רק אל תזלזלו: קללת המקום הראשון של צרפת

הטריקולור רוצים לשנות את הסטטיסטיקה העגומה בשלב הבתים

הרבה מאוד ציפיות יש מנבחרת צרפת, שתפתח היום (שבת, 13:00) את הופעותיה במונדיאל 2018 במשחק מול אוסטרליה בקאזאן. בהתחשב בהגרלה הנוחה יחסית שזימנה לה ההגרלה בבית 3 הכולל גם את דנמרק ופרו, קשה למצוא מישהו שיפקפק באי עליית הטריקולור מהמקום הראשון בבית. לעומת זאת להיסטוריה מספרת סיפור שונה.

רק בשניים מתשעת הטורנירים האחרונים, הכחולים השכילו לכבוש את ראשות הבית אחרי שלושה משחקים בשלב המוקדם. בפעם האחרונה ב-2014, אז נעצרה החבורה של דידייה דשאן ברבע הגמר אחרי הפסד לגרמניה. הפעם הקודמת ברצף הזה, היתה ב-1998 שהסתיימה עם הגביע ההיסטורי שהושג על אדמת הרפובליקה החמישית.


אבל היו גם טורנירים מוצלחים אחרים שהצרפתים התחילו אותו ממש לאט. כמו ב-2006, אז סיימנו כסגנית של שוויץ והסתפקו בניצחון בודד על טוגו, כאשר הסוף היה הפסד בפנדלים לאיטליה בגמר. גם במונדיאלים 1982 ו-1986, עם "ארבעת המוסקטרים" בראשות מישל פלאטיני התנחמו הטריקולור במקום השני בבית ובשני המקרים הגיעו עד לחצי הגמר והפסידו למערב גרמניה.


לצרפת גם היסטוריה של כישלונות עצומים בשלב הבתים. די אם נזכיר את 1966, 1978, 2002 ו-2010 שבו גורלה של צרפת היה הדחה, לעיתים בצורה מבישה, כבר אחרי שלושה משחקים. האם הפעם זה יהיה שונה? על הנייר ייתכן מאוד שכן, אבל ניסיון העבר מלמד שלמונדיאלים אסור להגיע עם תסריט מוכן מראש. צפו להפתעות.