ואן מרוויק: "לא מעניינת אותנו ההיסטוריה, אנחנו מאוד אופטימיים"

יממה לפני הגמר, מאמן הולנד הרגיע: "כולם כשירים, גם רובן וסניידר". על אפילו התמנון פול אמר: "זאת בדיחה, לא מעבר". ואן ברונקהורסט: "זוכר את קאפו, דונגה ומראדונה וחולם להניף בעצמי את הגביע"

מאמן נבחרת הולנד
מאמן נבחרת הולנד | צילום: אימג'בנק/GettyImages

"אם רוצים לקחת גביע, אז כדורגל יפה הוא ממש לא דבר חשוב". המילים האלה יצאו מפיו של אריאן רובן, הכוכב ההולנדי שבשם האסתטיות מוותר על הרבה מאוד מהלכים יעילים, בראיון לאתר פיפ"א לקראת גמר מונדיאל 2010 מול ספרד (ראשון, 21:30, שידור ישיר בערוץ 1). "נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לזכות בגביע העולם".

"המטרה שלנו הייתה להביא את הולנד לגמר אחרי 32 שנה. עבדנו קשה מאוד כדי להגיע לכאן וידענו שיש לנו את האיכות לעשות זאת", הוסיף רובן. "הדבר הכי חשוב זה שכולנו האמנו".

 

למסיבת העיתונאים התייצבו המאמן, ברט ואן מרוויק והקפטן שלו, ג'יובאני ואן ברונקהורסט. "אנחנו עוברים את אותה הכנה כמו לפני כל המשחק", אמר ואן מרוויק, "השחקנים נחים ומתאמנים בצורה קלה. ערכנו כמה שיחות ואפילו היינו בספארי, זו היתה הפוגה נחמדה. ניסיתי לתת לשחקנים קצת זמן להירגע. יהיה משחק קשה כי ספרד מעולה אבל אנו מתרכזים בהכנה שלנו, כמו שעשינו לאורך כל הקמפיין".

"אנחנו מודעים להתרגשות הגדולה שיש בבית אבל אנו חייבים להישאר מרוכזים ולשחק על היתרונות שלנו, זה הדבר הכי חשוב. הביטחון שלנו גבוה מאוד אבל אי אפשר להתעלם מהאיכות של נבחרת ספרד, שהיא הטובה בעולם. יש  לי ביטחון עד כה השחקנים שלי הגיבו לאתגרים שעמדו בפניהם בצורה מלאה".

 

"כל 23 השחקנים כשירים ובריאים לקראת המשחק. גם רובן וסניידר במצב טוב מאוד. אין לי שום צורך להניע את השחקנים לפני משחק כזה. לא מעניינת אותנו ההיסטוריה וההשוואות לעבר. אחרי הניצחון על אורוגוואי חשבתי על 74 ו-78 אבל זה כבר לא עובר בראש עכשיו. מה שהביא אותנו ואת ספרד למעמד הזה זו יציבות וכמובן, קצת מזל. יש לנו מושג די טוב לגבי מי יפתח בצד השני אבל גם אם יהיו הפתעות, זה לא מה שיכריע את ההתמודדות".

 

"ספרד חוותה בעיות בהבקעה ולא שיחקה הכי טוב שהיא יכולה אבל גמר זה שונה וצריך בסך הכול שער אחד. לכל נבחרת יש את השחקנים היצירתיים שלה. אנחנו מאוד אופטימיים". לבסוף, הגיעה גם השאלה על התמנון פול שחזה ניצחון ספרדי. ואן מרוויק הגיב בקרירות: "זו בדיחה ולא יותר". 

 

ואן ברונקהורסט אמר: "הספרדים משחקים על כדורי גובה וזה לא צריך להיות כל כך קשה להגן מול זה. חייבים לעקוב אחרי הנעת הכדור שלהם אבל הצלחנו עד כה להתמודד עם הכול. שיחקתי במספיק גמרים בחיים שלי כדי לדעת שהכי חשוב זה להגיע עם אמונה ואנחנו נגיע עם אמונה שאפשר לנצח. חלמתי על להניף את הגביע בתור ילד. ראיתי את זה קורה פעמים רבות עם קאפו, דונגה, מראדונה וכל השמות הגדולים. יש רק כמה מעטים שזוכים לזה, אין ספק שזה החלום האולטימטיבי".

יוהאן קרויף, האיש שסחב את הולנד להופעתה הראשונה בגמר ב-1974, שם הפסידה 2:1 לגרמניה המערבית, שפע מחמאות ליריבה. "אם לספרד יש את הכדור, אז יש לה כל מה שהיא זקוקה לו בשביל לנצח בגמר", אמר הנסיך, שחי חלק משמעותי מחייו בברצלונה. "זה גמר ובגמר הכל יכול לקרות. לספרד יש יותר איכות מלהולנד, אבל יש עליה גם יותר לחץ".

 

קרויף נשאל גם מי לדעתו צריך לזכות בכדור הזהב, וענה בבטחון: "צ'אבי הרננדס הוא זה שחייב לזכות בתואר, גם במקרה שספרד תנצח וגם במקרה שספרד מפסידה". ואנחנו חשבנו שהוא כבר לא נשיא הכבוד של בארסה.

 

"בפעם הקודמת שהולנד הגיעה לגמר גביע העולם (1978), הייתי רק בן שנה", סיפר מארק ואן בומל, והוסיף: "זה גביע העולם האחרון שלי, ההזדמנות האחרונה שלי. אני לא רוצה לבזבז את ההזדמנות הזאת".