המהירה בהיסטוריה: מכבי ת"א זכתה באליפות

צפו בשוינפלד מסדר 0:1 על חיפה ואת התואר ה-22 של הצהובים

גבירותיי ורבותיי, היסטוריה. היא היממה את כולנו לאורך עונה שלמה עם תצוגות כדורגל דורסניות ושליטה בלתי מעורערת, והערב (שבת) סגרה עניין בשלב מוקדם מאד. מכבי תל אביב היא אלופת המדינה אחרי ניצחון 0:1 על מכבי חיפה, והיא השיגה את התואר המוקדם ביותר אי פעם מכל האלופות האחרות בעבר.


זוהי האליפות ה-22 של הצהובים בהיסטוריה, וה-18 מאז קום המדינה. והם עשו זאת בסטייל כשעד כה עדיין לא רשמו הפסד, ונותרו עוד שמונה מחזורים עד לסיום העונה. הערב הקבוצה כבשה את שערה ה-60, ממוצע של מעל 2.14 שערים למשחק. ומי חתום על השער הערב? ארון שוינפלד. זה רק מראה עד כמה עמוקה האלופה הטרייה הייתה, ועד כמה אף קבוצה לא הייתה יכולה להתחרות איתה העונה על התואר.


אחרי הזכייה בגביע הטוטו, לא היה יותר מדי ספק שהקבוצה של ולדימיר איביץ' תרוץ גם לאליפות. כעת נותר למאמן הסרבי ולסגל האימתני שלו לנסות להשיג טרבל מקומי עם מפעל גביע המדינה. ומישהו יכול לעצור אותם?


האוהדים הצהובים נהנו לראשונה מאליפות מאז 2014/15, אחרי רצף של שלוש עונות בהן הפועל באר שבע שלטה ללא עוררין בכדורגל הישראלי. הפעם הכל עבד לטובת הקבוצה של מיץ' גולדהאר, שהגיע לצפות מהיציע של אצטדיון נתניה בזכייה המרגשת וההיסטורית.


אגב, האוהדים והשחקנים חגגו עם חולצות בעלות כיתוב עם המספר 23, ואף באתר הרשמי של מכבי תל אביב נכתב כי זוהי האליפות ה-23 של המועדון בהיסטוריה. הסתירה נובעת מכך שההתאחדות לא מכירה באליפות שהצהובים מציינים לעצמם משנת 1939, ולכן באופן רשמי מדובר ב-22 אליפויות, שזה עדיין השיא הישראלי.

איביץ' לא עלה עם הסגל החזק ביותר שלו, שכן הוא ידע שאם לא ישיג את האליפות היום, זה עשוי לקרות באחד מהמחזורים הקרובים, וכן הוא העדיף לשמור מספר שחקנים לגביע. דור מיכה, שמקבל מהסרבי לא מעט קרדיט על עונה מצוינת, נפצע בחימום ומירר בבכי, ודן גלזר החליף אותו.


המשחק עצמו היה די בינוני, כאשר שחקני מכבי תל אביב הרבו לבזבז הזדמנויות. אחרי מחצית מאופסת, ארון שוינפלד, דווקא הוא, כבש בדקה ה-55 באמצעות החזה מכדור קרן של עומר אצילי. הירוקים לא הצליחו להגיע למסגרת של פרדראג ראיקוביץ', שבלי מאמצים רבים שמר פעם נוספת על שער נקי.


מכבי תל אביב משלימה ניצחון רביעי העונה בארבעת המפגשים מול הקבוצה מהכרמל (פעמיים בעונה הסדירה, פעם אחת הערב ופעם נוספת בגמר גביע הטוטו). מבחינת החיפאים, ההפסד הערב הוריד אותם למקום הרביעי, אחרי שהפועל באר שבע ניצחה את חדרה.