היה שווה לחכות: סטינג בקרב הבכורה ב-WWE

אחרי שנים של חיזורים, המתאבק מול טריפל אייץ' ברסלמניה

המעגל הכי גדול בעולם ההיאבקות צפוי להיסגר ברסלמניה 31. אחרי שנים של ציפייה, סטינג יערוך את קרב הבכורה שלו ב-WWE, כשיתמודד מול טריפל אייץ'. זה מיוחד, זה מרגש, אבל עדיין יש משהו שקצת מעיב על העניין: הסטינגר כבר בן 55, ימיו הגדולים מאחוריו. עם זאת, דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו, ההחתמה שלו נעשתה בעיקר בשביל למכור מוצרים ולרצות ספונסרים, ואת זה, הדמות שלו עושה מצוין.

סטינג היה אחד הכוכבים הבכירים של WCW, המתחרה הגדולה של WWE בשנות התשיעים. כל כך גדול, שהוא היה חלק מהקרב האחרון של הארגון, כשהתמודד מול ריק פלייר, לפני ש-WWE רכשה את היריבה השוקעת שפשטה רגל. הסטינגר תמיד נחשב למתאבק הגדול ביותר שמעולם לא דרך בזירת WWE, עד עכשיו.


הוא זכה ב-7 אליפויות עולם ב-WCW, וכשהכוכבים הגדולים של הארגון הגיעו ל-WWE, תוך כדי המלחמות בין הארגונים וגם לאחר הרכישה, הוא עדיין עמד על שלו והיה היחיד שלא משנה מה, לא היה מוכן להגיע למתחרים. מעבר לכך, כש-WWE התחילה לחזור למאבק במלחמת יום שני מול WCW (שודרו בשעות מקבילות בשנות התשעים), החזרה המצופה של סטינג ב-1997, השאירה לעוד מספר חודשים את רוב הרייטינג ב-WCW, כשהחל מ-1998, האוהדים העדיפו את WWE ברוב המוחלט של הזמן מאותה שנה ועד סוף הקרבות בין הארגונים.


סטינג הסביר את עמדתו הנחרצת: "במשך שנים, ראיתי את החברים הכי טובים שלי הולכים ל-WWE מ-WCW, ומתייחסים לדמות שלהם בצורה רעה בגלל מאיפה שהגיעו. מה ששבר אותי היה מקרה בו בוקר טי הגיע ל-WWE ודה רוק פנה אליו ושאל אותו בזלזול: 'מי אתה?'. לא הייתי יכול לשאת את המחשבה שגם הדמות שלי תעבור משהו דומה". בסוף שנות התשעים, בוקר טי היה הפנים של WCW, וזכה שם בחמש אליפויות עולם. הגימיק האפל של סטינג, הצבוע בשחור ולבן, הוא אחד המפורסמים והאהובים על חובבי ההיאבקות. עם המורשת שלו, הוא פשוט לא היה מוכן לקחת את הסיכון שגם הוא יעבור השפלה שכזאת.

אם מסתכלים על כל הדמויות הבכירות שהגיעו ל-WWE מ-WCW, אפשר להבין את החשש של סטינג. מלבד פלייר, שהיה לו חלק בעלילות משמעותיות למרות שלא זכה בגילו המתקדם שוב באליפות העולם, שאר הכוכבים התעסקו בעיקר בעניינים שוליים, ודי עלובים יש לומר. כנראה שיו"ר WWE, וינס מקמהן, פשוט לא היה מוכן לסלוח על המעבר שלהם ל-WCW, או עם כך שהם מאוד מזוהים עם הארגון שגרם לעסקים שלו סבל רב כל כך במשך כמה שנים.


על אף שמעולם לא היה ב-WWE, סטינג לא היה מוכן להתפשר על העקרונות שלו. למרות זאת, הוא תמיד אמר שיש אצלו מקום לחרטה על כך שאף פעם לא הופיע שם: אנדרטייקר. הסטינגר נאבק מול כמעט כל השמות הגדולים בענף, אבל את קרב החלומות הזה בין הדמויות המרתקות האלה, הוא לא היה יכול לערוך, רק כי עמד על שלו בעקשנות. עם סגירתה של WCW ב-2001, הוא האמין שהקריירה שלו נגמרה: "הרגשתי הקלה באותו רגע. לא כי הארגון פשט רגל, חס וחלילה, אלא כי באמת האמנתי שזה הזמן שבו אוכל יותר להקדיש למשפחה שלי".


את החיידק כנראה שקשה להוציא מהמתאבקים, ואחרי הופעות בודדות ב-2003 וב-2004 ב-TNA, הוא חתם שם על חוזה למשך שנה. הארגון הקטן שאף להקים אלטרנטיבה והאמין שגם בגילו המתקדם, סטינג יכול להיות נקודת פתיחה מצוינת כדי להוביל אותו קדימה. סטינג נשאר ב-TNA עד ינואר 2014 בסופו של דבר, זכה ב-5 אליפויות עולם ובין היתר גם גילם גימיק מחווה לג'וקר מ'באטמן: האביר האפל'. הארגון שם יד על שמות ענקיים כמו האלק הוגן וקורט אנגל, לצד מתאבקים צעירים מוכשרים, אך כל זה לא עזר לו להתקרב אפילו במעט ל-WWE.


אחרי שעזב את TNA, שוב זה נראה שסטינג יעלם איפשהו עם הזמן. ל-WWE היו תוכניות אחרות. מלבד היותו מתאבק ודמות מובילים, טריפל אייץ' הוא גם מנהל הארגון בפועל מתוקף היותו נשוי לסטפני מקמהן, הבת של הבעלים. בשנות השמונים, סטינג היה חלק מצמד לצידו של מי שהפך לימים ב-WWE לאולטימט וורייר, אחד הכוכבים הגדולים בהיסטוריה. יום לאחר שנכנס להיכל התהילה של הארגון, וורייר נפטר כתוצאה מהתקף לב. מעט אחרי מותו, סטינג ערך ראשונה הופעה ב-WWE כשהשתתף בסרט דוקומנטרי שנעשה על חברו המנוח. שיתוף הפעולה לא הסתיים שם, והודעה יצאה על כך שסטינג ודמותו המיתולוגית יהיו חלק ממשחק הווידאו החדש של WWE.

בסדרת ההישרדות 2014, נעשתה היסטוריה: סטינג הופיע לראשונה באירוע של WWE, שהובילה בסופו של דבר לקרב מול טריפל אייץ' ברסלמניה. אולי זה הגיל, אולי זה ההכרה בכך שהוא לא באמת יכול לפרוש בלי לסמן וי ענק, אבל עם כל הכבוד לטריפל אייץ', את המעגל שהסטינגר כל כך רצה לסגור, את מה שדיבר עליו שנים, הוא והאוהדים עדיין לא קיבלו, ולאנדרטייקר נקבע קרב מול בריי וויאט ב"מניה".


צריך לומר את האמת, בגילם המתקדם, קרב בין סטינג לאנדרטייקר כנראה לא יספק קלאסיקה בזירה. המסביב והדמויות שלהם יעשו זאת. על פי השמועות, ב-WWE יעדיפו לחכות עם המפגש ההיסטורי לרסלמניה 32, במה שעשויה להיות גם שנת הכניסה שלהם להיכל התהילה, אבל בעיקר, שנת וקרב פרישה אמיתיים. הימים שבהם סטינג סחב ארגון כדמות הראשית נשארו אי שם בשנות התשעים, אבל לדמות שלו יש עוד חוב אחד. צריך להתאפק עם הקרב הקרוב מול טריפל אייץ', יכול להיות שהדבר האמיתי רחוק רק עוד שנה אחת.