במרחק לחישה: רונאלדו מלחיץ את ריאל מדריד

פרס רגיל שאף אחד לא גדול מהמועדון, אך הפעם הדברים שונים

בכל פעם שכריסטיאנו רונאלדו פותח את הפה, העולם מקשיב. בתקופה האחרונה, מפלס הריכוז סביב כל מה שהוא אומר או מכתיב, אפילו גבוה יותר. למרות שלא מוביל את ריאל מדריד ליותר מדי תארים, הוא נמצא בשיא הקריירה, הפך למלך השערים שלה בכל הזמנים והוציא לאחרונה סרט דוקומנטרי על חייו (הוא מעולה, צפו בו).


יש אנשים שנמצאים באגו-טריפ בלי סיבה מוצדקת, אבל לכריסטיאנו יש את הדרוש כדי להיות בתוך אחד ולהרגיש בסדר עם זה. קשה למצוא ספורטאים שמתקרבים לסטאר-פאוור שלו, ומלבד ביצועיו על הדשא, ההצצה יוצאת הדופן לתוך חייו כמו שסיפק על המסך הגדול רק מוסיפה לכך. בשיא התחושה שכבר ראינו הכל ממנו, התקשורת רק צמאה לעוד. עוד ציטוט, עוד התייחסות, עוד רמז לגבי העתיד.


העתיד של רונאלדו משגע את ריאל. במועדון קיים פחד מהלא נודע סביב הכוכב שלו, אבל כנראה שגם האחרון אפילו לא יודע מה הגורל צופן. כריסטיאנו משחק ברגשות של פלורנטינו פרס והנשיא הכל-יכול מרגיש כבר פחות בן-אלמוות בכל מה שקשור לעסקים. בפרמיירה של הסרט שלו, הפורטוגלי הודה שטוב לו במדריד ואם זה יתאפשר, ירצה לשחק בה עד סוף הקריירה. מצד שני, הוא ענה "למה לא?" בראיון ל"קיקר" על השאלה האם ישחק במקום אחר בעתיד. וכן, זה עד כדי כך מסובך ולא ברור.


"כריסטיאנו יסיים את הקריירה שלו בריאל", ניסה ז'ורז'ה מנדס, סוכן-העל ונציגו של הכוכב, לשכנע את העולם, "נכון שהוא אוהב את מנצ'סטר יונייטד, אבל הוא ישאר במדריד". כנראה שגם זה לא ממש גרם לרמת החרדה של פרס לרדת. לפני המשחק מול פ.ס.ז' בברנבאו, שהתקיים סמוך לפרסום הראיון של CR7 בקיקר, הנשיא קיבל את פני השחקנים וכשרונאלדו הגיע, הוא לחש לו משהו שגרם לפורטוגלי להגיב באי-נוחות ולמלמל לעצמו דברים.

בתחילת דרכו, אייל גולן שר על "לחישה בלילה, והיא איננה". כך גם היה המשחק בין ריאל לפ.ס.ז' בו האוזניים בעיקר פעלו, אבל אף אחד לא באמת יודע מה נאמר שם מלבד המעורבים ונותרה השאלה האם הסופרסטאר יעלם מבירת ספרד. ה-0:1 של הבלאנקוס הפך לשולי: אחרי הסוד של פרס לכריסטיאנו, הפורטוגלי לחש בסיום באוזנו של לורן בלאן. מאמן הצרפתים כמובן סירב לחשוף את התוכן, אבל "לה פריסיאן" חגג על זה וטען בתוקף: "רונאלדו רוצה לשחק בסן-ז'רמן".


המשחק הזה אכזרי עבור פרס. האיש חסר הסנטימנטים לסמלים מוצא את עצמו במערבולת רגשית. נשיא ריאל כבר נפרד לאורך השנים משמות גדולים, ולא תמיד בצורה הכי יפה, אבל הוא היה זה שהוביל את המהלך. למרות דבריו של מנדס וההצהרה של רונאלדו בפרמיירה, הוא מרגיש את הפורטוגלי עובד בצורה ערמומית במיוחד ומכין את הקרקע לרגע שיעזוב את הברנבאו.


"אני לא סוגר את הדלת בפני אף ליגה", סיפר בראיון המדובר, אך גם הבהיר שזה לא הסוף: "אני רוצה לפרוש במקום יוקרתי, לא בארה"ב או בקטאר. זה בסדר לשחק בליגות האלה, אבל אני לא רואה את עצמי שם". הוא כבר חצה את גיל 30, אבל לא תראו אותו מוריד רגל מהגז. למעשה, במלחמה עליו מעורבים שלושה מהכוחות הכי גדולים בכדורגל העולמי: פרס חסר המעצורים וההגבלים הבנקאיים, מנדס שרק מחכה להוראה לפתוח במו"מ והוא די טוב בזה, וכמובן, כריסטיאנו.

פרס יאבק על כל כוכב עד שיביא אותו, אבל מבחינתו אין שם שגדול מריאל, ואכן, ראול ואיקר קסיאס לא היו כאלה. לפני שהמועדון צריך להיות מצליח מבחינת תארים, הוא קודם כל גוף עסקי שצריך למכור חולצות וכרטיסים בזכות הכוכבים שהוא קנה. אחרי כל כך הרבה שנים כנשיא, הבוס הגדול מרגיש שיש סיכוי טוב שיכופפו אותו. זה הלחץ ממנדס, שיכול לשכנע שיורד שלג כשבחוץ חמסין, אבל בעיקר זה המותג של רונאלדו, שלא הולך לדעוך בשנים הקרובות.


ההבדל בין רונאלדו לראול וקסיאס, זה שהוא בשיאו. הרוב המוחלט של מכירות המרצ'נדייז מגיע בזכותו והכוכב לא מפסיק להגדיל את הפער שלו כגדול מבקיעי ריאל. על פי דיווחים, פרס כבר עמד בפני זעם הסופרסטאר יותר מפעם אחת, כששמע תלונות על מכירתם של אנחל די מריה וצ'אבי אלונסו, על פיטורי קרלו אנצ'לוטי וטענה ש"הקבוצה לא תזכה בדבר עם רפא בניטס". כשכריסטיאנו מעמיד את עצמו לכאורה ברשימת ההעברות, זה כבר משבר מעולם אחר.


רבים וגדולים עזבו את ריאל, בעוד פרס נשאר. האם היכולת והמעמד של כריסטיאנו, עכשיו גם ככוכב קולנוע, יגרמו לו להיות הראשון שבגללו הנשיא יוותר על העקרונות איתם רץ שנים? ההתפתחות של הפורטוגלי לכיוונים אחרים מלבד המשחק יכולה להבטיח את מקומו כבעל הדעה האמיתי כשהוא מחוזק בפלרטוט המאיים עם בלאן. נשיא הבלאנקוס נמצא במאבק על המעמד שלו והיוקרה של המועדון שבראשו הוא עומד. מעניין אם הוא זוכר שגם יש לו קלאסיקו על הראש.