נוסע מתמיד: המספרים של רוכבי ג'ירו 2018

הצעיר, המבוגר והבלתי מנוסים. הסטטיסטיקות של המרוץ

מירושלים דרך סיצליה והאלפים ועד לרומא. הג'ירו ד'איטליה, שיוזנק ביום שישי מבירת ישראל יהיה הפעם הראשונה שבה המרוץ היוקרתי יתחיל מחוץ לגבולותיה של אירופה. אחרי ההכרזה על הסגלים הסופיים, אנחנו מביאים בפניכם את הסטטיסטיקות הפיקנטיות ביותר לקראת המרוץ הוורוד שמגיע להופעה היסטורית בישראל.


176 רוכבים יגיעו לארץ הקודש מ-22 מדינות, כולל שני רוכבים מישראל שישתתפו בפעם הראשונה בחייהם במרוץ גראנד טור: מדובר בגיא שגיב וגיא ניב שייצגו את ישראל סייקלינג אקדמי, קבוצת האופניים המקצוענית הראשונה בישראל.


מטבע הדברים, לאיטליה יש את הנציגות הגדולה ביותר של רוכבים ולא פחות מ-45 כאלה יצאו לדרך, בתקווה שרובם המוחלט גם יגיע בשלום לרומא. צרפת שולחת 14 רוכבים, בלגיה והולנד 13 כ"א ואילו ספרד משלימה את החמישייה הפותחת עם 12. בג'ירו השנה יש נציגים לכל היבשות: אוסטרליה, אסיה, אפריקה, אירופה ואמריקה.

ברשימה נמצאים רק שלושה רוכבים שזכו בעבר במרוץ גראנד טור. כריס פרום שזכה ארבע פעמים בטור דה פראנס ועוד פעם אחת בוולטה אספניה, טום דמולין אלוף הג'ירו מהעונה שעברה ופאביו ארו שזכה ב-2015 בוולטה הספרדי. פרום הוא גם הרוכב עם הכי הרבה ניצחונות בקטעים בגראנד טור: 12. טוני מרטין הגרמני ודמולין ההולנדי ניצחו שבעה שלבים כ"א. 


הרוכב הצעיר ביותר שישתתף במרוץ השנה הוא מדס פדרסן, הרוכב הדני של טרק-סגפרדו והוא יהיה בן 22 ו-142 ימים בקטע הראשון בירושלים. לעומת זאת, זקן הפלוטון הוא סוון טופט, הרוכב הקנדי של מיצ'לטון סקוט שיחגוג ביום שבת הקרוב 41 אביבים.


לפי אתר ProcyclingStats: הגיל הממוצע של הרוכבים בפלוטון הוא 28.56 שנים. גובה ממוצע: 1.80 מ' ומשקל: 67.6 ק"ג. הקבוצה המבוגרת ביותר בפלוטון היא גרופאמה-FDJ הצרפתית עם קרוב ל-32 שנים בממוצע לכל רוכב. ברדיאני CSF היא הצעירה ביותר קצת יותר מ-26 שנים בממוצע.

הרוכב המנוסה ביותר בג'ירו הוא דומניקו פוצוביבו מקבוצת בחריין מרידה. האיטלקי השתתף 11 פעמים במרוץ הוורוד יותר מכל רוכב אחר, כאשר מיקום השיא שלו היה 5 בדירוג הכללי ב-2014. במקום השני נמצא הוברט דופון הצרפתי שהופיע 10 פעמים בעבר בג'ירו וסיים בכל הפעמים.


אדם הנסן מלוטו סודל הוא הרוכב הכי מתמיד שיגיע לישראל. הג'ירו הקרוב יהיה הגראנד טור ה-20 שלו ברציפות וזהו שיא עולמי. האוסטרלי דיווש בכל שלושת המרוצים היוקרתיים מאז הוולטה ב-2011. הג'ירו יהיה העשירי שלו ברציפות ובסה"כ השתתף ב-26 מרוצי גראנד טור בקריירה.


סייקלינג אקדמי היא הקבוצה הכי פחות מנוסה במרוץ. ברגלי הרוכבים שלה רק שבע הופעות בג'ירו ד'איטליה. בחריין מרידה היא המנוסה ביותר, כאשר בני קבוצתה עברו 35 פעמים את המרוץ הוורוד. באקדמי חמישה רוכבים שיופיעו לראשונה בג'ירו (גיא שגיב, גיא ניב, זק דמפסטר, גיום בויבין וכריס ניילנדס) מתוך 48 רוכבים שטרם לקחו בו חלק.