ארה"ב בטוחה, ספרד תטייל. חוויה בכדורסל

"ג'ובה" התרשם מהרמה גם בנשים ומצפה ליום עמוס בפרקט הלונדוני

להיות באולימפיאדה זו חוויה יוצאת דופן, בטח ובטח להיות נוכח כצופה בטורניר הכדורסל האולימפי. מחוץ למקצועות הקלאסיים - התעמלות, שחייה ואתלטיקה - טורניר הכדורסל מרכז בו רמת תחרותיות ושמות גדולים יותר מכל ענף אחר. הלונדונים, שבהתחלה לא ממש התלהבו מהדבר הענק הזה שנחת אצלם באמצע החיים, מציפים את הפארק האולימפי. אוהדים מכל העולם ממש מרוצים להניף את הדגל שלהם. אחרי הטקס הדי מרשים מתחילים להיכנס לעניינים.

היום הראשון של כדורסל הנשים היה ממש חוויה. האולם היה כמעט מלא לגמרי בכל ששת המשחקים, הקהל היה מאוד בעניין. בכל הפסקה במהלך המשחק (וכמובן בין כל שני משחקים), המארגנים מפעילים את הקהל בשירים, ריקודים והופעות. הקהל משתף פעולה ולראות את אשתו של ראש הממשלה הטורקי קופצת במקום בזמן גל איטי בפסק זמן, זה כמעט תאווה לעיניים.


מבחינת כדורסל, המשחקים היו ברמה גבוהה מאוד. כבר במשחק הראשון סין הפתיעה את סגנית אלופת העולם צ’כיה ומיד לאחר מכן הקנדיות מתחו את נבחרת רוסיה עד הדקה האחרונה. גם הנבחרת האמריקאית לא קלקלה את החגיגה של הקהל והמשחק שלה מול קרואטיה היה מעניין ובמשך שלושה רבעים אפילו דמיינתי סנצסציה עולמית.


היום נפתח טורניר כדורסל הגברים. האמריקאים מנסים לשדר ביטחון. אחרי האימון שלהם ביום חמישי הם יצאו מאוד מחויכים, אבל לפני האימון הם דאגו להוציא את כל מי שהיה באולם. הם אפילו הגיעו באיחור ושלחו הודעה שהם לא מגיעים למגרש. החבר’ה של מייק ששבסקי ממש לא ירצו פדיחות, מה עוד שהמשחק הראשון שלהם הוא מול צרפת החזקה. טוני פארקר כבר מחכה לפגוש חברים מהליגה.

המפגש בין פארקר לחברים יהיה גולת הכותרת של יום המשחקים הראשון, אבל, בכלל, יהיה יום משחקים מצוין ומעניין. במשחק הראשון ייפגשו שתי נציגות מיבשת אפריקה, כשמי שתנצח תשמור על סיכוי להפתיע ולעלות לרבע הגמר. במשחק השני ברזיל ואוסטרליה יילכו ראש בראש, ששתיהן כבר חולמות מעכשיו על הפודיום הנכסף. אחרי המנה העיקרית תעלה ספרד לטיול אחר הצהריים קליל מול הסינים, ואז הנבחרת הביתית תפגוש את רוסיה של דייויד בלאט. ניצחון בריטי יהיה מקדמה מצוינת בדרך לקניית כרטיס לשלב הבא.


היום הנהדר הזה יסתיים בקינוח מתוק במיוחד - ארגנטינה וג’ינובילי מול ליטא, שאוהבת להפתיע בטורנירי כדורסל אולימפיים. אם היום הראשון של טורניר הנשים הוא סימן לבאות אז צפוי לכולם כיף אמיתי. כבר אי אפשר לחכות.