הפועל תל אביב הזמינה את סיפווה טשבלאלה למבחנים

מחזיקת הגביע ממשיכה להתחמש: הדרום אפריקני הסכים עקרונית להגיע, עלותו נאמדת במיליון יורו. במקביל מנהלים האדומים מו"מ עם אריק פריירה

שחקן נבחרת דרום אפריקה המועמד להפועל תל אביב
שחקן נבחרת דרום אפריקה המועמד להפועל תל אביב | צילום: אימג' בנק / Getty Images

יום אחרי צירוף עומר דמארי להתקפה, בהפועל תל אביב לא נחים לרגע וכבר חושבים על הרכש הבא. והפעם מדובר בזר. האדומים הזמינו למבחנים את הקשר הדרום אפריקני סיפיווה טשבלאלה, ובמועדון מקווים שהשחקן, שהוצע לקבוצה על ידי עורך הדין שחר גרינברג, ישיב בחיוב. "אנחנו מקווים שהוא יסכים להגיע להתרשמות של כמה ימים", אמר גורם בהפועל.

המאמן דרור קשטן התרשם מאוד מיכולותיו של שחקן קייזר צ'יפס, קשר התקפי שכזכור כבש את השער הראשון (והיפהפה) של גביע העולם 2010. בימים האחרונים בדקו בהפועל את האפשרות להביאו ומתברר שעלותו, הכוללת את מחיר כרטיסו ואת שכרו, נאמדת בכמיליון יורו.

 

השחקן בן ה-26, שמתופקד בדרך כלל כקיצוני שמאלי, נחשב לאחד הכשרונות הגדולים של דרום אפריקה ואולי של היבשת כולה. הוא החל את דרכו בכדורגל בעיירת הולדתו פירי שבאיזור הסווטו ביוהנסבורג, ולאחר מכן עבר לשחק באלכסנדרה יונייטד, פרי סטייט סטארס ומאז 2007 הוא בקייזר צ'יפס.

את הבכורה שלו בנבחרת דרום אפריקה ערך טשבלאלה במשחק ידידות מול מצרים ב-2006. עד כה הספיק לרשום 57 הופעות בין-לאומיות ולכבוש שבעה שערים במדים הלאומיים, ביניהם כאמור השער מול מקסיקו במשחק הפתיחה של המונדיאל.

 

כזכור, במקביל מנהלת הפועל תל אביב מגעים עם הברזילאי אריק פריירה, המשחק בליגה הרומנית. בנוסף, הסקאוט יעקב הלל נמצא בימים אלה בהונגריה ועוקב שם אחרי מועמדים נוספים. "מאז שנכנסתי לתפקידי, פעלתי בשיתוף עם אלי טביב על רשימת שחקנים", הסביר קשטן לאחר צירוף דמארי. "יעקב הלל עובד יומם ולילה ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי שחקנים".