יעקב שחר: "לא נביא את בן דודו של מסי כדי לעלות לצ'מפיונס"

מכבי חיפה הציגה את שחקני הרכש, הנשיא התייחס גם לעסקת חן עזריאל ("עוד לא הגענו להבנות") והוסיף: "ראיתי במחנה קבוצה ברמה גבוהה". קטן: "שוחחתי עם דוידוביץ' בארבע עיניים. יש לי אחריות והמועדון יבוא לפני האגו של כל שחקן"

יעקב שחר
יעקב שחר | צילום: אתר ספורט 5

אחרי ששבה ממחנה האימונים באוסטריה ופחות משבוע לפני המפגש מול בוראץ במוקדמות ליגת האלופות, מכבי חיפה קיימה מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת עונת 2011/12, במהלכה הציגו הירוקים את שחקני הרכש החדשים שהגיעו הקיץ. פרט לכך נשיא המועדון, יעקב שחר, והמאמן אלישע לוי דיברו על המטרות לעונה הקרובה בליגה ובזירה האירופית. כצפוי, חלוץ בית"ר ירושלים, חן עזריאל, לא הוצג כשחקן הקבוצה. גם הקפטן יניב קטן נכח במסע"ת ודיבר על סוגיית ניר דוידוביץ' מתחילת הקיץ.

"העונה הקודמת הייתה טובה ואני מבטיח שגם הנוכחית תהיה כזו", פתח שחר את דבריו, "שבנו ממחנה האימונים ובביקור שלי שם ראיתי קבוצה טובה ברמה גבוהה. אם נשחזר את היכולת הזו, אהיה מרוצה. מצפים לנו יותר משחקים מאשתקד ונעשה את כל מה שצריך בשביל לעבות את הסגל שלנו על מנת שנוכל לעמוד במשימות".

 

על סוגיית חן עזריאל אמר נשיא הירוקים: "עדיין לא הגענו עם בית"ר ירושלים להבנות לגביו. אנחנו רוצים להיות עם סגל חזק ובסוף העונה נדע אם עמדנו במשימה". שחר התייחס גם לתקציב לשנה הקרובה: "בעונה שעברה הוא היה 38 מיליון וכעת הוא יהיה 43. אנחנו קונים שחקנים ומוכרים אחרים ואני יכול לציין שההוצאות על רכש זהות לסכומים שקיבלנו עבור העברות מסוימות".

 

ואיך אפשר בלי לדבר על המטרה להגיע לליגת האלופות. "למדתי מהקמפיינים הקודמים שלנו במפעל שיש קבוצות שעשו מאמצים גדולים, הגדילו את התקציב ולא עמדו במשימה. לעיתים הן אפילו פשטו רגל. לא נביא את הבן דוד של מסי בשביל לעלות לצ'מפיונס. מעבים את הסגל בשביל זה. צריך לזכור שב-2002 הייתה לנו קבוצה ששיחקה הרבה שנים ביחד ותרגמה את זה להעפלה לשלב הבתים. הפעם מדובר בהרבה כדורגלנים שהלכו וכאלה שבאו במקומם. צריך לתת להם זמן להתחבר, אבל המטרה שלנו לא השתנתה. נקווה להיות גם העונה באלופות".

נשיא האלופה לא התעלם מפרשת הכדור המרכזי, שנחשפה בלעדית כאן באתר: "זה לא נעים לקרוא את הדברים, אך צריך לזכור שאף אחד לא הורשע. אני לא חלק מההתאחדות אלא בעלים של קבוצה. אנו מקווים שההר יוליד עכבר. בנוסף, אני מקווה שבהתאחדות יפנימו את הצורך לפקח בקפדנות על כל הליכי הקבוצות, אם זה בכללים חדשים ומחמירים או אכיפת הקיימים".

 

אלישע לוי פתח את דבריו ואמר: "היינו במחנה אימונים מהטובים ביותר שיש וניצלנו אותו בצורה מצוינת להכנות לעונה הקרובה. לוקח זמן לחבר שחקנים חדשים ואני חושב שהצלחנו בזה. ננסה לקלוט אותם בצורה הכי טובה שיש". על הקמפיין האירופי אמר המאמן: "ניקח כל משחק לגופו. מה שקרה מול מינסק בעונה שעברהלא היה טוב ואף אחד לא רוצה לעוף כבר בשלב המוקדמות הראשון".

 

"אנחנו לומדים את בוראץ ויש כמה דברים שלא יהיו כמו בעונה הקודמת. העונה אצלנו טרם נפתחה, בעוד שהבוסנים כבר אחרי 15 מחזורים ויש להם יתרון גדול עלינו מבחינת הכושר. שחקנים עזבו והגיעו חדשים. אלה הם הכלים שיש לנו ועם זה ננצח".

 

המאמן דיבר על התחרות שתהיה העונה בין קורות האלופה בעקבות רכישתו של בויאן שראנוב: "דוידוביץ שוער איכותי והוא כבר עשר שנים אצלנו. הבאת שראנוב אומרת שאנו חושבים קדימה. ניר סבל מפציעות וצריך להתחשב בזה, ולכן יש לנו עוד אופציה טובה".

גם הקפטן יניב קטן נכח במסיבת העיתונאים והתייחס לדבריו של ניר דוידוביץ' נגדו, בתחילת הקיץ, שעוררו סערה בכרמל: "שוחחנו בארבע עיניים. גם יענקל'ה ואלישע דיברו איתי על זה, ובשורה התחתונה טובת המועדון תהיה מעל הכל. נשים את האגו בצד למען הצלחת הקבוצה. אנחנו מסתכלים קדימה. היחסים שלי עם שחקני המועדון היו מעולים מאז ומתמיד. מעולם לא נתתי לדברים של גאווה אישית להפריע לכך ולא אאפשר לשום גורם לפגוע במצב החברתי בחדר ההלבשה".

 

לאחר מכן התייחס הקפטן לעונה הקרובה: "לכל דבר צריך זמן. הגיעו שחקנים חדשים, עזבו אותנו שחקנים דומיננטיים וכעת דרושה הסבלנות בשביל לאפשר להם להתאלקם מהר. לוותיקים יש תפקיד משמעותי לחבר את הקבוצה כמה שיותר מהר. גם השנה נבנה קבוצה טובה". קטן התייחס לעובדה שסחב פציעה במהלך העונה האחרונה ודיבר על האפשרות שזה יקרה גם השנה: "פציעות זה חלק מהכדורגל ולחיפה יש סגל מספיק מוכשר בשביל להתמודד עם זה. הצגתי כדורגל לא רע שחזרתי".

 

ויש גם מדים חדשים, וירוקים
האלופה הציגה שיתוף פעולה חדש עם חברת נייקי במסגרתו נחשפו מדי הקבוצה לעונת 2011/12. החברה הציגה חמש חולצות משחק שונות כאשר המובילה שבהן היא כמובן החולצה הירוקה. בנוסף, חולצה שחורה, חולצה לבנה, חולצת פסים ירוק-שחור וחולצת שוער כחולה. סמל המועדון מוטבע בטכנולוגיית תלת מימד על דש החולצות. עיצוב המדים נותר נאמן למסורת הקבוצה ועושה שימוש בצבעי המועדון הרשמיים: ירוק, לבן ושחור, תוך שימוש בטכנולוגיות ובבדים המתקדמים ביותר.

 

אריג החולצה עשוי בטכנולוגיית Nike Dri FIT ,הוא קל ביותר, אוורירי ומנדף זיעה. בצדי החולצה חורי איוורור מעוצבים שנעשו באמצעות חיתוכי לייזר עדינים ,אשר מסייעים לקירור הגוף בזמן פעילות. פתח הצווארון מעוגל, נוח ומונע חיכוך. חולצת המשחק החדשה פורצת דרך בתחום הטכנולוגי והאקולוגי. לכל חולצה, העשויה 100% פוליאסטר ממוחזר, נדרשים שמונה בקבוקי פלסטיק ממוחזרים כחלק מהפיכת מוצרי החברה לידידותיים לסביבה. 

 

"שיתוף הפעולה עם מכבי חיפה תואם את האסטרטגיה שלנו בתחום הכדורגל", אמר מנכ"ל חברת נייקי ישראל, חיים זינו. "מכבי חיפה היא לא רק הקבוצה המצליחה והעקבית ביותר בישראל, אלא שמעבר להישגיות ולמצוינות, היא מקדמת ומטפחת באופן עקבי ערכים התואמים את ערכיה של נייקי: שאיפה למצוינות, בנייה והשקעה בדור העתיד, חשיבה לטווח ארוך וספורטיביות. אנו גאים בשיתוף הפעולה ושמחים לספק לשחקני המועדון את המוצרים החדשניים ביותר. זהו רגע משמעותי עבור קטגוריית הכדורגל של נייקי ישראל ואנו גאים לקחת חלק בעתידו של הכדורגל הישראלי".