גטרר: "לא רציתי לסכן את הרגל"

הלוחמת לא השתתפה באליפות הבינלאומית בטאיקוואנדו שנערכה בארץ

אחרי שמונה חודשי עבודה מאומצים, בהתאחדות הטאקוואנדו נשמו היום (שני) לרווחה כשאחרוני המשלחות שהגיעו לישראל מחו"ל, תעשנה את דרכן לשדה התעופה ותמראנה חזרה לארצן.
האליפות הבינלאומית התשיעית,שננעלה אתמול בראשון לציון, זכתה לשבחים רבים מנציגי ההתאחדות האירופית והעולמית. הנציגים ציינו בפני מנכ"ל ההתאחדות, מישל מדר, כי ישראל קיבלה ציונים גבוהים בכל הקטגוריות הארגוניות.

בצד המקצועי קיימת אכזבה גדולה מכך שאלופת אירופה לשעבר והמועמדת הבכירה להגיע ללונדון 2012, בת אל גטרר, לא הצליחה להתגבר על הפציעה בשריר מאליפות רוסיה לפני למעלה משבוע, ולכן לא התחרתה. גטרר החמיצה הזדמנות להתחרות לעיני הקהל הביתי שלה, לאחר שהוחלט שלמרות האירוע החשוב, עדיף שלא לסכנה לקראת הסלקציות האירופאיות למשחקים האולימפיים, שם ממילא מקומה מובטח.


גטרר: "הייתה אליפות מדהימה, רמה גבוהה מאד והרבה קהל. מאוד רציתי להשתתף אבל צריך לחשוב קדימה. בעוד שלושה חודשים תתקיים תחרות שתקבע אם אסע פעם שנייה למשחקים האולימפיים, וכרגע היה עדיף לשמור על הרגל". גם הישראלית הבכירה השנייה, אניה מירקין, נאלצה להתבונן בתחרות מהצד בשל פציעה ממנה היא סובלת כבר כמה שבועות. מירקין, בניגוד לגטרר, לקחה בכל זאת חלק פעיל בתור שופטת: "אני חוזרת לאימונים בהדרגה ואני אהיה כשירה לתחרות הסלקציות".

מי שהרשים ביומה האחרון של התחרות היה רון אטיאס בן ה-17, שזכה  בקלות בזהב, בתחרות לנוער עד 59 ק"ג: "זו הייתה אליפות מצוינת. עכשיו יש לנו עוד כמה תחרויות בחו"ל ואחריהן נדע מי ייסע לסלקציות בינואר".


"הוכחנו לעצמנו וגם להתאחדות העולמית שאנו מסוגלים לארגן תחרות בסדר גודל כזה עם 12 מדינות מחו"ל. היה חשוב לנו להרים את הרמה המקצועית והארגונית ועמדנו בזה לשמחתי. כעת אנחנו עם המבט קדימה אל עבר הסלקציות", אמר המנהל המקצועי של ההתאחדות, עדי דוידוב והסביר: "רק ארבעה ספורטאים ישראלים, שתי בנות ושני בנים, יכולים להיות שם והמאבק, לפחות בין הבנים, גדול מאוד .היו לנו נציגים בשתי האולימפיאדות האחרונות ואנחנו לא רוצים לקטוע את השרשרת. חשוב לזכור שהדרך לאולימפיאדה קשה ביותר ורק מי שזוכה במדליה בתחרות הקריטריון ברוסיה, מעפיל".


בעניין אחר, אריה בייגן זכה אתמול במדליית כסף באולימפיאדה האירופאית לסניורים. בייגן זכה בקטגוריה של טאקוואנדו טכני כשהוא מהווה אחד משלושה נציגים ישראלים בלבד בכל הענפים.