שבת ב-UFC: ההיסטוריה לא תחזור על עצמה

אחרי 3 שנות ציפייה הנדרסון יפגוש את פטיס לקרב מרתק

נכון שהיו רגעים מסויימים במהלך חייכם שהייתם רוצים להחזיר לאחור ולתקן? ובכן, לשם כך קיימים קרבות חוזרים – כדי לתת ללוחמים הזדמנות שנייה לכפר על הפסד שמעיק להם כמו עצם בגרון, הפעם מדובר באלוף ה UFC למשקל קל (עד 70 ק"ג), בנסון הנדרסון אשר נפגש בקרב חוזר מתבקש מול אנתוני פטיס בניסיון ליישר את ההדורים מאחד הקרבות הטובים שהוצגו ב-2010. UFC 164 ינחת לכם על מסכי הטלויזיה בלילה שבין שבת לראשון (5LIVE+), הפעם לצורך הכנת הכתבה הצטרף אליי הליגיונר הכי מבטיח יש לנו להציע בחו"ל - נועד להט המתאמן במכון AKA ובעל רזומה של שבעה ניצחונות וללא הפסדים עם חגורה שחורה בג'יו ג'יוטסו ברזילאי ועוד תואר אליפות עולם בגראפלינג. תודו, הסברים יותר טכניים מאלו לא תוכלו למצוא, אז נתחיל.

האלוף בן הנדרסון vs אנתוני פטיס
שני הלוחמים מביאים איתם לכלוב הרבה מטען והיסטוריה משותפת. הנדרסון ופטיס עמדו במרכזו של האירוע האחרון ב-WEC לפני שהוא התמזג סופית עם ה-UFC בסוף 2010. הנדרסון הגיע כמגן על התואר בעוד שפטיס התמודד על החגורה בקרב שיזכר לימים לא רק בגלל שהקרב היה צמוד מאוד אלא כי בסיבוב החמישי פטיס החליט לשלוף מהשרוול את אחת הבעיטות המדהימות שנראו ב-MMA, קפיצה על הכלוב וריחוף סטייל מטריקס עם בעיטה שנחתה על הסנטר של הנדרסון ושלחה אותו לקרשים – מי שלא ראה - חובה לחפש ביוטיוב. באותו קרב החגורה החליפה ידיים, השופטים קבעו פה אחד שפטיס ניצח והשאירו את הנדרסון עם טעם מר בפה וצורך עז לנקום.


האם ההיסטוריה תחזור על עצמה? לפי נועד להט ממש לא: האלוף המגן יצטרך להפוך את הקרב למכוער וברוטלי ולצמצם טווח כדי למנוע מפטיס לבטא את העמידה היצירתית שלו. להנדרסון יש יתרון ברור בכל הנוגע להיאבקות ועבודה מהקלינץ' וברגע שהקרב יגיע לקנבס, לתת לג'יו ג'יוטסו הברזילאי שלו לדבר ולשמור על הילוך גבוה עם ווליום עצום של גראונד אנד פאונד וכך להסב נזק שיאט את פטיס בהמשך הקרב. פטיס מצידו חייב לעשות בדיוק את ההיפך ולהשתמש בתנועת רגליים זריזה ולחתוך פינות ולא לתת להנדרסון להצמיד אותו לכלוב כדי שהוא יוכל למצוא את הטווח המתאים כדי להוציא לפועל בעיטות וירטואוזיות. במידה והקרב מגיע לקרקע, פטיס חייב לעשות כל מה שניתן כדי לחזור כמה שיותר מהר לרגליים באמצעות סוויפים או איומים בהכנעות, למרות שלפי נועד, בקרקע להנדרסון יש יתרון ברור. יש לזכור שלשני הלוחמים יש חגורות שחורות בטאיקאונדו כך שלשניהם יש הרבה מה להציע בעמידה.


מאז שהנדרסון הגיע ל-UFC הוא פשוט מחץ את כל יריביו באמצעות דומיננטיות מוחלטת בעמדה שולטת בקרקע בעוד שהוא מציג אגרסיביות שלא נראתה בקטגוריה בעבר. לאחר שלושה קרבות משכנעים הנדרסון קיבל הזדמנות על התואר מול פרנקי אדגר ולקח את אותו קרב וגם את הקרב החוזר בהחלטות מאוד צמודות. הנדרסון המשיך והגן על חגורתו עוד פעמיים מול נייט דיאז וגילברט מלנדז המסוכנים במה שהמשיך רצף ניצחונות, שכולם הגיעו להחלטת שופטים ב-UFC. פטיס מצידו נאלץ להידחק הצידה בשל הקרב החוזר מול אדגר, אז במקום את הקרב הראשון שלו ב-UFC הוא הפסיד לקליי גויידה אך חזר עם שלושה ניצחונות משכנעים כאשר הוא מציג רגל השמאלית הרסנית שנחתה על ראשו של ג'ו לוזון ואחת לבטן של דולנד סרוני שקיפלה אותו ועצרה את הקרב. כעת עולם ה-MMA משתוקק בציפייה. הקרב שהיה מתחת לרדאר של כל אוהד כבר שלוש שנים, סוף סוף מגיע.

פרנק מיר vs ג'וש בארנט
קרב בין שני אלופי עולם לשעבר במשקל כבד (עד 120 ק"ג). מיר שבר את היד לסילביה ולקח את החגורה בעוד שבארנט חוזר לאוקטגון לאחר עשור של גלות מאז שלקח את החגורה מרנדי קוטור והשיג הצלחה יתרה באירגונים אחרים מסביב לגלובוס. גם כאן, נועד צופה יתרון קל לבארנט בשל היכולת שלו להחליט האם ומתי הקרב יגיע לקרקע, קרי פרמטר ההיאבקות. מיר התבטא בתקשורת מספר פעמים שהוא רוצה לבדוק את יכולתיו של ג'וש בקרקע, יכולתיהם די צמודות ולאור העובדה שבארנט אוהב למחוץ את יריביו מלמעלה, יכול להיות שהבקשה של מיר היא לא הכי חכמה למרות העובדה שיש לו הכנעות שוברות עצמות, תשאלו את נוגיירה. 


בעמידה מדובר ביכולות די שוות, למיר יש ג'אב ואיגרוף שיכול לסב נזק מול כולם אך לפי נועד, בארנט ימצא הצלחה אם יצמיד את מיר לכלוב ויעבוד מתוך הקלינץ'. מיר גילה חולשה מול עמיתו לקבוצה של נועד – דניאל קרומייר, ואפילו קיבל נוק אאוט מתוך הקלינץ' בקרב מול שיין קארווין. העדיפות בחוסן המנטלי של בארנט על פני מיר הינו עוד רובד שיכול לבוא לטובתו, מה שבטוח הקרב הזה יהיה מעניין מאחר ומיר ירצה להימנע מהפסד שלישי ברציפות בעוד שבארנט ירצה לעשות סיפתח מוצלח. 


קרבות נוספים
האם צ'אד מנדז ימשיך את רצף הנוק אאוטים שלו מול קליי גויידה? הקרב נערך במשקל נוצה (עד 66 ק"ג) וניצחון משכנע על לוחם קשוח כמו גויידה יוכל להחזיר לו קרב אליפות מול חוזה אלדו. ברנדון וורה חוזר למשקל כבד לאחר חמש שנים שניסה את מזלו בחצי כבד, כעת הוא יקבל את אחד המפלצות שיש לקטגוריה להציע בדמות בן רוטוול בקרב ששני המתמודדים ככל הנראה ילחמו בו על הפרנסה שלהם. אריק קוח יפתח את הערב בקרב מול דאסטין פורייר במשקל נוצ,ה בקרב מפתח לשני הלוחמים המדורגים בטופ 10. שניהם מגיעים אחרי הפסדים ושניהם בוודאות יחפשו לחזור לעניינים על חשבון השני.