בלאט: עכשיו יתחילו המשחקים הקשים באמת

מאמן נבחרת רוסיה לא ממש סופר את בריטניה. "ארה"ב? עוד מוקדם"

הנציג הישראלי היחידי במשחקי הכדור בלונדון, דייויד בלאט, פתח אמש (ראשון) את הופעתו במשחקים האולימפיים. מאמן נבחרת רוסיה הוביל את את הבחורים ממזרח אירופה ל-75:95 קליל על המארחת בריטניה. אנדריי קירילנקו, הכוכב הגדול, סיים ערב נפלא של 35 נקודות.


"ודאי שאני מרוצה מהתוצאה", סיפר בלאט לתקשורת הרוסית אחרי המשחק, "עמדנו יפה מול קבוצה ביתית עם קהל תומך וניצחנו בצורה מאוד משכנעת, בהפרש של 20 נקודות. אני שמח מיכולתם של כל אחד מהשחקנים שהיו על המרגש, הם עשו את העבודה נהדר. אולי לא הצגנו את הכדורסל הכי גדול, אבל בסך הכל אפשר להיות מרוצים ממשחק פתיחה שכזה".


לאחר מכן התייחס בלאט להמשך הטורניר בבית ב' ולמאבקים על הכרטיסים לרבע הגמר: "עם כל הכבוד לבריטניה וגם לסין, שהן נבחרות טובות - הן לא ברמתן של אוסטרליה, ספרד וגם ברזיל. כרגע אנחנו עומדים בפני המשחקים הקשים באמת".


"ארה"ב? עוד מוקדם מדי להסתכל עליהם", התייחס מאמן מכבי תל אביב למועמדת העיקרית לזכות בזהב, "לא ראיתי את כל המשחק שלהם מול צרפת, אבל בחלקים שכן הספקתי - אים ספק שיהיה קשה מאוד לתפוס אותם לא מוכנים. הם נפלאים, אבל כרגע אני לא מסתכל עליהם".


כאמור, קירילנקו - האיש שחזר השבוע ל-NBA כשחתם במדי מינסוטה טימברוולבס - היה פשוט בלתי ניתן לעצירה. ובלאט, כמובן, היה מלא מחאות לכוכב שלו. "היה לו משחק פנטסטי, בעיקר בשל העובדה שהוא שחקן נפלא", התלוצץ המאמן, "אבל יותר מהכל, הוא בן אדם חיובי שמשרה אווירה טובה סביבו".