בעודו ממתין להחלטת שר ההגירה האוסטרלי: מה צפוי לקרות לנובאק ג'וקוביץ'?

כשמבחינה משפטית אין דדליין להחלטת שר ההגירה אלכס הוק, וכשבמקביל פתיחת הטורניר באוסטרליה נמצאת במרחק ימים ספורים - ינסו שני הצדדים, הממשלה המקומית והטניסאי הבכיר בעולם, להגיע להסדר שלא יוציא אף אחד מהם רע

נובאק ג'וקוביץ' עוטה מסכה
נובאק ג'וקוביץ' | צילום: רויטרס

למרות שוויזת הכניסה של שחקן הטניס הבכיר בעולם, נובאק ג'וקוביץ', הוחזרה אליו מוקדם יותר השבוע בעקבות החלטת בית המשפט האוסטרלי - שר ההגירה של המדינה, אלכס הוק, עדיין יכול להפוך את ההחלטה ולבטל את אשרת הכניסה של הספורטאי הסרבי.

מדוע החלטתו של אלכס הוק מתעכבת כל כך?

כאמור, ממשלת אוסטרילה כבר ספגה עלבון משמעותי ביום שני האחרון כאשר בית המשפט קבע כי ג'וקוביץ' יוכל להכנס למדינה באופן רשמי ולהשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה, הגראנד סלאם הראשון של עונת הטניס, והיא לא יכולה, מבחינת הפופולריות, להביא לביטולה של הוויזה בפעם השנייה ברציפות. כמו כן, בעוד שמדובר בעניין רגיש, ממשלת אוסטרליה ושר ההגירה הוק ינסו להרכיב תיק משפטי מעודן שלא יטיל את האשמה על אף אחד מהגורמים.

האם ג'וקוביץ' יוכל לערער שוב על החלטת שר ההגירה?

כן - גם אם הוק ישלול מג'וקוביץ' שוב את את ויזת הכניסה שלו, יוכל הטניסאי הסרבי והלא מחוסן לבקש מהשופט צו מניעה זמני להחלטתו של שר ההגירה. במהלך הזמן "האקסטרה" שיינתן לו, יוכל ג'וקוביץ להגיש ערעור בעודו עדיין נמצא באוסטרליה. עם זאת, גו'וקוביץ' לא יוכל "סתם ככה" לערער על ההחלטה רק כי מתחשק לו, אלא הוא יצטרך להראות לשופט כי הערעור שלו נגד החלטת הור מבוסס על ממצאים אמתיים.

האם ממשלת אוסטרליה תרשה לג'וקוביץ' להשאר במדינה?  

שר ההגירה האוסטרלי הוק יכול לבחור באפשרות של להשאיר את ג'וקוביץ' במדינה, זאת בתנאי שלממשלת אוסטרליה אין תיק מספיק חזק ומבוסס שיוביל לגירושו של שחקן הטניס.

מה הדדליין להחלטת שר ההגירה האוסטרלי?  

אין כזה מבחינה משפטית. עם זאת, גירושו של ג'וקוביץ' מהמדינה וביטול הוויזה שלו בעיצומו של טורניר טניס מהחשובים בעולם יהיה בבחינת אסון תקשורתי ופוליטי עבור ממשלת אוסטרליה. כמו כן, סביר להניח כי ההחלטה של הוק תפורסם לפני תחילת הטורניר ביום שני בשבוע הבא.

כזכור, בניסיון למזער נזקים, פרסם אמש הטניסאי הסרבי התנצלות בעקבות פרשת סירוב כניסתו לאוסטרליה לקראת אליפות הגראנד סלאם הראשון של עונת הטניס. בין היתר, טען כי הסוכן שלו סימן בטעות באופן לא נכון את בקשת הוויזה שהוגשה בשמו. "זו הייתה טעות מנהלתית", טען ג'וקוביץ'. "איש צוות שלי סימן את התשובה 'לא' בבקשה במסגרת השאלה אם שהיתי במדינה אחרת בשבועיים שקדמו להגעתי לאוסטרליה". עוד הוסיף לכתוב הטניסאי בחשבון האינסטגרם שלו: "זו טעות אנוש לא מכוונת. אנחנו חיים בעידן של מגפה עולמית ולפעמים טעויות כאלה מתרחשות".