הערב ב-UFC: קרב הסגנונות

הלוחמים מקליפורניה וקפריסין נפגשים. מי יעמוד אחרון?

מונופול ה-MMA המוביל בעולם ממשיך בהצפת לוח הזמנים שלנו באירועים, עם שווקים חדשים שנפתחים וסוללת לוחמים המייצגת את הטופ של הטופ. UFC Fight Night 35 מגיע לדולות' ג'ורג'יה בלילה בין רביעי לחמישי (ישיר בספורט 5 LIVE) והפעם בקרב המרכזי נמצא את לוק רוקהולד נגד קוסטס פיליפו במשקל בינוני.


הקרב המרכזי מציג בפנינו שני לוחמים שעשו דרך שונה לחלוטין לעשירייה הפותחת. רוקהולד מגיע כאלוף האחרון של ארגון הסטרייקפורס, עד שהוא התמזג עם ה-UFC, ואותו מומנטום הוביל אותו כמתחרה מוביל בארגון החדש. רזומה מרשים של 10 ניצחונות ביניהם על ג'קרה סוזה וטים קנדי לעומת 2 הפסדים הגבירו את הציפיות ממנו, והגרילו לו קרב מרכזי קשה במיוחד מול ויטור בלפורט המסוכן – קרב שנגמר בנוק אאוט לברזילאי באמצעות בעיטה מסובבת לראש וכמה אגרופים למידה טובה אשר הרסו את הספתח שרוקהולד קיווה לו.

מצד שני קוסטס פיליפו הוא מאותם לוחמים שחיכו לצ'אנס מה-UFC וקיבל טלפון להילחם בהתראה קצרה. לאחר הפסד מקדים בסדרת הריאליטי "הלוחם האולטימטיבי" פיליפו חזר הביתה עם תחושה מרה בפה ובצדק מאחר ומעטים הלוחמים שזוכים להזדמנות שנייה. את הקרב הראשון שלו פיליפו הפסיד בהחלטת שופטים אך מיד לאחר מכן בנה רצף מרשים של 5 ניצחונות אשר רף הקורבנות כלל בין היתר את ריקי פקודה וטים בוטץ'. אותו מומנטום נקטע על ידי הפסד משעמם וזוועתי מול פרנסיס קרמונט.


קרב זה מציג בפנינו קרב בין החוף המזרחי לחוף המערבי של ארה"ב. רוקהולד מייצג את מכון האימונים הנודע לשמצה AKA בקליפורניה בעוד שפיליפו (יליד קפריסין!) חי, מתגורר ומתאמן בניו יורק. בעמידה מדובר בשני לוחמים מאוד מוכשרים, לרוקהולד יהיה את יתרון מוטת הידיים והרגליים. לוק ינסה להתנייד בזירה ולייצא בעיטות מזויות לא שגרתיות כדי להאט את הקצב של פיליפו ולנסות לתפוס אותו בסיבובים מאוחרים. פיליפו דוגל בסגנון טיפה שונה, עצם היותו מתאגרף מחונן הוא נוהג לסגור טווח ולשלוח פצצות שינסו למצוא את דרכן לסנטר של רוקהולד כדי לסגור את הקרב בסיבובים המוקדמים. מימד הגראפלינג מציג יתרון יחסי לרוקהולד בקרקע אך הדרך לשם לא תיהיה קלה, ישנה אפשרות סבירה ביותר ששני הלוחמים יבחרו להישאר בעמידה ומשם הדרך לנוק אאוט היא במרחק נגיעה.


קרבות נוספים


לפני הקרב המרכזי שווה לעקוב אחרי מספר לוחמים מעניינים אשר עושים את דרכם לטופ. בראד טווארס ולורנז לארקין נכנסים לקרב מרתק במשקל בינוני, המנצח ביניהם יתקדם משמעותית בדירוג וצפוי לעלות מדרגה בקליבר הלוחמים בהמשך 2014. מייק איסטון וטי ג'י דילישו נפגשים לקרב במשקל תרנגול (עד 60 ק"ג), קרב המבטיח ניצוצות מאחר ומדובר בלוחמים אגרסיבים שמחפשים לסגור את הבאסטה מהר,ואם לא הכרתם עד כה את השם יואל רומרו אז כנסו ליוטיוב ותתאהבו בלוחם הקובני הזה – מדליסט אולימפי בהיאבקות וסגנון לחימה המוגדר כתאווה לעיניים.