הישג ענק לנטע ריבקין: ארד באליפות העולם

הישג ענק לישראלית בגמר החישוק בצרפת. התמודדה גם בגמר הכדור

המתעמלת האומנותית נטע ריבקין רשמה הערב (שלישי) הישג חסר תקדים כשקטפה מדליית ארד היסטורית באליפות העולם בהתעמלות אומנותית הנערכת במונפלייה שבצרפת. הישראלית סיימה במקום השלישי בגמר החישוק והבטיחה את מקומה על הפודיום עם ציון 28.00 ומדליה ראשונה לישראל במעמד.

"אני עדיין באמצע תחרות, וחייבת להישאר מפוקסת", שמרה ריבקין על איפוק למרות הזכיה, "אני הולכת עכשיו לישון כי ב-10:00 בבוקר הכל מתחיל מחדש עם שני תרגילים נוספים. רציתי את זה ועם הרבה עבודה קשה הוכחתי שאני יכולה. מדליה באליפות אירופה היתה סבבה, אבל עכשיו זה אליפות עולם ואני מבינה כמה הרבה אני יכולה להשיג".


"יש לי אהבה ענקית למה שאני עושה ורצון עז להשתפר ולהביא עוד הישגים למדינה הקטנה והיפה שלנו. כולן פה שמחות בשבילי ובאות לברך אותי מכל עבר, לא רק הישראלים במשלחת. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה עכשיו. אני מאושרת ברמה שמילים לא יכולות להתקרב אפילו לתאר. עכשיו אני רוצה להמשיך ולייצג את המדינה בכבוד ולעשות את הצעד הגדול והמשמעותי הראשון - קריטריון למשחקים האולימפיים בלונדון".


ריבקין אף התמודדה בגמר הכדור, לאחר שביצעה תרגיל מושלם בשלב המוקדם ללא שום נקודות עונשין, זכתה בציון 27.625 נקודות ודורגה במקום השישי הכללי במכשיר זה. לשם השוואה, באליפות העולם האחרונה קיבלה ריבקין נקודה פחות. בגמר הלך לה קצת פחות טוב והיא סיימה במקום השביעי (27.375), הרחק מאחורי אבגניה קנאייבה הרוסיה (29.60). 


בחזרה לחישוק, במדליית הזהב זכתה גם כאן אבגניה קנאייבה הרוסיה עם ציון מרשים של 29.30, כאשר בכסף זכתה בת ארצה דריה קונדאקובה (29.050) - שתיהן ביצעו תרגילים עם רמת קושי גבוהה יותר שהעניקה להן עדיפות על פני ריבקין בניקוד.


באליפות בשנה שעברה עלתה ריבקין לגמר אחד, אבל לאחר ש-123 המשתתפות סיימו את השתתפותן בשלב המוקדמות, קיבלה את הבשורה שהציון שהשיגה בתרגיל החישוק דירג אותה במקום החמישי הכללי והבטיחה את מקומה בגמר, שכאמור הוביל להישג השיא של הענף בישראל. 


ויקטוריה פילונובסקי הצעירה, לה זו אליפות העולם הראשונה, סיימה את התרגיל השני שלה באליפות בכדור במקום ה-53 הכללי, לאחר שצברה 25.275 נקודות. ברביעי יתחרו ריבקין ופילונובסקי בתרגיל האלות, בו זכתה ריבקין במדליית הכסף באליפות אירופה האחרונה.


בתחרות הקרב-רב, במסגרתה ייקבעו 15 המתעמלות (שתיים למדינה) שייזכו בכרטיס למשחקים האולימפיים בלונדון 2012, מדורגת כרגע ריבקין בצמרת הגבוהה, בעוד שפילונובסקי (49.500 נק') במקום ה-39.