ג'ודו: תשעה ישראלים יתחרו בצ'ינגדאו

עימות נוסף בין שלזינגר לג'רבי. שני הרשקו: "הכל עדיין יכול להשתנות"

שנת 2011 בג'ודו העולמי תינעל בסוף השבוע עם תחרות הגראנד פרי בצ'ינגדאו שבסין. המשלחת הישראלית לתחרות כוללת 9 ג'ודאים, שינסו להשיג נקודות דירוג חשובות במאבק על המשחקים האולימפיים. עבור רוני שוורץ, יוסף פללאשווילי וגולן פולק מדובר בתחרות חשובה במיוחד בקרב על הכרטיס ללונדון. כך גם עבור ירדן ג'רבי שמנסה לסגור את הפער מאליס שלזינגר בדירוג העולמי.


רוני שוורץ, שזכתה במדליות בסבב גביע העולם בסמואה וקוריאה והיא קרובה מאוד להשגת הקריטריון, תעלה כבר בשישי לפנות בוקר (שעון ישראל) למוקדמות במשקל עד 48 ק"ג. "רוני נמצאת כרגע בנקודה טובה, יחד עם זאת היא חייבת מדליה בתחרות יוקרתית כמו גראנד פרי וגראנד סלאם, מקווה שהיא תעשה את זה בסין". שוורץ הוגרלה ישירות לסיבוב השני והיא צפויה לפגוש את אויאנה בלאנקו מספרד. גם טומי ארשנסקי וגולן פולק המוכשרים, יתחרו במשקל עד 60 ו-66 ק"ג בהתאמה. ארשנסקי יחל את דרכו מול מילו מצרפת ואילו פולק יפגוש את המדורג 9 בעולם ממונגוליה.
 
אליס שלזינגר וירדן ג'רבי ייפגשו בשבת לעוד תחרות חשובה בקרב על הכרטיס ללונדון. נכון לעכשיו לאליס יתרון של 150 נקודות, אחרי ששתיהן סיימו במקום החמישי בגראנד סלאם טוקיו בסוף השבוע שעבר. "אליס נמצאת כרגע בקו עלייה ובעיצומן של ההכנות ללונדון 2012", סיפר מאמנה פאבל מוסין לאתר ערוץ הספורט. "היא מסוגלת לגבור על כל אחת שעומדת בדרכה". שני הרשקו, מאמנה של ג'רבי, הוסיף: "להערכתי המצב בין אליס לירדן עוד יכול להשתנות בכל תחרות גדולה שתהיה עד לונדון". ב-1 במאי ייקבע סופית מי תייצג את ישראל במשחקים. ג'רבי תתמודד בסיבוב הראשון מול יאסומאצו מיפן ואילו שלזינגר תפגוש יריבה מסין.


יוסף פללאשווילי, שלא הצליח בתחרות האחרונה, יתחרה גם הוא ביום שבת בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג. "לסוסו יש כרגע כרטיס למשחקים האולימפיים", אמר מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה לאתר ערוץ הספורט, "אם כוללים רק ספורטאי אחד מכל מדינה, אז הוא מדורג במקום ה-21, אך הוא עדיין לא הבטיח את מיקומו. יש הרבה ספורטאים שמדורגים אחריו בפער קטן ויכולים לעקוץ אותו".


ביום ראשון יכנס אריק זאבי למעגל התחרויות. הג'ודוקא הישראלי הבכיר, שנמצא עם רגל וחצי במשחקים, ינסה לרשום הישג מוצלח שיקדם אותו בדירוג העולמי (כעת מדורג במקום ה-11). אם זאבי יתקדם לכיוון השמינייה הראשונה בעולם הוא יהנה מדירוג נוח יותר במשחקים האולימפיים עצמם. אורי ששון, שהדהים עם מדליית כסף בגראנד פרי אמסטרדם, ינסה לשחזר את הישגו, כאשר יתחרה בדומה לזאבי במשקל עד 100 ק"ג. אסף זוהר יתמודד במשקל הפתוח.