אימון: מכבי חיפה גברה 0:2 על ויקטוריה פלזן הצ'כית

אחרי 2 הפסדים במשחקי ההכנה הקודמים, הירוקים נכנסו לקצב. בוקולי (3) וחלוץ הרכש וויאם עמאשה בשער בכורה (40) סידרו ניצחון ראשון במחנה האימונים באוסטריה. גאדיר מתלונן על כאבים, יעבור MRI עם הנחיתה בארץ

גוזטאבו בוקולי
גוזטאבו בוקולי | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

אחרי 2 הפסדים בצמד משחקי ההכנה הראשונים שלה, פגשה הערב (שבת) מכבי חיפה את ויקטוריה פלזן הצ'כית למשחק במסגרת מחנה האימונים באוסטריה, ואפשר לומר שלאט לאט הירוקים נכנסים לקצב. החבורה של אלישע לוי השיגה את ניצחונה הראשון העונה בעקבות שערים של גוסטבו בוקולי וחלוץ הרכש החדש וויאם עמאשה, שהעניקו 0:2.

מחנה האימונים מהווה כמובן את הבסיס לקראת העונה שבפתח, אך יש לזכור כי אלופת ישראל מתכוננת בעיקר למפגשים מול בוראץ הבוסנית במסגרת מוקדמות ליגת האלופות (המשחק הראשון ב-13 ביולי). יש לציין כי בדומה להתמודדויות מול ראפיד בוקרשט ושחטאר דונייצק, גם הפעם התמודדו הירוקים מול יריב ראוי, אלופת צ'כיה הטריה. פלזן, שזכתה בעונה האחרונה באליפות היסטורית, תופיע גם היא במוקדמות הצ'מפיונס ואם לשפוט על פי התוצאה הפעם, לחיפה יש סיבות לאופטימיות.

 

כעת ממתין לחיפה עוד משחק הכנה אחד מול דינמו בוקרשט (שני) לפני הקרב הראשון מול הבוסנים שיערך בקריית אליעזר.  מי שלא נטל חלק בהתמודדות הוא מוחמד גאדיר שסובל מכאבים בשרירי הבטן כבר תקופה לא קצרה ועם שובה של הקבוצה לארץ יעבור בדיקת MRI. במועדון מקווים שלא מדובר במשהו רציני. כזכור, השחקן כבר עבר ניתוח בשרירי הבטן בעונה שעברה, ולמרות רצונו לעזוב לא מקשרים בחיפה בין הדברים.

את המשחק עצמו פתחה חיפה נהדר ובניגוד למשחקי ההכנה מול שחטאר דונייצק וראפיד בוקרשט, כבר בדקה השלישית גוסטבו בוקולי הצליח למצוא את הרשת של הצ'כים וקבע 0:1. 5 דקות לסיום המחצית הראשונה גם וויאם עמאשה עלה על לוח התוצאות. חלוץ הרכש שהגיע מקריית שמונה כבש את שער הבכורה שלו במדי האלופה, הוסיף לעצמו ביטחון וקבע למעשה את תוצאת המשחק. 0:2.

 

מי שערך בכורה בהרכב הפותח בין הקורות היה השוער החדש בויאן שראנוב. שאר השחקנים שהעלה אלישע לוי בהרכב היו: אייל מושמר, סרי פלאח, יוריצה בוליאט, טאלב טוואטחה, יא יא סיידו, גוסטבו בוקולי, עידן ורד, אייל גולסה, וויאם עמאשה, ולדימיר דבאלישווילי.  מאמן הירוקים ערך גם לא מעט חילופים כאשר מי שזכו לדקות הם ניר דוידויבץ, דלה ימפולסקי, עלי עותמאן, ישראל זגורי, ליעד אלמליח ושלומי אזולאי.

 

הקפטן יניב קטן נעדר מההתמודדות מול הצ'כים בעקבות מנוחה שקיבל ממאמנו. גם הבלם אנדריי פילאבסקי (סובל מחום) לא שותף.