מדליית ארד לישראל באליפות העולם

התעמלות אומנותית: הישג ענק לנבחרת שסיימה שלישית בתרגיל המשולב בצרפת

אליפות העולם בהתעמלות אומנותית, שנערכה בשבוע האחרון בעיר מונפלייה שבצרפת, נחתמה בצורה נפלאה היום (ראשון) עבור המשלחת הישראלית. בנות הנבחרת זכו במדליית ארד פנטסטית בתרגיל המשולב שכולל חישוקים וסרטים.

נבחרת ישראל כוללת את מורן בוזובסקי, פולינה ז'קולוז'ני, נועה פלצ'י, ויקה קושל ואליאורה זולקובסקי. אמנם הבנות לא הצליחו להבטיח את מקומן במשחקים האולימפיים, לאחר שאמש סיימו במקום העשירי בגמר הקרב-רב, אך היום הן סיפקו הופעה נהדרת בגמר התרגיל המשולב וסיימו במקום השלישי.


הבנות הציגו תרגיל נהדר, שכלל מספר רב של אלמנטים שבוצעו בצורה נקייה מנפילות של המכשירים. הנבחרת קיבלה ציון כולל מחבר השופטים של 26.675 נקודות. נבחרת בולגריה, שהייתה האחרונה בסדר התחרות, זכתה במדליית זהב עם תרגיל מדהים וציון של 27.400 נקודות. איטליה קטפה את מדליית הכסף עם 26.725 נקודות. רוסיה, שהיא הנבחרת הטובה בעולם, הציגה תרגיל מזעזע שכלל חוסר התאמה מוחלט עם המוזיקה. דבר שגרם לבנות לסיים רק במקום השישי. גם הסיניות והיפניות "סייעו" לישראליות עם תרגילים חלשים.


"אנחנו עדין מתקשות להאמין שיש לנו מדליה מאליפות העולם על הצוואר, לא האמנו שנוכל לשפר את התוצאה של השנה שעברה, אבל כנראה שניסים קורים", אמרה לאתר ערוץ הספורט קפטנית הנבחרת מורן בוזבסקי. חברתה ויקה כושל הוסיפה: "עשינו היסטוריה. אין משהו מרגש מזה. יש טעם של החמצה על כך שלא העפלנו למשחקים האולימפיים, אבל לונדון מחכה לנו. נראה מה אנחנו שוות באמת".

חברה נוספת בנבחרת היא פולינה ז'קלוג'יני שכבר מכוונת קדימה: "בעזרת השם נקבע את הקריטריון לאולימפיאדה בתחרות בינואר הקרוב". מי שנשמעה נרגשת במיוחד היתה אליאורה זולקובסקי שאמרה: "לראות את הדגל שלנו ואת כל הקהל מריע שווה את הכל".


נטע ריבקין שזכתה במדליה הראשונה של ישראל, כאשר זכתה בארד בתרגיל החישוק נתנה את הזווית שלה: "הבנות נתנו הופעה מרשימה. המדליה הזו מגיעה להן ואני שמחה מכל הלב. הייתה תחרות מוצלחת גם שלי וגם שלהן ואני מקווה שזה ימשיך. רק שנמשיך להביא מדליות לישראל, להביא כבוד וגאווה".


המשלחת הישראלית סיימה אליפות מדהימה מבחינתה עם שתי מדליות ארד. הראשונה הייתה כמובן של נטע ריבקין שדורגה שלישית בגמר החישוק. ריבקין גם התברגה לכל הגמרים האישיים וסיימה במקום העשירי בגמר הקרב-רב והבטיחה את הכרטיס ללונדון. הנבחרת הקבוצתית תתחרה בטורניר הקדם אולימפי, שייערך לפני המשחקים, שם ינסו הבנות להעפיל לטורניר האולימפי עצמו.