צוברי: "היכן האתיקה של משיח?"

השייט התייחס ליריבו: "ראית שנוצחת אז תשלים עם זה"

שבוע לא פשוט עבר על השייט הישראלי. הקרב בין נמרוד משיח לשחר צוברי עלה מדרגה באליפות אירופה האחרונה אחרי שהמדליסט האולימפי הגיע לשיוט המדליות מהמקום השלישי, אך יריבו חסם אותו ומנע ממנו זכיה שהיתה מזכה בנקודות חשובות בהתמודדות בין השניים על הכרטיס ללונדון 2012.

משיח מצידו טען שיריבו הגיש ערעור נגדו באחד הימים המוקדמים בצעד לא ספורטיבי. למרות שאיבד את המדליה, צוברי אינו נסער כפי שרבים היו חושבים וכנראה ממשיך לשמור על ריכוז כי גם הוא יודע שהקרב הזה רחוק מסיום. 


"זה היה מהלך טקטי, אין ספק", התייחס צוברי לחסימה בשיוט המדליות, "הוא חשב על זה ותכנן את זה. חשוב להבהיר שהמהלך ספורטיבי לחלוטין. מותר לעשות את מה שהוא עשה. השאלה שאני שואל את עצמי היא איפה האתיקה?".
 
"אני לא בטוח שאני הייתי עושה את מה שהוא עשה לי, יכול להיות שכן. מדובר על אופי האדם, האישיות, איפה ואיך גדלת ומה החינוך שלך. החינוך שלי הוא אתי בנושא הזה ולכן יש כאן דילמה שאני גם שואל את עצמי איך אני הייתי מתנהג במקומו".

כשנשאל מה גרם ליריבו לבצע את האקט הזה, ענה: "הוא רצה להוריד אותי זה ברור. הוא הבין שהתחרות שלו הלכה ואני מוביל, אז הוא פעל כנגד, זכותו. אני חושב שאם לא הלך לך כספורטאי או כגולש בכלל, אתה צריך להשלים עם זה: ניצחו אותי, הוא יותר טוב ממני ולחכות לצאנס הבא שלך. נמרוד הבין שהקרב באליפות אירופה הוכרע על ידי והוא כביכול "הפסיד", אז הוא רצה גם לגרום לי להפסיד. אבל למה ששניים יפסידו, אם אחד מפסיד בטוח?".

"אני מסתכל על זה באופן ספורטיבי בסופו של דבר, המהלך שלו היה חוקי ככה שאין לי מה להגיד כנגד. ברור לי שזה נושא חם. יש עוד 3 תחרויות בדרך, והדרך ללונדון עוד ארוכה. אני מרגיש שעשיתי בסה"כ תחרות טובה. נכון הייתי פעמיים אלוף אירופה ועכשיו סיימתי רביעי, אבל אני מרגיש טוב מבחינת הגלישה והייתה תחרות מוצלחת".


מי שדווקא הצליחה להשיג את המדליה בתחרות האחרונה היא לי קורזיץ. הועד האולימפי ערך היום קבלת פנים לספורטאית, שזכתה במענק בגובה של 35,000 ש"ח. השייטת נראתה מאושרת אחרי שהצליחה לבצע את הקאמבק המושלם.

"אני מטורפת על הים, אני בתקופה טובה ועובדת קשה", היא נשמעה מאושרת, "מבחינת נמרוד משיח ושחר צוברי, כמובן שהייתי וראיתי ואני חייבת לציין שעם כל הכבוד לכל הבלאגן ה"אתי" שעשו פה, אנחנו בספורט ואתה צריך להיות הכי טוב. האתיקה היא לא נושא פה. אני שמחה מאוד שהתחרות בין צוברי למשיח קיימת ומתעסקים איתה כי היא מורידה ממני את הלחץ. יכול להיות שממש טוב לי להיות קצת בצל שלהם, הרעש הולך אליהם ואני רגועה בשביל להתרכז. יש גם את מעיין דוידוביץ' שהיא גולשת טובה מאוד ואני לא מזלזלת בה, גם היא תחרות".