חצי גמר מונדיאל: ספרד עלתה לגמר אחרי ניצחון 0:1 על גרמניה

אחרי שגמגמו לאורך כל הטורניר, הגיעו הספרדים לרגע האמת מוכנים ודרוכים מול נבחרת גרמנית חיוורת וניצחו 0:1 משער ניצחון של הבלם והקפטן, פויול שנגח את גרמניה הביתה ואת ספרד לגמר מונדיאל ראשון בהיסטוריה, שם תפגוש את הולנד ומשם תצא אלופת עולם חדשה

ספרד חוגגת מול גרמניה
ספרד חוגגת מול גרמניה | צילום: אימג'בנק/GettyImages

ספרד או הולנד? הולנד או ספרד? אחת משתי הנבחרות האלו תהיה, לראשונה בהיסטוריה, אלופת עולם. הספרדים הצטרפו הערב (רביעי) לאורנג' במעמד הגדול ביותר בעולם הכדורגל אחרי 0:1 על גרמניה, ולא סתם 0:1. אל תתנו לתוצאה להטעות אתכם. החבורה של ויסנטה דל בוסקה, אלופת אירופה למי ששכח, פשוט העלימה את סגניתה. עם קצת יותר ריכוז, זה היה יכול להיגמר בתוצאה גבוהה בהרבה. 

את שער הניצחון כבש, כרגיל, שחקן של ברצלונה. ולא, הפעם לא מדובר על דויד וייה. גם לא על פדרו. קרלס פויול, דווקא הוא, הכניס את שמו לספרי ההיסטוריה שכנגח לרשת בדקה ה-73 והעלה את ספרד, לראשונה בהיסטוריה שלה, לגמר המונדיאל. ואגב ברצלונה, את כל 7 השערים של ה'לה-רוחה' כבשו שחקני האלופה (וייה 5, אינייסטה ועכשיו פויול). מה יגידו בחוצות מדריד?

 

מי שלא היה שותף מלא לחגיגה הספרדית הוא פרננדו טורס. 'אל ניניו', מי שכבש את שער הניצחון בגמר היורו, ירד הפעם לספסל לטובתו של פדרו שהיה מצויין. כשעלה מהספסל הוא לא הרשים. כל עוד החברים ימשיכו לעשות את העבודה, ובינתיים הם עושים אותה (איקר קסיאס שבר את השיא הספרדי לדקות ללא ספיגה), אף אחד לא יזכור את תצוגות הנפל של טורס. אבל אם הולנד תנצח בגמר, הולך להיות לו סיפור אחר לחלוטין. עם סוף עצוב.

 

גרמניה, במונדיאל השני ברציפות, אומרת שלום בשלב רבע הגמר. לפני 4 שנים היו אלה פאביו גרוסו ואלסנדרו דל פיירו שהרסו את החלום, הפעם זה היה פויול. החבורה של יואכים לאב, שכזכור הפסידה לספרדים 1:0 גם בגמר היורו, היא נבחרת שמחה. מלהיבה. צעירה. מגניבה. אבל עד שלא יוכח אחרת, היא לא ווינרית. לפחות לא כמו גרמניה של פעם.

 

 

האירוע הראשון במשחק לא ממש היה קשור לכדורגל. אוהד מקומי, או זר (זה לא באמת חשוב), פרץ למגרש וגילה לנו שכוחות הבטחון בדרום אפריקה בהחלט יודעים לעשות את העבודה. האירוע הממשי הראשון שכן קשור לכדורגל נפל כבר בדקה ה-7 כשפדרו מצא נהדר את דויד וייה שאיכשהו הגיע לכדור אבל סחט ממנואל נוייר הצלה ראשונה. הספרדים המשיכו להיות דומיננטיים וחמש דקות מאוחר יותר הרמה של אינייסטה מצאה את הראש של קרלס פויול שנגח בעוצמה מ-7 מ' מעל למשקוף.

 

בדקה ה-19 עוד ניסיון ספרדי, הפעם בעיטה של סרחיו ראמוס שמצאה רק את האוהדים ביציע. עשר דקות חלפו והפעם צ'אבי, בניסיון מרחוק, פגע בשלטים. הגרמנים לא סיכנו את השער של קסיאס בחצי השעה הראשונה, אבל בדקה ה-31 זה הגיע, וכמה קרוב זה היה. פיוטר טרוכובסקי, שקיבל את ההזדמנות במקומו של תומאס מולר המוצהב, הניף רגל ימין אדירה והפציץ מ-22 מ'. קסיאס הדף בקצות האצבעות לקרן.

 

לפני הירידה להפסקה הספיק אוזיל להגיע לבד מול קסיאס. הקשר הגרמני החליק, השופט לא שרק בצדק, ומן העבר השני המתפרצת של הספרדים הסתיימה בבעיטה חזקה של פדרו לידיים של נויר. 0:0 משעמם במחצית.

 

המחצית השניה נפתחה עם מבצע אישי גדול של פדרו. החלוץ הצעיר עבר שני שחקנים והוריד לצ'אבי אלונסו, אבל קשר ריאל מדריד הפציץ מ-25 מ' החוצה. שתי דקות מאוחר יותר עוד פצצה של אלונסו, עוד כדור שפוגע בשלטי הפרסומת. בדקה ה-55 סוף סוף ניסיון של וייה, אבל גם הבעיטה שלו לא הלכה למסגרת.

בדקה ה-55 ספרד העבירה הילוך. נוייר הדף בעיטה אדירה של פדרו, צ'אבי מסר בעקב את הריבאונד לאינייסטה שהעביר רוחב אבל דויד וייה, באיחור של חצי שניה, פספס את הכדור. וזה עוד לא נגמר. כדור ההמשך שוב הגיע לפדרו, שבעט בחוצה. כל כך קרוב. בדקה ה-69 סוף סוף הזדמנות לגרמניה. ואיזו הזדמנות. לוקאס פודולסקי פרץ והרים נהדר משמאל, טוני קרוס המחליף הגיע ראשון והפציץ מהאוויר. איקר קסיאס, לראשונה במשחק, זינק נהדר והדף.

 

ואז, זה הגיע. פחות או יותר משומקום. עוד קרן של צ'אבי עלתה משמאל. ההגנה הגרמנית הגבוהה נרדמה, פחות או יותר בפעם הראשונה בטורניר, וקרלס פויול, דווקא הוא, הגיע מאוחר ובזינוק אדיר נעץ את הכדור ברשת העליונה. נוייר נותר המום כמו כל הגרמנים. דקה 73, 0:1 לספרד.

 

הגרמנים ויתרו על ההגנה, מריו גומז נכנס במקום סמי ח'דירה, והשני כמעט הגיע בדקה ה-82. פדרו ופרננדו טורס המחליף הגיעו לבד מול פרידריך אבל החלוץ הצעיר, במקום למסור לחברו, ניסה לעבור את הבלם ואיבד.

 

ספרד: איקר קסיאס; סרחיו ראמוס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, חואן קאפדבילה; צ'אבי אלונסו (קרלוס מארצ'נה/90), סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, צ'אבי; פדרו (דויד סילבה/85), דויד וייה (פרננדו טורס/80).

 

גרמניה: מנואל נוייר, פיליפ לאם, פר מרטסאקר, ארנה פרידריך, ג'רום בואטנג (מארסל יאנסן/52); סמי ח'דירה (מריו גומז/80), בסטיאן שוויישטייגר, פיוטר טרוכובסקי (טוני קרוס/63), מסוט אוזיל; לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוזה.