חולון חזרה לחיים: "המשחק הכי טוב העונה"

שבחים לאטקינס. מאמץ להכשיר את שון ודקוואן ג'ונס

דווקא כשהיא עם הגב אל הקיר ועם שבעה שחקני סגל בלבד, הפועל חולון הצליחה להתעלות. בידיעה שהפסד נוסף היה מחסל לה את העונה, הסגולים-צהובים נתנו הצגה התקפית והביסו 79:100 את מכבי ראשון לציון, במשחק שבו השליטה שלהם לא הוטלה בספק מהשניה הראשונה.


לפני המשחק דווקא היו לא מעט חששות בצד החולוני. ההיעדרות של דקוואן ג'ונס, שהותירה אותם עם קאדר נמוך, היתה "מכה אחת יותר מדי", כפי שהגדירו זאת במועדון, אלא שמעז יצא מתוק. הרכב הסמול בול של דן שמיר רץ בכל הזמדנות ושטף את הפרקט, עם תצוגה של 15 שלשות באחוזים טובים (58%). "דווקא על רקע כל החיסורים, נתנו את המשחק הכי טוב שלנו העונה", אמרו בחולון.


בהיעדר כל כך הרבה שחקנים משמעותיים, לשחקני חולון היה ברור שמי שמשחק, חייב להרים את הרמה. ואכן כך היה: שלומי הרוש השווה את שיא הקריירה עם 24 נקודות והוביל את רשימת הקלעים. "ידענו שנהיה קצרים ולכן אנחנו חייבים להתעלות", אמר הקפטן, שעלה לשחק עם זריקה בשל פציעה בכתפו. "עכשיו אנחנו כבר חושבים על המשחק הבא".

בחולון אהבו לראות את רוח הלחימה שהציגו השחקנים, כאשר שחקני החמישיה מחברים 95 נקודות משותפות. סקוטי ריינולדס היה מצוין עם 21 נקודות, איגור קולשוב איפס את הידית (18 נקודות ו-4 שלשות) וקורי וולדן היה סולידי עם 17 נקודות ו-8 אסיסטים. אבל מי שקיבל הכי הרבה מחמאות הוא דריון אטקינס, ששיחק 38 דקות - וירד למעשה לנוח רק בשתי הדקות האחרונות, כשהמשחק היה גמור, עם שורה סטטיסטית של 15 נקודות ו-14 ריבאונדים. "הוא נתן תצוגה הירואית, לא פחות", אמרו בחולון. "הוא התמודד כמעט לבד במשך כל המשחק מול הקו הקדמי של ראשון לציון והיה מדהים".


במשחק 4, חולון שוב תמצא את עצמה עם החרב על הצוואר, במשחק של להיות או לחדול, כאשר הפסד משמעו הדחה. בשל כך, בצוות הרפואי עובדים במרץ לנסות ולהכשיר את שני הפצועים - שון ג'ונס ודקוואן ג'ונס - כשבמועדון היתה אופטימיות זהירה בנוגע לכך שהם אכן יוכלו לשחק.


ואם מחפשים גם הסברים שלא ממש קשורים לכדורסל לגבי הניצחון במשחק הזה - תוכלו למצוא כמה כאלה. לפני המשחק, פיזרו חלק מאנשי המועדון שום ומלח מאחורי הסלים, ומסתבר שזה עבד. אפילו הבעלים, שלמה אייזיק, עזב את הכסא הקבוע במרכז המגרש וישב מאחורי הסל, ליד היו"ר איתן לנציאנו. אייזיק הסביר שעשה זאת משום ש"משנה מקום משנה מזל", ואפילו סיפר שאם יגיעו הקבוצות למשחק החמישי, הוא ימשיך לשבת מאחורי הספסל.