רשמית: ההתאחדות החליטה על ביטול שיטת הקיזוז לעונה הבאה

השיטה שעוררה לא מעט עניין והמון מחלוקת נקברה בישיבת ההנהלה. בנוסף: ליגת העל תקטן ל-14 קבוצות החל מעונת 2012/13 על ידי הורדת 3 קבוצות והעלאת אחת בלבד העונה

לוזון במסיבת עיתונאים
לוזון במסיבת עיתונאים | צילום: אתר ספורט 5

הנהלת ההתאחדות התכנסה הערב (שני) כדי לדון בשיטת המשחקים ובמבנה הליגות לקראת העונות הבאות. לאחר דיון והצבעה קצרה יצאה הבשורה: שיטת הקיזוז איננה עוד. השיטה שיצרה לא מעט עניין והרבה מאוד מחלוקת הגיעה לסיום דרכה לאחר שנתיים ולא תטריד עוד את מנוחתם של חובבי הכדורגל הישראלי. בנוסף, הוחלט על הקטנת ליגת העל ל-14 קבוצות החל מעונת 2012/13. הביצוע ייעשה באמצעות הורדה של 3 קבוצות בסיום העונה הנוכחית והעלאת אחת בלבד.

בזמן שבליגה הבכירה השיטה בוטלה, בלאומית הקיזוז ימשיך באותו פורמט שהיה בשתי העונות האחרונות. גם הרעיון להחזרת הליגה ארצית נבלם, וליגה א' תמשיך להיות השלישית בהיררכיה.

 

כזכור, בסיעת הפועל ניסו לבטל את ההחלטה המסתמנת בישיבה שקיימו לפני כשבועיים וחצי כאשר 13 מ-14 החברים תמכו בהמשך הקיזוז. אך שטרן חלובה, יו"ר סיעת הפועל ומ"מ יו"ר ההתאחדות, התערב והצליח לשנות את דעתם של חלק מחברי הסיעה. "שיטת הקיזוז לא צריכה להימשך ואני מאמין שיהיה לזה רוב גדול", אמר חלובה. בין חברי ההנהלה ששינו את דעתם היו משה דמאיו (בני יהודה), אפי צפריר (הפועל פ"ת) וחסן אבו סלאח (בני סכנין)".

אביב בושינסקי, נציגה של מכבי ת"א בהתאחדות, אמר לאתר ערוץ הספורט אחרי ביטול הקיזוז בליגת העל: "היו"ר אבי לוזון הקשיב לקבוצות וכשהם אמרו שהקיזוז לא טוב ולא ספורטיבי, הוחלט לחזור לשיטה הקודמת. כלומר מי שתצבור יותר נקודות תהיה אלופה ומי שפחות תרד. חזרנו לשפיות. אני מקווה שבעונה הבאה השיטה תיעלם גם בליגה הלאומית".

 

"בליגת העל יש אלופה, מחזיקת גביע ו-3 מקומות במפעלים אירופיים עתירי כסף ויוקרתיים, ואי אפשר להשאיר את זה לשיטה מלאכותית", המשיך בושינסקי. "עושים עוול להתאחדות לכדורגל, בארגון מעולם לא עמד נושא מכבי או הפועל, היום יושבים נציגי קבוצות. יש בעלים פרטיים בהפועל ובעלים פרטיים במכבי". אגב, מחר ישלח בושינסקי מכתב שבו ידרוש להדיח את מוני הראל מנציגות הפועל ת"א בהתאחדות, אחרי שטען בעבר שהוא אינו מגיע לישיבות.

 

נציג מכבי חיפה, צבי ויסנר, סיכם בקצרה: "גם הציבור טען שהקיזוז לא ספורטיבי, זו בפירוש לא הייתה שיטה צודקת".