סיפורי אגדות: הסודנים ברחו והאמא הנזירה

משחקי לונדון מספקים את הסחורה גם מחוץ לתחרויות: 3 רגעים שייזכרו

כל מהדורה של משחקים אולימפיים מביאה איתה סיפורים מוזרים, שאיפות גדולות ורגעים אנושיים מרגשים. גם לונדון 2012 בינתיים מספקת את הסחורה. זארה פיליפס, נכדתה של המלכה אליזבת' השניה, קטפה את מדליית הכסף ברכיבה על סוסים, אבל גם ספורטאים פחות מיוחסים סיפקו היום לא מעט כותרות.

בעיית הפליטים
שלושה ספורטאים מסודאן נעלמו ממגורי המשלחת ואחד מהם, א-נאזיר עבד אל-גדיר, כבר הגיש בקשה רשמית לקבל מקלט מדיני באנגליה. שני האחרים, עות'מאן יחיא ואחד הנושא את השם המחייב סדאם חוסיין, צפויים גם הם לבקש מקלט בהקדם.


על פי הסוכנות המטפלת בפליטים מטעם האומות המאוחדות, 25,455 איש ביקשו מקלט מדיני בבריטניה במהלך השנה החולפת, 790 מתוכם הגיעו מסודאן. שלושת הרצים שערקו הפעם נכנסו ללונדון עם אשרות כניסה המתירות להם להגיע לאימונים במדינה.


הנזירה האם
זיקוקין די נור האירו את שמי עיירת הולדתה של פימסירי סיריקאוו, המדליסטית הראשונה של תאילנד בלונדון 2012. אולם, מי שהייתה מאושרת מכולם גם מתכוונת להקריב לא מעט. אמורנאט סיריקאוו, האם המאושרת, נשבעה שאם בתה תזכה במדליה אולימפית בהרמת משקולות היא תהפוך לנזירה בודהיסטית.

לפני המשחקים, כך סיפרה אמורנאט, חלמה בתה שהיא אם לשלושה ילדים שנקראו זהב, כסף וארד. בחלום נשארו שניים מהבנים לעמוד במקומם וזה שנקרא silver רץ אליה וחיבק אותה. בלונדון התגשמה התחזית כשפימסירי זכתה במדליית הכסף במשקל עד 58 ק"ג ואמא כבר מתכוננת למעבר למנזר.


מתחרה תחת כיסוי
לא מעט רגעים של חוסר ודאות עברו על ווג'דאן שאהרחאני, הג'ודאית המייצגת את סעודיה שאביה התעקש שתלבש כיסוי ראש בתחרות. לאחר דיונים הוחלט בוועדה המארגנת כי לפנים משורת הדין תוכל הסעודית בת ה-16 לעטות את החיג'אב, על אף החשש כי זה עלול להוביל לפציעתה. בלי קשר להישגים שלה על המזרן במשקל עד 78 ק"ג, היא כבר נחשבת לפורצת דרך עבור נשים מוסלמיות רבות.