פרץ: "עברתי חוויה מטלטלת במכבי ת"א"

הקשר בראיון: "ראוי להרכב. האליפות לא תוכרע מול ב"ש"

שנה בדיוק לאחר שניצחה את הפועל באר שבע באיצטדיון בנתניה עם ג'ורדי קרויף על הקווים, מכבי תל אביב מקווה לשחזור של התוצאה גם הערב (ראשון, 21:00, ישיר ב-5SPORT), כשהפעם ניצחון יספיק גם כדי לכבוש מחדש את המקום הראשון.

שישה שחקנים שפתחו במשחק ההוא צפויים לפתוח גם הערב, כולל כובש השער וידאר קיארטנסון. באותו ערב נרשמה גם בכורה לקשר הרכש שהגיע עבור 1.6 מיליון דולר, מרסלו הברזילאי, שהפך לאחד הפלופים הגדולים בעידן ג'ורדי קרויף. הגעתו של מרסלו הביאה לדחיקתו של דור פרץ אל מחוץ לקבוצה לחצי עונת השאלה מוצלחת בהפועל חיפה.


על אף היכולת הטובה אצל ניר קלינגר, פרץ לא היה בתוכניות לעונה הנוכחית, השאלתו להפועל חיפה לעונה נוספת הייתה כבר סגורה, אך העובדה שמכבי ת"א לא מצאה קשר אחורי במהלך הקיץ השאירה את השחקן בן ה-22 בקרית שלום. ההתחלה לא נראתה מבטיחה. הוא הוצב בעמדות קדמיות יותר שהבליטו דווקא את חסרונותיו, וזכה ליחס מעליב מהקהל על אף היותו שחקן בית שגדל במועדון, בן ואח לשחקני עבר.


"אני לא מאמין בטעויות", פרץ הסביר בראיון לערוץ הספורט מה עזר לו להתגבר על התקופה הקשה בתחילת העונה. "אני מאמין שאנחנו צריכים לעבור את מה שאנחנו עוברים על מנת להגיע למקומות מסוימים בחיים שלנו וכנראה שעצם העובדה שנשארתי פה אומרת שאני אשחק בהרכב של מכבי ת"א היום, אבל זו חוויה מטלטלת לחזור מהשאלה אחרי ששיחקת חצי עונה מלאה ופתאום לא לשחק. הפידבק הוא חשוב אבל מתחסנים מזה ומתחזקים ואני חושב שזה מה שמוביל שחקני כדורגל להיות חזקים יותר".

"פשוט הלכתי בדרך שלי", הוסיף פרץ. "עשיתי מה שאני יודע לעשות הכי טוב בהפועל חיפה. כשחזרתי לפה, בהתחלה זה היה נראה שלא בטוח אשתלב, אבל כמו שאנחנו יודעים הכדורגל נזיל והדברים משתנים בשניות ופתאום אני בהרכב ומשחק במשך חודשיים. אני שמח שזה קרה, הייתי בדרך שלי וכל הזמן עשיתי את מה שאני יודע".


על אף ההצלחה שלו והרנסאנס שחווה העונה של מכבי ת"א בחודשיים האחרונים, הצהובים ניסו להחתים את מרואן קבהא שמשחק על המשבצת של פרץ. "מן הראוי שמכבי ת"א תרצה להתחזק כל פעם", מבין הקשר. "אני בטוח שהם רוצים להתחזק כל הזמן וזה נורמטיבי. כמו שהייתי כאן עד עכשיו, אני מוכן להתחרות בשחקנים שיגיעו ואלחם על המקום שלי, לא משנה מי יהיה פה".


"אני מאוד שמח מהמצב שלי עכשיו וחושב שאני ראוי להמשיך בהרכב", פרץ החמיא לעצמו ולמד לא להסתכל רחוק מדי אחרי שכבר סומן כדבר הגדול הבא של הכדורגל הישראלי לפני כשלוש שנים. "אני אתמקד בזה כל עוד אני חושב שיכול להגשים את זה, משם נדע רק עם הזמן לאן אגיע".


הערב, כאמור, הוא יעלה למשחק העונה בידיעה שניצחון צהוב שווה מקום ראשון וצעד משמעותי מאוד בדרך לאליפות ראשונה אחרי שנתיים מאכזבות. "במהלך העונה הראשונה שלי, שהייתה עונת הטרבל, חוויתי משחקי עונה, אבל אני חושב שכעת אני מגיע במעמד אחר ואולי קצת יותר חשוב לקבוצה", הוא מספר. "העונה אמנם בשיאה, אבל אנחנו רק באמצע שלה וכלום כרגע לא יכריע מי תהיה האלופה או מה יקרה בסוף העונה. למרות זאת, זה כן זה משחק מאוד חשוב מבחינתנו. אתכונן טוב ונגיע אגרסיביים".