שטילוב: "הלחץ טוב לי. זה מרים אותי"

המתעמל בטקס אחרי הזכיה בארד באל' העולם. ורשביאק: "ענק אמיתי"

אלכס שטילוב הוא ללא ספק הספורטאי המצליח ביותר שלנו בתקופה האחרונה והיום (שלישי) נערך טקס מיוחד למתעמל, שזכה במדליית הארד באליפות העולם בתרגיל הקרקע והבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בלונדון 2012. כפי שזה נראה כרגע, הוא מועמד בכיר לזכיה במדליה בקיץ הבא.

שטילוב חלק את המקום השלישי עם דייגו היפוליטו הברזילאי בתחרות החשובה, בשל תרגיל נהדר (15.466 נקודות) ובכך כאמור הפך לישראלי השביעי שהבטיח את מקומו בבירת אנגליה.


"אני מודה לכולם", פתח שטילוב את דבריו, "הייתי צריך לזכות במדליה ועשיתי את זה. אחרי הקרב רב אמרתי למאמן שלי שהייתי הכי טוב מהבודדים בתרגיל ולא פייר שאני צריך להתחרות מול אחרים אחרי האליפות הזו. רבע שעה לפני הגמר אמרתי לו שאנחנו נדבר אחרי התחרות ושמח שעשיתי את זה. ידעתי שאני צריך להביא מדליה בשביל לסיים עם המתח ולהשיג את הקריטריון ללונדון".


לנוכח הציפיות לקראת לונדון אמר: "אני מרגיש שהלחץ הזה דווקא טוב לי. כשמצפים ממני אני חייב להוכיח. גם הלחץ התקשורתי עושה טוב, לספורטאים אחרים זה מפריע אותי זה מרים. יש מתחרים קשים אבל אני יכול לנצח כל אחד". הוא הוסיף כמה מילים לרגח חזרתו של שליט: "מרגש שהוא כאן, מגיע לו ועקבנו מטוקיו אחרי ההתפתחויות".


שטילוב קיבל מענק של 50,000 ש"ח מהוועד האולימפי, ע"פ הקריטריונים, כאשר מחצית מהסכום הועברה אליו כרגע והחצי השני בסוף השנה. מאמנו סרגיי ויסבורג אמור לקבל מחצית הסכום.

יו"ר הוועד האולימפי, צביקה ורשביאק, נשא דברים ואמר: "זהו יום מיוחד. אלכס שהיה האחרון בתחרות (מבחינת הזמנים), לא איכזב אותנו ועשה את זה. אלכס זו לא הפתעה. בהיסטוריה של אלכס יש מדליות ב-2006 וב-2007. ב-2010 הוא היה פצוע ועבר את המשבר ועשה ב-2011 יותר ממה שעשה ב-2009. מתוך 4 הראשונים בעולם, אלכס הוא האירופאי היחידי. כולנו גאים בך, האמנו בך בכל הדרך. אתה משמש כמופת לספורטאים בכל הענפים. אני זוכר שמישהו אמר שאתה גוליבר. אתה ענק אמיתי. אני מקווה שבמשחקים האולימפיים תבכה יותר מהתרגשות".


יענק'לה שחר שתומך במתעמל: "יש לי רק דבר אחד להגיד - קשה למצוא אנשים שמבטיחים ומקיימים ואתה אחד מהם. אמרת לי שאתה נוסע להביא מדליה והבאת. אני גאה בך. נעשה הכל כדי לעזור לך להביא מדליות".


"ישראל במקום השביעי מדורגת בענף ואנחנו יכולים להיות גאים", אמר גילי לוסטיג, "אלכס יודע להעלות ולמצות יכולת בתחרות מטרה וזה ספורטאי גדול".