ארה"ב בגמר מול ספרד, 83:109 על ארגנטינה

עוד טיול אמריקני. ג'ינובילי ושות' מול רוסיה ובלאט בקרב על הארד

רק משוגע היה מעיז להמר נגד נבחרת ארצות הברית לפני פתיחת טורניר הכדורסל האולימפי. ה"דרים טים", הנבחרת המוכשרת ביותר שיצאה מאמריקה ב-20 השנים האחרונות בינתיים עומדת בציפיות ופשוט דורסת את כל מה שנקרה בדרכה. בשעה זו, נבחרת ארגנטינה של מאנו ג'ינובילי ולואיס סקולה פוגשת את לברון ג'יימס, קובי בראיינט ושות' ומנסה לחולל סנסציה.


עד עכשיו, עדיין לא ממש נמצאה הנוסחה לעצור את האמריקאים. ליטא הייתה הנבחרת שנתנה את הפייט הגדול ביותר למייק ששבסקי ושחקניו, בעיקר בשל העובדה שהם פשוט נדרמו. אבל ברגע שקווין דוראנט וכרמלו אנתוני איפסו את הידית, כבר היה בלתי אפשרי לעצור אותם. האם דווקא לארגנטינה יש את הכלים?


הבחורים מדרום אמריקה היו האחרונים שהצליחו להנחיל הפסד אולימפי לארצות הברית. זה קרה ב-2004, בחצי הגמר גם כן, כאשר מאנו ג'ינובילי, לואיס סקולה וגם אנדרס נוצ'יוני הוותיקים היו שותפים לאותה סנסציה באתונה לפני שמונה שנים. כוכבי ה-NBA הללו כבר ממש לא ילדים, ואולי רגע אחד לפני שהם מסיימים את ה"שירות הלאומי" שלהם, הם יהיו חתומים על עוד הפתעה ענקית.


מהלך המשחק
טייסון צ'נדלר, קווין דוראנט, לברון  ג'יימס, קובי בראיינט וכריס פול פתחו בחמישיה של האמריקאים. לואיס סקולה, אנדרס נוצ'יוני, קרלוס דלפינו, מאנו ג'ינובילי ופבלו פריג'יוני עלו מנגד. כבר בפתיחה קובי הגיע כדי להוכיח שהוא לא הולך לוותר על המשחק וקלע את כל 5 הנקודות של ארה"ב. עוד שלה של קובי וסל של דוראנט העלו ל-4:15, ולאמאס הזעיק פסק זמן. כנראה שההפסקה היזומה העירה את ארגנטינה, שרצה עד שגוטיירס הוריד ל-19:17. וויליאמס קלע שלשה ועשר הדקות הראשונות נחתמו ב-19:24 לארה"ב.

האמריקאים עלו חדים הרבה יותר לרבע הבא. לברון קלע שש נקודות רצופות ופתאום זה 27:36 לארה"ב. דלפינו וגוטיירס עוד הקטינו עם שתי שלשות רצופות אך בראיינט ואנתוני דאגו להשיב את ההפרש לאיזור הדו ספרתי, 35:45. אבל ארגנטינה שוב נשארה קרובה וסל של ג'ינובילי עם הבאזר קבע 40:47 לארה"ב עם סיום הרבע השני.


עם החזרה מחדרי ההלבשה, ארה"ב נראתה טוב יותר, והמאמן הארגנטיני נאלץ להזעיק פסק זמן אחרי שלשה של דוראנט שקבעה 46:59. מכאן, נפתחו שערי שמיים. לברון, במהלך ענק של דאנק אופייני קבע 51:64. הארגנטינים התפרקו, דוראנט קלע מכל בלטה ולברון העלה ל-53:72, כאשר לוח התוצאות הראה על 57:74 לארה"ב.


הרבע האחרון כבר היה גארבג' טיים מתמשך. כרמלו אנתוני ניצל את הרפיון כדי לשפר את אחוזי הקליעה שלו מחוץ לקשת וטייסון צ'נדלר, במהלך של אלי הופ, העלה כבר ל-72:98.