אלישע לוי: "עמאשה יהיה עוד הרבה יותר טוב"

מאמן מכבי חיפה פירגן לחלוץ על השלושער: "הוא מתאמן טוב והתאקלם מהר מאוד". וגם התייחס לפתיחה: "זה התחיל קשה, בחצי השני שיחקנו כמו שאני רוצה". עמאשה: "לא חלמתי על פתיחה כזו"

אלישע לוי מחייך
אלישע לוי מחייך | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

עד הדקה ה-71 הראה לוח התוצאות 1:1, ואז התפוצצה מכבי חיפה בדרך לניצחון 1:5 מסחרר על בוראץ במשחק הראשון במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. וויאם עמאשה הפגיז שלושער בבכורה שלו, דלה ימפולסקי הוסיף שער ובישול, אייל גולסה הבקיע תוך תצוגת תכלית מרשימה ואלישע לוי הגיב נפלא וניצח על התזמורת בירוק, שנמצאת כבר צעד וחצי בסיבוב השלישי.

 

 

 

 

בחיפה מרוצים מאוד מיכולתם של שחקני הרכש של הקבוצה, וויאם עמאשה שפתח והגיב עם שלושער שהפך את התוצאה, ודלה ימפולסקי שנכנס במחצית השניה ומיד בישל שער וכבש אחד נוסף.

 

"לא חלמתי על פתיחה כזו", הודה עמאשה, שהגיע לירוקים מקרית שמונה, "אני מאוד שמח, אבל זה לא שווה אם לא נעלה שלב. אם נעבור את בוראץ בסופו של דבר אז חובה להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות, ואם לא אז זה לא שווה כלום. היום הכל הלך, במיוחד במחצית השניה. אלישע נתן לנו הוראות טובות במחצית השניה. השילוב של דבאלישווילי לצידי נתן עוד אופציה בהתקפה וזה בילבל את שחקני ההגנה שלהם. קודם נעלה לליגת האלופות, זו המטרה שלנו ובעזרת השם נעלה. אני מאוד שמח שהלך לי היום".

 

אייל גולסה, שהוסט באמצע המחצית הראשונה לקישור האחורי, הצטיין עם בישול נהדר ושער נפלא: "אני מאוד שמח על המשחק הטוב שהיה לי. אני מנסה לחזור ליכולת שלי לפני הפציעה. אני רוצה לעזור לחברים בקבוצה ושמח שזה בא הפעם לידי ביטוי. לא היה משחק קל, הלחות היתה גבוהה מאוד וחזרנו מפיגור. ייקח לנו עוד זמן להתחבר אבל כמו שרואים אנחנו משחקים כדורגל טוב. אני מקווה שנעלה מהמוקדמות לשלב הבתים באלופות ונשיג תוצאות טובות יותר שם".

על העובדה שארבעה שערים הגיעו מכיוון שחקני הרכש, שלושה של עמאשה, אמר אלישע לוי: "אמרנו שכל השחקנים שיבואו טובים ושצריך לתת להם את הזמן. אני שמח שהם עשו דברים יפים. עמאשה הגיע לפה לפני שבועיים, הוא מתאמן טוב ומתאקלם מהר מאוד. והוא עוד יהיה הרבה יותר טוב".

 

כמעט שכחנו, אבל הייתה גם מחצית ראשונה ודי איומה מבחינת הירוקים. לוי, בהחלטה תמוהה משהו, עלה במערך של חלוץ אחד ולהחזיק שני קשרים אחוריים מול קבוצה שבאה אך ורק להתגונן. האסימון נפל לאחר השער המגוחך שספגו הירוקים בדקה ה-24: מאמן המארחת הכניס את ולדימיר דבאלישוילי במקום בוקולי החלש ומשחק ההתקפה של חיפה החל לקבל קצת יותר משקל.

 

"זה התחיל קשה. דווקא ב-20 הדקות הראשונות שיחקנו כמו שצריך, אבל היינו חסרי מחץ", הודה המאמן. "לא עשינו גול ואז, בהתקפה הראשונה, חור בהגנה שלנו בצד שמאל וקיבלנו גול. בחצי השני שיחקנו כמו שאני רוצה שנשחק. עשינו ניצחון חשוב".

 

על השינוי ביכולת של קבוצתו לאחר שוולדימיר דבאלישווילי נכנס אמר המאמן: "זה לא רק עניין של שני חלוצים, גם של הקישור. אני שמח שכולם עשו מה שצריך. יצאנו ממצב לא פשוט לתוצאה טובה. מבחינתנו, צריך לראות את החצי השני וככה צריך לשחק כדורגל".