"אפרוש אחרי לונדון, גם אם לא אעפיל"

סטאין ינסה להשיג את הכרטיס במרתון טבריה. יו"ר האיגוד: "תלוי ברוח"

זהו, אפשר כבר לספור את השעות עד לפתיחתו של מרתון טבריה. המירוץ היוקרתי ייצא לדרך מחר (חמישי) בבוקר כשאתלטים בכירים מישראל ומחו"ל יזנקו וינסו לשפר את התוצאות שלהם. באיגוד האתלטיקה מקווים כי לפחות אחד מבין השניים, וובה בריהון והיילה סטאין, ישיג את המינימום ללונדון ויצטרך לזוהר זימרו שכבר הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים. 

"אני מקווה שמחר יהיו לנו שני רצי מרתון נוספים שיצטרפו לזוהר זימרו בלונדון", אמר שלמה בן-גל, יו"ר איגוד האתלטיקה, "הרבה תלוי במזג האוויר, אולם אם זה יהיה דומה למירוץ ל-10 ק"מ שהתקיים היום, אני מאמין שלפחות אחד מהשניים יירד מ-2:15, אבל אני מקווה ששניהם יעשו זאת".


סטאין יודע כי החודשים הקרובים קריטיים עבורו והפעם שיחרר הצהרה בנוגע לעתידו. "יהיה לי מאוד קשה להשיג את הקריטריון בטבריה בגלל תנאי מזג האוויר אך אנסה לעשות זאת בהמשך השנה במרתונים אחרים. אני יכול להגיד שאחרי לונדון גם אם אגיע לשם וגם אם לא, אני פורש. אם אצליח, זו תהיה האולימפיאדה האחרונה שלי".


"למרות התחרות שיש למרתון טבריה ממרתונים נוספים בארץ", אמר ראש מנהל הספורט, ד"ר אורי שפר, "הוא ממשיך לגדול ולהוות את אחת מתחרויות הדגל של ישראל ושל משרד הספורט".

זוהר זמירו אמר לקראת התחרות: "המטרה שלי מחר היא לרדת מ-2:18, אבל אנו, רצי המרתון, תלויים בחסדי מזג האוויר. מה שנשאר זה להתפלל שיהיה מחר מזג אוויר טוב, ואז כולם, כמוני, יוכלו לקבוע תוצאות טובות".


לאונרד מוצ'רו, הקנייתי שניצח ב-2 מ-5 המרתונים שלו בטבריה, ציין כי שלושה מארבעת שיאיו האישיים נקבעו בטבריה. "עבורי זה תמיד יהיה המרתון המשמעותי ביותר בקריירה. אני אוהב את המסלול. עבורנו, הקנייתים שמתאמנים בדרך כלל בתנאי גובה, ריצה באחד המקומות הנמוכים בעולם היא דבר מעולה. אם נוסיף את היחס שאנו מקבלים כאן, הרי לכם הסיבות בגללן מרתון טבריה תמיד נמצא בלוח התחרויות שלי".


כמו כן, נחשף במסיבת העיתונאים כי טכנולוגיה שתונהג לראשונה במרתון טבריה תאפשר לרצים לראות את זמני הביניים שלהם יחד עם תמונותיהם כל מספר קילומטרים לאורך המסלול. בקיצור, צפוי לנו מרתון משכולל.