בשבת: ארשנסקי עולה על המזרן בלונדון

הג'ודוקא הצעיר (עד 60 קילו) יפגוש יריב הולנדי. סמדג'ה: יש רצון עז לנצח

משלחת הג'ודו למשחקים האולימפיים גילתה אמש (חמישי) שהדרך למדליה אולימפית באולם "אקסל" בלונדון תהיה קשה מתמיד. אליס שלזינגר ואריק זאבי קיבלו הגרלות לא קלות בכלל וגם גולן פולק, טומי ארשנסקי וסוסו פללאשווילי יצטרכו לתת את הכל כדי לעבור בהצלחה את הקרב הראשון. הג'ודוקא שיעשה את הסיפתח של נבחרת הג'ודו יהיה טומי ארשנסקי שיעלה בשבת על המזרן בלונדון במסגרת קטגוריית המשקל עד 60 ק"ג.


  • כל החדשות, כל התוצאות וכל הסיפורים, כאן בעמוד לונדון 2012
  • ארשנסקי הוגרל אוטומטית לסיבוב השני ויתמודד מול הג'ודוקא ההולנדי, ג'רואן מורן. השניים נפגשו פעמיים במהלך הקריירה, כאשר במפגש הראשון, שנערך בשמינית גמר גראנד פרי אמסטרדם בנובמבר 2011 ארשנסקי היה זה שניצח ואילו בחצי גמר גביע העולם בפראג, שהתקיים בחודש פברואר השנה, ההולנדי יצא עם ידו על העליונה.


    ארשנסקי כבר ניצח בקרב אחד הקיץ, כאשר ניצח בעתירתו לבית הדין העליון של הוועד האולימפי, ששינה את החלטת היחידה לספורט הישגי והחליט לשלוח את הג'ודוקא הצעיר, שנחשב תקווה גדולה לריו 2016, לאולימפיאדה בבירת בריטניה. אם הישראלי ינצח את מורן ההולנדי הוא אמור להתמודד מול הירואקי היראקומה היפני (3 בעולם), שיפתח את התחרות שלו מול אשלי מקנזי מבריטניה. המנצח בקרב הזה יעפיל לרבע הגמר ויבטיח לו לכל הפחות מקום בבית הניחומים.


    "היריב של טומי הוא ספורטאי חזק מאוד והם כבר ניצחו אחד את השני", סיפר אורן סמדג'ה, מאמנו של ארשנסקי לאתר ערוץ הספורט עם היוודע לו על ההגרלה. "הוא חזק גם על הקרקע. התכוננו לג'ודאים כמוהו גם במחנה האימונים האחרון. אני תמיד מדרבן את הספורטאי שלי לעשות את מה שעשינו כל השנה, לא לעשות טעויות, לבוא מרוכז ועם מלא רצון לנצח. ברור שיש את השמיניה המדורגת, אבל באולימפיאדה הכל פתוח ואפשר לעשות את זה". מי כמו סמדג'ה יודע.