אין בעל בית: הניהול בהפועל שערורייתי

רכש תמונ ושגיאות בינואר. שלמה שרף מתגעגע לאלי טביב

1. במילה אחת: צורת הניהול של הפועל תל אביב היא פשוט שערוריה. לא ייאמן איך בקבוצה שמתיימרת להיות גדולה, אף אחד לא יודע מי באמת אחראי על העניינים ומי לוקח את ההחלטות החשובות. יש אינסוף הדלפות ומקורבים, אבל דרך אין. אני באופן אישי נגד פיטורים, אבל גם אם בחרו בהפועל להיפרד מיוסי אבוקסיס - הצורה שבה עשו זאת איננה מקובלת. מאמן לא יכול להגיע למשחק כשכל השבוע הוא שומע שאם הוא לא יצליח אז הוא יילך.


מעבר לכך, הקבוצה מחודורוב היא זו שנעשו בה הכי הרבה שגיאות העונה. החל מהשארת טוטו תמוז שהיה צריך להיחתך עוד בקיץ אחרי האירוע עם אלי טביב, דרך צירוף השחקנים הלא מתאימים וכלה בניהול הכושל. הפועל נמצאת במצוקה פיננסית קשה ואם היא לא תגיע לפלייאוף העליון זה יהיה אסון, זו תהיה שואה כלכלית. יבוא יום והאוהדים עוד יתחילו להתגעגע לאלי טביב.

2. קחו לדוגמה את מדיניות הרכש התמוהה: אני לא יודע אם אבוקסיס אפילו ראה את השחקנים שצורפו. ההחתמות של דויד רוצ'לה וטיאגו קוסטה לא הגיעו אחרי מעקב רציני, אלא נשלפו מתוך לחץ. הבחירות לא היו מקצועיות וכנראה שאת העבודה הטובה באמת עשו הסוכנים. הפועל הביאה את עצמה למצב שההוצאות בשל כך עצומות, שהביאו אותה עד למצב של סכנה קיומית.

3. נצא מתוך נקודת הנחה שהפועל כבר ויתרה על האליפות ורק רוצה להגיע לפלייאוף העליון. לשם המטרה הזו, וגם בשל המצב הכלכלי הגרוע, שחקן עבר של המועדון צריך להגיע במקומו של אבוקסיס. יכול להיות שסמל של הפועל, שיבוא כמעט בחינם, ייגע בבלוטות הרגש ויתחבר לאוהדים, יצליח לעצור את הסחף.

אלא שכמו שכבר ציינתי, לא ברור מי ייקח את ההחלטה על צירוף המאמן הבא. אני מאמין שבסוף בהפועל יילכו על מישהו שמזוהה עם המועדון, אפילו שייע פייגנבוים, אבל יכול להיות שגם פרדי דוד יגיע כסותם חורים. כרגע, בכל מקרה, קשה להאמין שמאמן כזה או אחר יצליח להוציא את הפועל מהבוץ. יש שם בעיות הרבה יותר גדולות.

4. בעוד משחק לא כל כך גדול, מכבי חיפה ניצחה שוב דרך ההגנה וזה מה שמאפיין אותה תחת אריק בנאדו. הקבוצה פשוט לא סופגת ומאז שהוא הגיע היא הוציאה רק 5 כדורים מהרשת. מדהים. גם מול סכנין היא לא היתה טובה במיוחד אבל מהתקפה וחצי היא הצליחה להבקיע ולנצח במגרש קשה. אם היא תמשיך כך, למכבי תל אביב יש לא מעט סיבות לדאגה.