שטילוב: "רוצה לזכות במדליה בקרקע"

המתעמל הישראלי לקראת גמר אל' העולם. נשים: וויבר לקחה את הזהב

רגע השיא של אליפות העולם בהתעמלות מכשירים, שנערכת בטוקיו, יגיע היום (שישי) כאשר 24 מתעמלים יתחרו בגמר הקרב-רב, שילוב של כל 6 המקצועות השונים (טבעות, קרקע, מקבילים, מתח, שולחן קפיצות וסוס הסמוכות). אחד מתוך אותם 24 ספורטאים הוא התקווה האולימפית של ישראל, אלכס שטילוב. עבור הישראלי מדובר בהכנה אחרונה לגמר תרגיל הקרקע, שיתקיים בשבת בבוקר, שעון ישראל.


כאמור, האתגר הגדול עבור אלכס שטילוב הוא בגמר תרגיל הקרקע, אליו העפיל מהמקום השלישי במוקדמות עם ציון מרשים של 15.500 נקודות. שטילוב ינסה לזכות במדליה ובכך להבטיח סופית את הכרטיס למשחקים האולימפיים בלונדון 2012. אם לא יצליח, הוא ינסה להשיג את הכרטיס דרך תחרויות המיון, שיתקיימו במהלך 2012.


"חשוב לי להציג יכולת טובה", אמר אלכס שטילוב לאתר ערוץ הספורט, "אולם, מבחינתי כל האנרגיות מופנות לשבת בתרגיל הקרקע. אנסה לסיים במקום גבוה גם בגמר הקרב-רב, בשביל ההרגשה והביטחון. התחרות מבחינתי היא לא על מדליה אלא על דירוג גבוה. בקרקע אני רוצה להביא מדליה".


השם הבולט ביותר מבין 24 המתעמלים הוא של קוהי אוצ'ימורה, אלוף העולם בקרב-רב בשנתיים האחרונות. היפני, שיתמודד מול שטילוב גם בגמר הקרקע, ינסה לזכות במדליית זהב בפעם השלישית ברציפות. גם ילד הפלא הגרמני, פיליפ בוי, אלוף אירופה בקרב-רב, יחפש את הזהב. שווה לשים לב גם לכישרון האמריקני דניאל לייבה. אגב, המתעמל הרומני הנפלא מריאן דרגולסקו, שהקדים את שטילוב במוקדמות הקרקע, פרש מהקרב-רב בשל פציעה. דרגולסקו ינסה להתחרות בגמר הקרקע, אך השתתפותו עדיין לא ודאית.

נשים: זהב לג'ורדין וויבר בקרב-רב
לאמריקניות תמיד יש בנות שגונבות את ההצגה בהתעמלות מכשירים. ב-1984 הייתה זו מרי לו רטון, שקיבלה ציון 10. ב-1996 הייתה זו קרי סטראג שהשתתפה בסוס הקפיצות עם נקע בקרסול ואילו ב-2008 קיבלנו את נסטיה ליוקין ושון ג'ונסון. האם ב-2012 זו תהיה ג'ורדין וויבר?


האמריקנית בת ה-16 זכתה היום (חמישי) במדליית זהב בגמר הקרב-רב לאחר שהציגה יכולת נהדרת ורשמה 59.382 נקודות. וויבר הקדימה ב-33 אלפיות בלבד את ויקטוריה קומובה הרוסייה, שקטפה את הכסף עם 59.349. יאו ז'ינאן הסינית לקחה את מדליית הארד. "הייתי בטוחה שאני אקח את מדליית הכסף, הייתי המומה כשראיתי את התוצאה הסופית. זה פשוט חלום שהתגשם", אמרה וויבר, שפרצה בבכי בסיום.