רגע לפני הזינוק: הוצגו הרוכבים בג'ירו

סייקלינג אקדמי התקבלה בתשואות. וגם: איפה ניתן לצפות?

יממה לפני פתיחת הג'ירו ד'איטליה מירושלים, התקיימה הצגת הרוכבים המסורתית. סייקלינג אקדמי הישראלית הייתה הקבוצה הראשונה שהוצגה בכיכר ספרא יחד עם שני הישראלים שלה גיא ניב וגיא שגיב. לאחר מכן עלו עוד 21 קבוצות, כולל סקיי של כריס פרום וסאנווב של טום דמולאן, האלוף המכהן. הקטע הראשון במרוץ ייצא לדרך מחר (שישי) בירושלים בשעה 13:50.


מארגני הגירו הודיעו כי השנה ישבר שיא חדש: 198 מדינות ישדרו בשידור חי את התחרות, כולל 18 ערוצי  שידור, ביניהם ערוץ הספורט שיעביר את המרוץ היוקרתי בשידור מלא בשלושת הקטעים הראשונים בישראל. לאחר מכן הפיד הבינלאומי ישדר בכל יום 4 שעות וחצי מהגירו.


הג'ירו ייצא לדרך מחר בקטע נגד השעון בירושלים של 9.7 ק״מ. גיא שגיב יזנק בין הראשונים (14:02) ויעשה היסטוריה. הישראלי השני גיא ניב ייצא לדרך ב-15:52. לאחר מכן ימשיכו הרוכבים לשני קטעים מישורים בין חיפה לתל אביב ובאר שבע לאילת לפני שיעלו על המטוס לסיציליה וימשיכו את המרוץ היוקרתי על אדמת איטליה.


שני הרוכבים הישראלים של סייקלינג אקדמי מתרגשים לקראת המאורע ההיסטורי, גיא ניב: "מחכים כבר שיתחיל. תהיה אווירה טובה. זריקת אדרנלין אחרונה ומחר מתחילים. מבחינת המרוץ, הכל יכול להתפתח". גיא שגיב: "זו לגמרי גאווה שזה פה. מאז שהייתי ילד חלמתי לרכב בגראנד טור, ועכשיו הוא בישראל. אנשים שאני לא מכיר באים ולוחצים ידיים. זה ייתן דחיפה לענף. אין יתרון בזה שמכירים את המסלול. לכולם יש מפה והכירו את המסלול".


אלוף הג'ירו, טום דמולאן: ״אני מרגיש נהדר וטוב. אני לא בא בתחושה שאני צריך להגן על חולצה או משהו. אני בא כדי לזכות שוב בתואר. אני מרגיש רענן ובכושר טוב. אני לא יודע למה לצפות בשלבים בישראל בגלל מזג האוויר, שאמור להיות חם. בטוח שיהיה לזה השפעה"/


אחד המועמדים לניצחון, פאביו ארו: ״אני מרגיש טוב בישראל. הקבל מקבל אותנו מאוד יפה. אני מרגיש שאני בא ממקום טוב ומוכן לתחרות הקשה הזאת. עושה רושם שהמסלול של הגירו מאוד מאתגר ובכל מקרה הוא יוכרע רק בשבוע השלישי״.