צוברי: "ידעתי מתי לשמור על משיח"

הגולש שעלה ללונדון: הלחץ עזר לי. יו"ר איגוד השייט: משיח לא היה מוכן

אחרי שנה ארוכה בה ניהלו קרב מתיש על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בגלישת רוח בגלשן דגם ניל פרייד, ההתמודדות בין נמרוד משיח לשחר צוברי הוכרעה. המדליסט האולימפי מבייג'ין 2008 הבטיח היום (שישי) את מדליית הזהב בסבב גביע העולם במדמבליק שבהולנד וניצל תחרות חלשה של יריבו שלא יסיים על הפודיום. בכך צוברי מחק את פער 17 הנקודות שהיו לטובת משיח והעפיל ללונדון, שם צפויה לו תחרות הרבה יותר קשה מאשר זו שהייתה בהולנד.


כזכור, הקרב בין משיח לצוברי יצא לדרך לפני שנה כאשר הראשון מנע מהמדליסט האולימפי זכייה במדליית הארד באליפות אירופה, במהלך שכונה "כשר, אבל מסריח". הגלישה הטקטית הזו של משיח אז, הייתה במרכז הבמה גם הפעם במאבק בין השניים, כשצוברי ניצל את הרוחות החלשות בהן הוא מתמחה והצליח לא אחת לתסכל את מדליסט הארד מאליפות העולם, שנותר מחוץ לתמונה.


במהלך אותו קרב בין השניים על המקום במשחקים הקרובים, כמעט כל האמצעים היו כשרים, כשבין היתר קיבלנו הרבה דם רע בין השניים, חסימות, ערעורים, הפרעות ומה לא. וכעת השאלה שנותרה על הפרק, היא באיזה כושר נראה את צוברי במשחקים? בעוד שכל יריביו הבולטים כבר מתכוננים ממזמן לאירוע היוקרתי, עבורו נותרו רק חודשיים.


"אני עייף ותשוש אבל שמח. כל הלחץ ירד", אמר שחר צוברי לאתר ערוץ הספורט אחרי שהבטיח את מקומו בלונדון. "הייתי מאוד לחוץ ובגלל זה גלשתי טוב. אני מאמין שדווקא זה בנה אותי, אבל העיקר שכל המאבק הזה נגמר ועוד בצורה טובה מבחינתי. התנאים שהיו (רוחות חלשות) עזרו לי מאוד וגם הגעתי לכאן בכושר טוב. הימרתי על הרוחות החלשות וזה הצליח".

"שמרתי על משיח וגם ידעתי מתי לעזוב אותו"
על הרמה הכללית של התחרות בהולנד אמר: "התחרות הייתה עם מעט מתחרים ורק חמישה מהם היו גולשים שאפשר לומר שהם שייכים לצמרת העולמית, כך שהרמה לא הייתה גבוהה וזה פעל לטובתי. נתתי שיוטים טקטיים ושמרתי על נמרוד. היו שיוטים ששמרתי על משיח ולא ניצחתי בהם, אך זה היה עדיף. ידעתי מתי לעזוב אותו בזמן ולהתקדם קדימה וזה פעל לטובתי".


על ההופעה השניה ברציפות שלו במשחקים האולימפיים ועל הניצחון היוקרתי בקרב על נמרוד משיח, מדליסט הארד מאליפות העולם בדצמבר, אמר צוברי: "לא רציתי לתכנן עוד שום דבר כדי לא לפתוח עין רעה, כך שאני עדיין לא יודע מה קורה. אני נוסע בעוד עשרה ימים לתחרות הכנה באתר האולימפי בוויימות' ואז יהיה לי חודש וחצי שבו נראה איך מנצלים את הזמן".


"משיח בא אליי בסוף, לחץ לי את היד ואמר 'כל הכבוד'. אני חושב שהיה מאבק מורט עצבים ומתיש לשנינו. שמרתי על פוקר-פייס כל הדרך. עכשיו זה נגמר". נמרוד משיח עצמו הודה לכל תומכיו בעמוד הפייסבוק שלו: "תודה רבה על אין סוף של תמיכה ואהבה, החיים ממשיכים והכל בפרופורציה".

שטיינברג: "הרוח הפתיעה, משיח החמיץ את הכרטיס"
מאמן העל של נבחרת ישראל בשייט, גור שטיינברג, התייחס גם הוא למהפך בגזרה הישראלית, שנבע בין השאר מהשינויים הקיצוניים בתנאי מזג האוויר במדמבליק. "תנאי הרוח היו הפתעה עבורנו ואלו יכולים גם להיות התנאים במשחקים האולימפיים", אמר שטיינברג לאתר ערוץ הספורט. "שחר צוברי קיבל את ההזדמנות הזו משמיים כי הוא טוב יותר ברוחות חלשות. צוברי הפגין יוכלת יוצאת מן הכלל ולקח את הצ'אנס הזה בשתי הידיים".


על ההדחה של נמרוד משיח, אמר שטיינברג: "מבחינתי הוא היה מועמד ראוי ביותר לייצג אותנו בלונדון, אבל השילוב של התנאים הגרועים מבחינתו והיכולת של שחר צוברי גרמו לו להחמיץ את הכרטיס".


מעיין: "משיח לא הגיע מוכן, חשב שהוא בלונדון"
הבוקר התברר כי בין משיח למאמנו, גל פרידמן, שרר נתק בתקופה האחרונה, נראה שהגורמים שהובילו לכשלונו של הגולש ממכמורת מתחילים לצוף מעל פני היום והשטח. לצערו של משיח, שנתן שנתיים יציבות בטופ העולמי, הוא גם לא יקבל הזדמנות נוספת, כך נראה נכון לעכשיו, במשחקי ריו 2016. הסיבה? בהתאחדות השייט העולמית החליטו לאחרונה כי הניל פרייד וגלישת הרוח כולה יוצאת מהתוכנית האולימפית ובמקומם ייכנס הקייטסרף (גלשן הקשור למצנח).

יו"ר איגוד השייט, יהודה מעיין, התייחס לחילוקי הדעות החדשים בין משיח למאמנו בשיחה עם אתר ערוץ הספורט: "המאבק הסתיים בניצחון של צוברי בתחרות האחרונה והוא ייצג אותנו בלונדון. היה קרב מקצועי וחזק בין שני גולשים מצויינים, ולצערי הרב, רק אחד יכול להגיע לאולימפיאדה. מאז אליפות העולם האחרונה היו לנמרוד הרבה טענות לגבי גל פרידמן. אי אפשר לעזוב מאמן שעשה איתך שלוש מדליות ולהגיד חודש לפני הסוף שהוא לא מתאים".


"לדעתי זה היה חוסר הבנה של נמרוד במרחב", ניתח מעיין את הנתק בין הגולש למאמן. "גל פרידמן מאמן טוב מאוד ואנשים מסביב למשיח לא רצו להקשיב ונוצר נתק. אני לא חושב שבגלל זה הוא התרסק, אבל אני חושב שהוא כבר ראה את עצמו במשחקים. כנראה שהוא לא הגיע מספיק מוכן, בא עם ביטחון עצמי גבוה, ולא היה מספיק ערני".


"באמת ששניהם גולשים טובים שמסוגלים להביא מדליות", סיכם יו"ר האיגוד. "אני מעריך שהטעות של נמרוד היא שהוא לא הגיע מוכן לתחרות. הוא יותר מדי התכונן לאולימפיאדה ושכח שעדיין לא הגיע לשם. עכשיו המטרה של שחר תהיה לחזור עם מדליה".