יואכים לאב צפוי להמשיך בנבחרת גרמניה עד 2012

למרות ההדחה בחצי גמר המונדיאל, צפוי המאמן המוערך לקבל חוזה חדש מההתאחדות הגרמנית. לאב ינסה להוביל את גרמניה לזכייה ביורו הקרוב

יואכים לאב באימון נבחרת גרמניה
יואכים לאב באימון נבחרת גרמניה | צילום: אימג'בנק/GettyImages

נבחרת גרמניה לא תזכה במונדיאל, היא גם לא תופיע במשחק הגמר בדרום אפריקה ביום ראשון, אבל את פירות ההבטחה של הנבחרת הצעירה קוטף המאמן יואכים לאב.

עוזרו לשעבר של יורגן קלינסמן, שהדיח את אנגליה וארגנטינה עם רביעיות לפני שנוצח 1:0 על ידי ספרד בחצי הגמר, יקבל החוזה חדש מההתאחדות הגרמנית בשל ההצלחה והרצון להמשכיות. לאב בן ה-50, שמונה לתפקיד המאמן הראשי עם עזיבת קלינסמן לאחר המונדיאל הקודם, הוביל כזכור לפני שנתיים את גרמניה לגמר היורו כשגם שם הודחה הקבוצה על ידי ספרד.

 

שיחות קודמות בין הצדדים לא הובילו לסיכום, אולם כעת תקבל ההתאחדות את דרישותיו הכספיות של לאב. חוזהו החדש של המאמן, שישאירו בנבחרת עד אחרי משחקי יורו 2012, יובא בסוף החודש לאישור בדיון שתקיים ועדת מיוחדת בהתאחדות.

תחת לאב ניצחה גרמניה ב-38 משחקים מתוך 55 שקיימה. לאחר המשחק על המקום השלישי מול אורוגוואי והחזרה לגרמניה, לאב ישוחח עם עוזריו והג'נרל מנג'ר אוליבר ביהרוף כדי לראות האם התנאים שהוצעו להם להמשיך לעבוד לצידו מתאימים.

 

פיליפ לאם, קפטן גרמניה, דחה הצעה לקיים קבלת פנים חגיגית לנבחרת שהייתה אמורה להפוך למצעד תמיכה. "המטרה שלנו הייתה לסיים במקום גבוה יותר מהמקום השלישי. אנו מודעים למה שקרה בגרמניה במהלך הטורניר ורוצים להודות לאוהדים על התמיכה שלהם. למרות זאת, זה לא ראוי לקיים מפגן שכזה בברלין ולחגוג מדליית ארד".