רון אטיאס זכה במדלית כסף באליפות אירופה

טקוואנדו: הישג נהדר לישראלי בן ה-16 שנכנע רק בגמר בתחרות בקפריסין

לוחם הטאקוואנדו רון אטיאס זכה היום (חמישי) בתואר סגן אלוף אירופה לנוער במשקל עד 55 ק"ג בתחרות שנערכה בקפריסין. אטיאס הוכיח שהוא בכושר מצוין כבר לפני שלושה שבועות כשזכה באליפות הבינלאומית שהתקיימה בראשון לציון. הוא כבר הוכתר בעבר כאלוף אירופה לאחר שזכה בתואר לקדטים לפני שנתיים.

הישראלי העפיל אוטומטית לסיבוב השני שם חיכה לו הספרדי המצוין סרחיו פרננדז אותו הכניע 9:12. ברבע הגמר חיכה לו עוד מתחרה חזק מהמט דולאס התורכי שדורג רביעי בתחרות. גם כאן היה קרב שקול ובסיום ניצח 4:6 בדרך לחצי הגמר.


בשלב הבא המתין לאטיאס האנגלי ג'יימי אבליי, גם שם כמיטב המסורת היה קרב שקול ואיכותי במיוחד שהסתיים בתיקו 8:8 מה שהוביל להארכה. אטיאס היה הראשון שיזם מהלך התקפי וקיבל נקודת זהב שהעלתה אותו לגמר אליפות אירופה מול המדורג שני הבלגי סאלחאדין בנסאלה שניצח גם הוא בנקודת זהב בחצי הגמר את יריבו הרוסי. בגמר אטיאס כבר נראה עייף, נוצח 11:6 והסתפק בתואר המכובד אלוף אירופה. 


רון (16), תלמיד כיתה י"א  בבית ספר "גימנסיה גן נחום" בראשל"צ, חבר נבחרת ישראל בטאקוונדו משנת 2006, ומשתייך לנבחרת הבוגרת מאז 2009. הוא זכה בתחרויות בין לאומיות ברחבי העולם ובישראל, בין היתר: אלוף ישראל בוגרים ולנוער ב2010-11 . אלוף אוסטריה לבוגרים (דרג א')  מדלית ארד באליפות קרואטיה לבוגרים (דרג א') , מדלית ארד באליפות צרפת (דרג א') לנוער, אלוף קרואטיה (דרג א') ואלוף שבדיה (דרג א') לנוער, והרשימה עוד ארוכה. הוא נבחר לאחרונה על ידי הועד האולימפי לייצג את ישראל בתחרות הספורטאי הצעיר של השנה.


 אטיאס התפרסם מוקדם יותר השנה לאחר שלפני ארבעה חודשים, יומיים לפני יציאת הנבחרת לאליפות העולם בקוריאה אביו נפטר באורח פתאומי.למרות הטרגדיה והעובדה כי אביו ליווה אותו מקרוב לאורך כל הקריירה החליט אטיאס באישור מיוחד של רב לנסוע לאליפות ויומיים לאחר ההלוויה הוא נסע לקוריאה יחד עם מלווה מיוחד שהצמידה לו מועצת באר יעקב.