבלו את ההאשמות והחליטו שמדובר בעבירה בלתי ספורטיבית. כעת אני אקבע את העונש יחד עם איגוד השייט תוך שלושה ימים. האיגוד השייט רשאי להחליט איזה עונש שהוא רוצה ואני מאמין שנחליט על עונש הולם שייצור הרתעה ויגרום לשייטים לחפש דרכים אחרות לנצח".

כזכור, באמצע חודש ספטמבר נפגשו צוברי ומשיח באליפות אירופה. התחרות היוותה את יריית הפתיחה למאבק על הכרטיס למשחקים האולימפיים. האליפות היתה הראשונה מבין 4 תחרויות בהן מי ששיג את המאזן הטוב ביותר ישיג מקום ללונדון. צוברי כבר היה קרוב מאוד למדליה, לעומת משיח שאיבד סיכוי להגיע אלי. אלא שמתוך מחשבה טקטית לעתיד משיח ומאמנו גל פרידמן החליטו בשיוט המדליות האחרון לחסום את דרכו של צוברי לפודיום. מבחינת משיח מדובר היה במהלך שצמצם את הפער מצוברי במירוץ ללונדון והוא זכה לתשבוחות על כך בקרב גולשים בעולם. צוברי הבין שהמהלך ספורטיבי, אך לא ראה אותו כאתי והחליט להשיב מלחמה, גם הרבה אחרי. 


על פי התקנון נאמר כי: "למעט כאשר מפרשית מפילגה את כיוון ההפלגה הנכון שלה, מפרשית לא תפריע למפרשית המאמצת עונש או מפליגה בצלע אחרת". ובהתאם לכך נכתב בפסק הדין: "משיח שינה את מסלול הפלגתו וירד בצמוד ובקרוב לצוברי תוך שהוא מפריע לו ומאלץ אותו לשנות מסלול. לאור האמור לעיל אנו מוצאים כי משיח הפריע לצוברי וכי עשה זאת במתכוון והפר את התקנה. מדובר בפגיעה גסה בכללי התנהגות נאותה וספורטיבית".
 
משיח וצוברי אמורים לקחת חלק באליפות העולם 2011 שתתקיים בנובמבר. מדובר בתחרות השניה שתמשיך את המירוץ בין השניים למשחקים האולימפים בלונדון 2012.