גרמניה סיימה במקום השלישי לאחר שגברה על אורוגוואי 2:3

רגע לפני הגמר, התנחמו הגרמנים בניצחון על הסלסטה. מולר, יאנסן וחדירה כבשו לנבחרת של לאב, ששיתף מספר מחליפים. שערים של קבאני ופורלאן לא הספיקו לחבורה המפתיעה מדרום אמריקה

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | צילום: GettyImages/אימג'בנק

גם במונדיאל בדרום אפריקה, בדיוק כמו ב-2006, נבחרת גרמניה מסיימת במקום השלישי. חניכיו של יואכים לאב אמש (שבת) ניצחו 2:3 את אורוגוואי במשחק מהנה ביותר עם אינספור מצבים לכיבוש, בנוסף על החמישה שנוצלו. תומאס מולר ודייגו פורלאן כבשו את השער החמישי שלהם בטורניר והשתוו לווסלי סניידר ודויד וייה בראש טבלת מלך השערים. האמת, אנחנו היינו שמחים עם הספרדי וההולנדי לא יכבשו מחר כי לפורלאן מגיע לסיים את המונדיאל הזה עם תואר כלשהו, ותואר מלכות השערים בהחלט מתאים. באופן כללי, אורוגוואי יכולה לשוב למולדת עם המון גאווה בתור הדרום אמריקאית שהגיעה הכי רחוק. גרמניה בוודאי החזיקה בשאיפות גבוהות יותר, אבל בסופו של דבר יכולה גם כן לסמן את המונדיאל הזה כחיובי מבחינתה. ואחרון חביב, חובה לציין את פול התמנון שסגר טורניר עם 7 מ-7 במשחקים של גרמניה. כל שנותר לראות זה האם ההימור שלו לגמר יתברר כבינגו האחרון או הפספוס הראשון בטורניר.

אורוגוואי - גרמניה 3:2

כבר אחרי 3 דקות תומאס מולר הרשית אבל השער נפסל מאחר שהקשר הגרמני היה בעמדת נבדל ברורה. שלוש דקות חלפו ואורוגוואי זכתה בבעיטה חופשית מרחק 30 מטרים מהשער, פורלאן בעט והכדור פגע בידו של קאקאו וזיכה את הסלסטה בעוד בעיטת עונשין, הפעם מרחק 18 מטרים. פורלאן שוב בעט והכדור פספס בסנטימטרים את המסגרת. בדקה העשיריות מסוט אוזיל הרים כדור קרן מימין, ארנה פרידריך התרומם מעל כולם ונגח למשקוף, הריבאונד פגע בפרצופו של מולר ונהדף מהקו על ידי דייגו גודין.

 

בדקה ה-19 גרמניה כבשה את השער הראשון במשחק. בסטיאן שוויינשטייגר בעט מ-30 מטרים, פרננדו מוסלרה הדף רע מאוד למרכז הרחבה, על הכדור עט תומאס מולר הנהדר שבנגיעה אחת כבש את החמישי שלו בטורניר (בדיוק כמו ווסלי סניידר ודויד וייה). 0:1 לגרמניה.

מעודדת מהיתרון יצאה גרמניה קדימה וכעבור שלוש דקות סמי חדירה סיים התקפה יפה עם נגיחה שנהדפה על ידי מוסלרה, אבל בדקה ה-28 ההתלהבות של גרמניה עלתה לה ביוקר. דייגו פרס חטף כדור לשוויינשטייגר באמצע המגרש והוציא מתפרצת קטלנית של אורוגוואי, בסיומה שלח לואיס סוארס כדור נהדר לאדינסון קבאני שכבש את השוויון. 1:1.

בדקה ה-42 סוארס החמיץ הזדמנות אדירה לכבוש את השני של אורוגוואי. פורלאן שלח את חלוץ אייאקס לרחבה והאחרון פספס את המסגרת, כשבמרכז הרחבה עומדים כועסים פורלאן וקבאני שהיו חופשיים לגמרי. בדקה ה-48 סוארס שוב החמיץ הזדמנות אדירה. קבאני החליף דאבל פס עם מקסימליאן פריירה ונעצר על ידי בוט, חלוץ פלארמו השתלט על הכדור והוציא קטנה לסוארס שמשמונה מטר בעט רע ואפשר לשוער הגרמני להדוף לקרן.

 

בדקה ה-51 השלימה אורוגוואי מהפך עם גולאסו של פורלאן. סוארס שלח את אלבארו ריוס באגף, הקשר הרים כדור מדויק לפורלאן שבעט מהאוויר כדור שפגע בדשא ועף לרשת של בוט. 1:2 לאורוגוואי. 5 דקות בלבד חלפו ושוב מוסלרה מסדר לגרמנים שער. ג'רום בואטנג הרים כדור מהאגף, השוער הדרום אמריקני תפס אוויר ומרסל יאנסן אמר תודה וכבש את שער השוויון. 2:2.

 

בדקה ה-58 גרמניה כמעט החזירה לעצמה את היתרון אבל מסוט אוזיל נבלם בשניה האחרונה על ידי דייגו לוגאנו. עוד שלוש דקות עברו וסוארס בעט מצוין מ-25 מטרים וסחט עצירה נהדרת מבוט. בדקה ה-64 פורלאן נשלח לרחבה והצליח לבעוט מזווית קשה, השוער הגרמני שוב היה במקום.

 

בדקה ה-82 סמי חדירה החזיר את היתרון לגרמניה. אוזיל הרים קרן מימין, הכדור פגע בגופו של דייגו לוגאנו ומשם הגיע לראש של הקשר הגרמני שנגח בקשת מעל מוסלרה. 2:3 לגרמניה. עמוק בתוך תוספת הזמן שרק השופט המקסיקני לכדור חופשי לאורוגוואי מרחק 20 מטר מהשער. פורלאן שיגר פצצה למשקוף של בוט שניצל מהוצאת כדור שלישי מהרשת. גרמניה ניצחה 2:3 וסיימה במקום השלישי בגביע העולם 2010.

 

גרמניה: האנס יורג בוט; ג'רום בואטנג, ארנה פרידריך, פר מרטסקאר, דניס אאוגו; סמי ח'דירה, בסטיאן שוויינשטייגר, מרסל ינסן (טוני קרוס/82), מסוט אוזיל (סרדאר טאשצ'י/90), תומאס מולר; קאקאו (סטפן קיסלינג/73).

 

אורוגוואי: פרננדו מוסלרה; מרטין קאסרס, דייגו לוגאנו, דייגו גודין, חורחה פוסילה; אחידו ארבאלו ריוס, דייגו פרס (וולטר גארגנו/77), מקסימיליאנו פריירה, אדינסון קבאני (סבסטיאן אבראו/88); דייגו פורלאן, לואיס סוארס.