4 זוגות נשים ניסו להפסיד בכוונה והורחקו

בדמינטון: צמדים מסין וקוריאה ניסו להימנע מהגרלה קשה, ושילמו ביוקר

מביך: איגוד הבדמינטון העולמי פתח בהליכים משמעתיים כנגד 4 זוגות שונים, זאת בעקבות בקשתה של הועדה המארגנת של האולימפיאדה, שטוענת שבמשחקי אמש (שלישי) הספורטאיות ניסו להפסיד בכוונה. ותצאות הוועדה היו חמורות: 8 הנשים אשר היו שותפות לפארסה, שילמו ביוקר והורחקו מהמשחקים.

אם בוחנים את העובדות, אז נראה שזה פשוט בערב מביך לענף. מחזור הסיום של שלב הבתים בבדמינטון זוגות לנשים נערך כשכל העולות לרבע הגמר כבר נקבעו. מה שנותר לספורטאיות להיאבק עליו הוא רק הדירוג, אך מאחר וניצחון נוסף משמעותו הגרלה קשה יותר, כולן ניסו להימנע מניצחון.


זה התחיל כשזוג הסיניות וואנג צ'יאולי ויו יאנג לא נראו ממש בעניין של לנצח את הקוריאניות יונג קיונג-און וקים הא-נה בקרב על ראשות בית א'. אחרי שמספר חשוד של חבטות מצד שני הזוגות הלך אל הרשת, השופט גער במאמנים והמשחק הסתיים לבסוף בניצחון הקוריאניות 14:21, 11:21, אבל מבט בלוח הסטטיסטיקה הראה שאף ראלי לא ארך יותר מ-4 חבטות.


אבל זה לא נגמר שם:  זוג נוסף של קוריאניות, ג'ונג און וקים מינג-ג'ון, ניסו להפסיד לזוג מאינדונזיה, מיליאנה ג'ווארי וגריסייה פולי. ברגע שהאינדונזיות הבינו מה קורה, הם הגיבו בגישה פאסיבית משלהן, אבל כשהקהל החל לשרוק בוז, השופט לקח אחריות, הוציא כרטיס שחור ופסל את הזוגות.


מאמן קוריאה מסר בתגובה: "הסינים התחילו. הם היו הראשונים שעשו זאת. ההגרלה מסובכת מדי, והם לא רצו לפגוש אותנו בחצי הגמר. האיגוד חייב לעשות משהו בקשר לזה". מאמנת הסיניות היתממה: "הן רצו לשמור אנרגיה, והיריבות היו ממש טובות".