מכבי חיפה צפויה להתמודד מול מאריבור בסיבוב המוקדמות ה-3

ליגת האלופות: אחרי ה-1:5 על בוראץ בסיבוב השני, אלישע לוי ושחקניו יפגשו ככל הנראה את אלופת סלובניה, שמחזיקה ביתרון של שני שערי בית (0:2) על דודלאנג'. המשחק הראשון בסיבוב ה-3 ייערך ב-26/27 יולי והגומלין כעבור שבוע. ישראל זגורי לא ישחק בחיפה גם העונה

חלוץ מכבי חיפה אחרי כיבוש שער
חלוץ מכבי חיפה אחרי כיבוש שער | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, מכבי חיפה תתמודד בעוד פחות משבועיים מול מאריבור ברניק הסלובנית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, כך נקבע בהגרלה שנערכה במשרדי אופ"א. יש לציין כי לירוקים, שפירקו את בוראץ 1:5, מצפה משחק חוץ בבוסניה.

גם לאלופת סלובניה יש עדיין משחק נוסף בסיבוב המוקדמות השני. מאריבור ניצחה את דודלאנג' מלוקסמבורג 0:2 בחוץ במשחק הראשון מבין שניים. אגב, אם דודלאנג' תעשה סנסציה ותדיח את הסלובנים הם יסגרו מעגל, שכן זו הייתה הקבוצה הראשונה ששיחקה אי פעם מול חיפה באירופה (בעונת 93/94 בגביע המחזיקות).

 

הכר את היריבה: מאריבור
מאריבור נחשבת לקבוצה המצליחה ביותר בכדורגל הסלובני. מאז התפרקות יוגוסלביה והקמת המדינה החדשה ב-1991, זכו הסגולים בתשע אליפויות ליגה ובשישה גביעים. מאריבור עלתה על המפה של הכדורגל בעונת 99/2000 כאשר הדהימה את ליון הצרפתית בשלב מוקדמות ליגת האלופות והייתה הקבוצה הראשונה ועד כה גם היחידה מסלובניה שהעפילה לשלב הבתים של הצ'מפיונס.

 

הסלובנים סיימו אשתקד כאמור במקום הראשון בליגה עם יתרון 8 נקודות על פני דומז'לה השניה. הקבוצה משחקת באצטדיון ליודסקי ורט המכיל 13,000 מקומות ישיבה וממוקם על גדות נהדר דארבה בעיר. מדובר במגרש שמשמש גם את הנבחרת הלאומית, עם יציעים הקרובים מאוד לדשא ומקנים אווירה ביתית.

מאמן הקבוצה בשלוש השנים האחרונות הוא דרקו מילאניץ' בן ה-41, שחקן נבחרת יוגוסלביה וסלובניה בעבר. השחקן המסוכן ביותר של מאריבור הוא הקפטן הברזילאי מרקוס טבארס שסיים בעונה שעבר כמלך שערי הליגה עם 16 כיבושים. פרט לטבארס נמצאים בסגל עוד שני ברזילאים, קרואטי ושחקן ממקדוניה. יש לשים לב גם לחלוץ הצעיר רובר בריץ' שהבקיע 8 שערים בעונת הבכורה שלו במועדון ולאטיין וליקוניה עוד שחקן התקפה מסוכן שהיה בורג משמעותי באליפות האחרונה. הנציג היחידי של נבחרת סלובניה בסגל הוא המגן השמאלי מיטיאה וילר.

 

יתר משחקי הסיבוב השלישי במסלול האלופות: מוגרן/ליטס - סקונטו ריגה/ויסלה, הסלינקי/בנגור - דינמו זאגרב/נפטצ'י, אפועל ניקוסיה/סקנדרבו - סלובן ברטיסלבה/קוסטאן, קופנהאגן - שמרוק/פלורה טאלין. מסלול לא אלופות: סטאנדרד ליאז' - ציריך, טוונטה - ואסלוי, בנפיקה - טרבזונספור, דינמו קייב - רובין קאזאן, אודנסה - פנאתינייקוס.

 

ישראל זגורי עוזב את חיפה
הקשר, שהושאל בעונה שעברה להפועל פ"ת, לא ישחק בירוק גם העונה. כך סוכם אמש בשיחה בין סוכנו של זגורי, אבי נמני, לבין נשיא המועדון יעקב שחר. זגורי, שלא שותף מול בוראץ, מעוניין לקבל דקות משחק בקבוצה אחרת בליגת העל כאשר מבחינת חיפה הוא אמור לעבור בהשאלה.

 

"זגורי אמור לעזוב את המועדון כי שיוכל לצבור דקות משחק וניסיון בקבוצה אחרת", כך נמסר בהודעה רשמית מטעם מכבי חיפה. לא מעט קבוצות מליגת העל מעוניינות לצרף את הקשר, בהן ניתן למצוא את בית"ר ירושלים, שתחל בקרוב במסע רכש חדש וגם את מכבי ת"א שהביעה עניין בזגורי. מועמדות נוספות לקלוט את הקשר: הפועל ב"ש, מכבי נתניה, מכבי פ"ת ובני יהודה.

 

יניב קטן, שסובל מפציעה טורדנית בגבו, החל הבוקר בסדרת טיפולים בבית החולים רמב"ם בעיר. קפטן מכבי חיפה לא יצא לגומלין בבוסניה מול בוראץ באנייה. בשל הכאבים הוחלף השחקן במהלך המחצית השניה בניצחון 1:5 השבוע על אלופת בוסניה.