מצטייני ומאכזבי הסיבוב הראשון בליגת העל

רמה"ש המפתיעה, ב"ש איכזבה, ורן בן שמעון גבוה מעל כולם. שלמה שרף מסכם

הקבוצה המפתיעה
להפועל עכו היה סיבוב נהדר (מקום רביעי, 24 נקודות). זו השנה השניה ברציפות שהיא מוכיחה שהיא לא בשר תותחים ומגיעות לאלי כהן כל המחמאות, אבל הבחירה שלי היא עירוני רמת השרון. כולם הצביעו עליה בתחילת העונה כיורדת בטוחה והיא נמצאת בצמרת (מקום חמישי, 24 נקודות). צריך לזכור שרמה"ש נודדת ממגרש למגרש ואין לה איצטדיון ביתי קבוע. היא רשמה רצף גדול של משחקים ללא הפסד ואני בטוח שאם היה לה מגרש ביתי אמיתי, היא הייתה מגיעה להישגים יפים עוד יותר. מגיעות לה כל המחמאות.

הקבוצה המאכזבת
יש לנו הרבה קבוצות שאיכזבו, אבל בראש ובראשונה זו הפועל באר שבע (מקום 14 עם 11 נקודות ו-10 הפסדים – יותר מכל קבוצה אחרת בליגה). למרות ההתעוררות שלה בתקופה האחרונה, היא לא עמדה בציפיות, הסתבכה בתחתית והציגה יכולת רעה ברוב הסיבוב, כמו גם הפועל חיפה שאיכזבה בגדול (מקום 13 עם 13 נקודות). מבית"ר ירושלים (12), למשל, אני לא מאוכזב. לנוכח התקציב שלה וחומר השחקנים שעמד לרשותה, יובל נעים עושה את המקסימום ואני מסכים לכל מילה שהוא אומר בעניין הזה.


התגלית
למרות שמכבי תל אביב לא הרשימה, רפי דהאן בן ה-22 הוא התגלית שלי. הוא היה השחקן הבולט ביותר בקבוצה שלו ובשבועות האחרונים הוא לא משחק בגלל פציעה. גם בזמנים הגרועים של מכבי (מקום 9), הוא היה יחסית טוב ובלט. יש לו ניידות ושילוב של יכולת הגנתית לצד התקפית. אני בטוח שהשחקן הזה לא אמר עדיין את המילה האחרונה. אגב, גם דור מיכה (שער וחמישה בישולים) היה מצוין במדי מכבי ת"א בתחילת הסיבוב.

שחקן הסיבוב
אני הולך על אלרואי כהן ושמעון אבוחצירה. הראשון עשה שיפור גדול ואחרי שהתחיל בצורה פושרת את הסיבוב השתפר, קיבל בטחון ממשחק למשחק, הגיע למפגשים החשובים והפך לאחד השחקנים המרכזיים בהפועל תל אביב השנה (3 שערים ו-5 בישולים). החלוץ של קרית שמונה גם 6 כבש שערים בסיבוב הזה וגם פירגן לחבריו עם ארבעה בישולים. הוא נקלט מצוין בצפון, גם מקצועית וגם חברתית, ואיזי שירצקי עשה צעד נכון כשהחתים אותו למספר עונות.


מאמן הסיבוב
רן בן שמעון, חד וחלק. בשונה מהפועל תל אביב, למשל, התקציב של קרית שמונה נמוך יחסית ובן שמעון עושה שם דברים יפים מאוד, הרחק מאור הזרקורים. קרית שמונה אולי משחקת את הכדורגל היפה ביותר בארץ כיום. היא מסודרת מאוד ורואים את ההשפעה של המאמן בקבוצה (32 נקודות, הפסד בודד – פחות מכל קבוצה אחרת בליגה). כמו כן, זו קבוצה התקפית שמחפשת לכבוש גם בבית וגם בחוץ, וזה מאוד לרוחי. אי אפשר גם להתעלם מהתוצאות הבלתי רגילות שלה עד כה, שהובילו אותה למקום הראשון.


הביא לפרסום: עדי חנוך