קסיאס: "אם נפסיד, כל מה שעשינו עד כה לא שווה כלום"

לקראת גמר המונדיאל מול הולנד (ראשון, 21:30), שוער נבחרת ספרד מבהיר: "המקום השני לא ינחם בכלל". דויד וייה: "נשמור על הסטייל שלנו". דל בוסקה: "אני יודע איך ההולנדים ישחקו"

קסיאס חוגג עלייה לגמר
קסיאס חוגג עלייה לגמר | צילום: אימג'בנק/GettyImages

פחות מיממה לפני גמר המונדיאל הראשון בהיסטוריה שלה, ספרד כבר לא יכולה לחכות למפגש מול הולנד באיצטדיון סוקר סיטי ביוהנסבורג (21:30). ב-"לה רוחה" מבינים שההזדמנות שנפלה בחלקם היא חד פעמית, והם לא מתכוונים לפספס אותה.

"כל המדינה עומדת מאחורינו וזה נותן לנו ביטחון", הצהיר צ'אבי במסיבת העיתונאים המסכמת ומשם עבר לדבר על אופי המשחק: "מבחינתי מה שיקבע מחר יהיה מרכז השדה. מי שתשלוט בו תנצח ותניף את הגביע". על היריבה סיפר קשר ברצלונה: "ההולנדים משחקים בסגנון דומה לשלנו והם יקשו עלינו מאוד". לצד המחמאות, נבחרת ספרד גם ספגה ביקורות על המשחק הלא אטרקטיבי שלה כפי שהיה ביורו 2008. צ'אבי רואה את הדברים אחרת. "אמנם לא הבקענו הרבה שערים אבל יצרנו המון מצבים ועובדה שאנחנו בגמר".

 

כשנשאל אם ספרד מסוגלת להניף את הגביע באמצעות משחק פיזי מול הכתומים הפתיע הקשר: "אני לא בטוח. בעולם לא שיחקנו כזה סוג של כדורגל ותמיד ניסינו להיות אטרקטיביים". לסיום, נשאל על מועמדותו לפרס כדור הזהב של פיפ"א בסיום הטורניר: "זה פחות מעניין אותי. הכי חשוב שננצח את המשחק. הקבוצה יותר חשובה מהאינדיבידואל".

גם שוערה של ריאל מדריד איקר קסיאס המשיך לשדר ביטחון. "אני לא מתעסק בשאלה מי פייבוריטית ומי לא, אבל אם נשחק כמו שאנחנו יודעים ננצח. עד עכשיו היינו בסדר, אבל יש לנו עוד לאן להשתפר". כשנשאל על סיטואציה בה לא יזכה בתואר, השוער הסביר בפשטות: "אם נפסיד מחר כל מה שעשינו לא שווה כלום. להניף את הגביע יהיה חלום עבור כולנו והמקום השני לא מנחם בכלל".

 

"הולנד תשחק מולנו בסגנון הרגיל שלה ולא על מתפרצות, כי הם ראו מה קרה לגרמניה שניסתה לעשות זאת", סיפר דויד וייה שינסה לכבוש מחר ולזכות בתואר מלך השערים הבלעדי של הטורניר כשנכון לעכשיו הוא חולק את הפיסגה עם ווסלי סניידר ותומאס מולר (5 שערים). "אנחנו נשמור על הסטייל שלנו ולא נשנה כלום". "אני נמצא בחלום כרגע ואין סיכוי שנוותר על הגביע", סיכם החלוץ.

אחרי שחקניו, גם ויסנטה דל בוסקה הגיע לעמדת הראיונות. "אין לי תוכנית מיוחדת למחר", חשף המאמן שיכול להפוך לגיבור לאומי והוסיף: "אני מקווה שניראה כמו שנראינו עד עכשיו, ושנצליח לכבוש קצת יותר". המאמן דיבר על התמיכה לה זוכה הנבחרת מבית: "המלך התקשר ואיחל לנו בהצלחה. כל המדינה תעמוד מאחורינו וזה נותן לנו ביטחון". כשנשאל על תוכנית המשחק של יריבו השיב דל בוסקה: "אני יודע איך הם ישחקו והם לא יהססו להתקיף. אם תוכנית המשחק שלנו לא תעבוד יש לנו כל כך הרבה שחקנים טובים כך שזאת לא תהיה בעיה לשנות". המאמן חשף כי לא תירגל עם חניכיו בעיטות עונשין מ-11 מטר: "אני לא מאמין בזה וסומך עליהם שיעמדו בלחץ".