צריך לחשוב כבר על מחליף לדודו אוואט

השוער לא מרשים זמן רב. גם גוטמן טעה. שרף מנתח

זה היה משחק לא טוב של הנבחרת למרות התוצאה. זה היה משחק הגנתי מדי של ישראל ובסופו של דבר כשאתה לא יוזם, אתה פשוט סופג שערים. השאלה שלי היא האם ככה צריכה להיראות נבחרת בבית שלה?! נבחרת שעוברת שלוש פעמים את החצי?! זה לא כדורגל.

אז נכון שהיינו קרובים לניצחון אבל זה היה קורה במזל כי היכולת היתה רחוקה מלשכנע. זה בדיוק כמו במשחק נגד פינלנד שניצחנו, רק שהפעם סיימנו בתיקו. כשנבחרת מובילה עד הדקה ה-93 ובסוף סופגת זה מראה על תבוסתנות, על חוסר אופי ובעיקר על הגנה גרועה מאוד.


דודו אוואט היה אשם בשער האחרון. כבר תקופה ארוכה שדודו לא מספק את הסחורה וצריך לחשוב על שוער אחר. אולי דני עמוס צריך לפתוח נגד צפון אירלנד. גם רמי גרשון וטל בן חיים לא היו טובים ואיתן טיבי נאלץ להציל שוב ושוב אחרי אחרי טעויות של שחקנים אחרים. שחקנים שלא משחקים בקבוצות שלהם לא צריכים להיות בנבחרת, בן חיים וגרשון, שלא משחקים בצורה סדירה לא צריכים לפתוח. האמת, אני לא זוכר גם פעולה טובה של ביברס נאתכו.


לאלי גוטמן יש אחריות. הוא טעה עם החילופים ובעיקר כשהוציא את תומר חמד. חמד הטריד את הגנה של הפורטוגלים וזה בטח טעות להוציא אותו כחילוף ראשון. ברגע שהוא יצא מהמגרש, לא היתה לנו התקפה. חוץ מזה, גוטמן היה צריך להגיב לכניסה של הוגו אלמיידה והיה צריך להציב עליו שחקן גבוה. הוא אחראי לגול האחרון.  

ושוב אני אומר, הנבחרת לא שיחקה כדורגל טוב. היא פשוט רק לחמה. במחצית השניה, היה חצי מגרש להשכרה ועוד מול נבחרת בינונית כמו פורטוגל של היום. פורטוגל שיחקה רק עם 10 שחקנים. כריסטיאנו רונאלדו לא שיחק. הוא פשוט לא עשה כלום ועשה טובה שהוא משחק. ההר הוליד עכבר. אני לא הייתי נותן לו להיות קפטן ולא מרכיב אותו בנבחרת.


לא מצאתי נקודות אור בנבחרת. לתומר חמד היו דקות טובות אבל חשוב לציין שרק השער הראשון של הנבחרת היה כדורגל של ממש. עדן בן בסט נגע מעט בכדור והשער שלו נבע בעיקר מהגנה רעה של היריבה. כשאתה רואה את פפה, אתה יכול להבין את מוריניו שמעדיף להציב אותו כמגן ולא כבלם.


אין לנו סיכוי לעלות. הנבחרת אמנם לקחה נקודה אבל הנקודה הזו לא תספיק והסיכויים נגמרו סופית היום, אבל יותר מדאיג כשהנבחרת מקבלת שער גם בדקה הראשונה וגם בדקה האחרונה - זה מעיד על החוסן המנטאלי.


ובסופו של דבר, אין לנו נבחרת טובה. אי אפשר ליהנות ממנה ויש לא מעט שחקנים שלא צריכים להיות שם. המסקנה - צריך לעשות שינויים גדולים.