הפנטזיה שהתגשמה: הקרב הענק בהיסטוריה

המפגש בין מייוות'ר ומקגרגור ישנה את עולם הלחימה לעד

קונן אובריין אירח את קונור מקגרגור באולפן ביולי 2015, הוא שאל אותו שאלה סתמית בדיעבד: "אמנם מדובר בענפים שונים, אבל אתה ומייוות'ר בערך באותו משקל. מה לדעתך יקרה אם שניכם תיכנסו לזירת איגרוף?". רק בשביל להבהיר לכולם, הסיטואציה שקונן אובריין תיאר נראתה לכל העוסקים בענפי לחימה בין אם זה MMA או איגרוף - פשוט בלתי סביר בעליל.

התשובה של מקגרגור, כמו תמיד, הייתה משוננת וטבולה בעקיצה מצחיקה: "אתה שואל אם הייתי רוצה להילחם מול פלוייד מייוות'ר, בוודאי. מי לא היה רוצה לרקוד סביב הזירה בשביל 180 מילון דולר?" אותה תשובה החלה קרב טוויטר בין שני הדמויות הנרקיסיסטיות, בעיקר נראה כטראש טוק עסיסי אך לא משהו מעבר לנורמה, במיוחד כשמדובר במייוות'ר ומקגרגור.


העולם המשיך להסתובב על צירו כמתוכנן. מייוות'ר מאז פרש מאיגרוף לאחר שהצליח להביס את קנלו, מיידנה וכמובן את מאני פאקיאקו בקרב אלופים בעוד שקונור הוכיח לעולם הלחימה שה-UFC שינה את ההגמוניה במשקלים הקלים לעד. לאחר 13 שניות של קרב אליפות שעורר הדים מול חוזה אלדו, האלוף היוצא מצא את עצמו מחפש כוכבים לאחר שמקגרגור השתלט על הקטגוריה עם יד שמאל מפחידה.

מסיבת העיתונאים של UFC 205 הטביעה עוד חותם לפני שמקגרגור השתלט על חגורה נוספת ובכך כבר שיא שלא היה ב-UFC. קונור נשאל: "במידה ואתה מנצח את אדי אלברס, איזה לוחם יוכל לאתגר אותך?". מקגרגור הסתכל ימינה, הסתכל שמאלה וענה בפשטות: "לאחר שאני אקח את החגורה מאלברס, כנראה אצטרך לבדוק מה קורה עם פלוייד מייוות'ר".

ההסלמה בתקשורת בין הלוחמים גברה. עוד התבטאות, עוד ציוץ בטוויטר הובילו את כל הגורמים להחלטה שתשנה את עולם האומניות לחימה לעד. מעבר לתמורה הכלכלית העצומה שהקרב הזה מנפיק לכל חברי הקבינט, מדובר בהיסטוריה.

האלוף הבלתי מעורער באיגרוף בכמה משקלים קלים ואולי אחד המתאגרפים המעוטרים בהיסטוריה ילחם בזירת האיגרוף מול לוחם ה-MMA המצליח והמשפיע ביותר בדורנו. הסבת מקצוע ברמה כזאת היא שוות ערך לכך שכריסטיאנו רונאלדו יחליט להתמודד מול לברון ג'יימס למשחק אחד על אחד בכדורסל. בלתי סביר? זה בדיוק מה שחשבנו לפני שהכריזו על הקרב.


לפלויד יש יותר מה להפסיד בקרב מול מקגרגור, הרבה יותר. מדובר באחד בדורו, מאזן ללא הפסד עם 49 ניצחונות בקריירה ענפה שכללה שלל חגורות בכמה וכמה קטגוריות משקל. המורשת שמייוות'ר השאיר מאחוריו תנצור את שמו דורות לאחר שהוא יפרד מהעולם.

אז למה הוא לקח סיכון מול לוחם MMA שלעולם לא התחרה בקרב איגרוף מקצועי? כמות של כסף בלתי ניתנת לתפיסה, הבנה או עיכול לכל אזרח מן המניין. החשבון הפשוט עשה את שלו ומייוות'ר החליט לקחת חלק בקרב ההיסטורי, למרות הסיכון של הכתמת המאזן המושלם שלו, זה הקרב הכי מדובר בשנת 2017. "האוהדים ביקשו את הקרב הזה אז אני חוזר מפרישה בשבילם", לפי דבריו של מייוות'ר.


הקרב הוא כה מיוחד ומורכב. מעבר לתהילה, מעבר להיסטוריה, מעבר לכסף בהם ניגע בכתבות הבאות, הקרב הפך מספקולציה בגדר פנטזיה לעובדה מוצקת בבטון. בלילה שבין שבת לראשון, בעיר הקרבות לאס וגאס פלויד מייוות'ר יכנס לזירת האיגרוף ובצד השני יעמוד קונור מקגרגור - וזה גבירותי ורבותי, משפט שאף אחד לא חשב שייכתב.