בית"ר ירושלים נמכרה לאנשי עסקים אמריקאים

אחרי שש שנים יוצאת הקבוצה מידי ארקדי גאידמק ותעבור לידיהם של אדם לוין ודן אדלר. בימים הקרובים ייקבעו התקציב ושחקני החיזוק לעונה הבאה

איציק קורנפיין
איציק קורנפיין | צילום: אתר ספורט 5

אחרי שש שנים תחת ארקדי גאידמק עוברת בית"ר ירושלים לידי דן אדלר ואדם לוין, צמד אנשי עסקים אמריקאים. יושב ראש הקבוצה, איציק קורנפיין, סגר את מכירת הקבוצה בפגישה שנערכה באירופה. בבית"ר קיוו בימים האחרונים כי המכירה תתבצע על מנת להציל את המועדון מסכנת הקפאת הליכים, והדבר אכן קרה ברגע האחרון.

בימים הקרובים אמורה להתקיים מסיבת עיתונאים בה ככל הנראה יספר קורנפיין על המהלכים שהובילו למכירת המועדון. כמו כן ייערכו ישיבות בנוגע לתקציב הקבוצה בעונה הקרובה, כשאנשי ההתאחדות לכדורגל והבקרה התקציבית יעודכנו בעניין. לאור המכירה ידונו בבית"ר כבר בשבוע הבא בנושא החיזוק וההיערכות לקראת העונה הקרובה. על הפרק: תקציב, חובות שכר ועיקולים שכבר הוטלו בעבר.

 

"לבית"ר יש בעלים חדשים", מסר דובר הקבוצה, "קורנפיין העביר את הבעלות לרוכשים חדשים, שיהיו הבעלים על כל המשתמע מכך. הם יהיו אחראיים על האסטרגיה והמטרות. זה יום שמח עבורנו, עבור כל מי שנמצא במועדון ועבור האוהדים. עברנו תקופה קשה ועכשיו אנחנו יכולים להעלות חצי חיוך. הם אנשים מאוד מכובדים ותכירו אותם בקרוב. אלה לא אנשים ששמם הופיע בהקשר של קבוצות כדורגל בעבר. אני מעריך שבשבועות הקרובים הם יגיעו לארץ".

לפני שש שנים רכש ארקדי גאידמק את בית"ר ירושלים מידיו של מאיר פניג'ל. האוליגרך שינה סדרים בכדורגל הישראלי, כשהעמיד תקציבי עתק שהיו חסרי תקדים בליגה המקומית. בתקופתו זכתה בית"ר בשתי אליפויות ובשני גביעי מדינה ובעונת 2007/8 אף השלימה דאבל היסטורי. בעיות בעסקיו וכן צרות מול השלטונות הישראליים וגם מחוצה לה הסיטו את גאידמק מההתעסקות בבית"ר והתקציב צנח בהתאם.

 

בשנתיים האחרונות מצבה הכלכלי של בית"ר ירושלים רק הלך והתדרדר, כאשר היו"ר איציק קורנפיין מנסה לייצב את התקציב כדי להשאיר את המועדון עם הראש מעל למים. בשנה החולפת המצב כבר הפך קריטי. החובות של בית"ר העיקו על המועדון, משכורות התעכבו ומעל ראשה של הקבוצה ריחף איום הפירוק.

 

שמות של רוכשים ומשקיעים פוטנציאליים עלו מדי פעם על הפרק, גם שמו של המיליונר היהודי-אמריקאי גומא אגיאר שב ועלה לכותרות. אגיאר, שתרם כספים רבים בתקופתו של גאידמק, הצהיר כי הוא מעוניין לרכוש את הקבוצה מידיו של האוליגרך ואף התקיים מו"מ בין נציגי שני הצדדים. בסופו של דבר המגעים הסתיימו בעקבות אשפוזו בשנית של אגיאר במוסד לבריאות הנפש, ובית"ר נותרה ללא אופק.

 

כשהדד ליין להגשת המסכמים לבקרת התקציבים התקרב ובית"ר עמדה עם הגב לקיר, יצא היו"ר איציק קורנפיין ללונדון כדי להיפגש עם המשקיעים האמריקאים, בתקווה שמשם תגיע הישועה. אחרי מספר פגישות הודיעה בית"ר רשמית על קיום העיסקה.