פרשת הכדור המרכזי: השופטים לירן ליאני ואסף קינן זומנו לתשאול

מצעד הנחקרים בפרשת הטיית המשחקים נמשך ובאיגוד השופטים כועסים על המשטרה: "אם רוצים להזמין מישהו שיעשו זאת בדיסקרטיות, הם סתם מכפישים אנשים"

אסף קינן
אסף קינן | צילום: שרון בוקוב

חקירת פרשת "הכדור המרכזי" נמשכת. השופט לירן ליאני זומן לתשאול משרדי מחלק ההונאה ביבנה, כשמחר (שלישי) יגיע לתשאול גם אסף קינן. החקירה, שסובבת את משחקיה של הפועל פתח תקוה במהלך העונה החולפת, בודקת האם במשחק בו שפט ליאני בניצחון של עכו 0:3 על הפועל פתח תקוה היה משהו לא כשר. קינן שפט ב-1:1 של הכחולים מול סכנין ובניצחון המוחץ של הפועל פתח תקוה על כפר סבא.

גורם בחקירה אמר לאתר ערוץ הספורט: "בקרוב יגיעו גם שופטים נוספים". הבוקר החליטו באיגוד השופטים לפתוח חזית נגד המשטרה והחוקרים עם גיבוי מאנשי ההתאחדות לכדורגל. "יש לאנשים האלה משפחות. אם הם חושדים במישהו ספציפי, שיעשו את הדברים בדיסקרטיות", אמרו באיגוד. "הרי אין להם כלום והם מכפישים אנשים סתם, לא ייתכן שמשטרת ישראל תפעל בדרך כזו מבישה".

 

כזכור, ביום ראשון זומן הקוון דודו ביטון לתשאול. על פי החוקרים, כל מי שניהל משחקים וקשור להפועל פתח תקוה השנה הוזמן או יוזמן לתשאול. שמותיהם של אלי חכמון ורועי ריינשרייבר, כמו גם שמותיהם של ראשי האיגוד, ביניהם סלמן בן ציון, הוזכרו כמוזמנים אפשריים. בניגוד לנחקרים אחרים, במקרה של השופטים לא מדובר בחקירה תחת אזהרה אלא בתשאול בלבד.

כזכור, אחרי תשאול של חצי שעה, ולא לפני המתנה של למעלה משלוש שעות, הקוון דודו ביטון שוחרר ללא תנאים מגבילים. ביטון, שאינו חשוד בפרשת הטיים המשחקים ולא נחקר תחת אזהרה, נשאל אם שמע משהו שעשה רושם שאינו כשר בשלושה ממשחקיה של הפועל פתח תקוה, בהן שימש כקוון, בין היתר בהפסד 2:1 להפועל רמת גן ובתיקו 1:1 מול סכנין.

 

הסיבה לזימונו של ביטון לתשאול במחלק ההונאה היא העבודה כי במשחקים המדוברים הוצב על הקו בצד הסמוך לספסלי הקבוצות ועל כן עשוי היה לשמוע מהספסל דברים שיכולים לסייע לחוקרים. גורם בחקירה: "דודו ביטון הוא רק הראשון מבין שופטים וקוונים שיוזמנו בימים הקרובים. זה השלב הבא שלנו ובזה נתרכז כרגע". ביטון עצמו הסכים רק לומר: "התבקשתי שלא לדבר על הנושא ולכן לא אגיב".